Základy managementu / marketingu 1
- Kód předmětu:
- 206ZAM1
- Název předmětu:
- Základy managementu / marketingu 1
- Způsob ukončení:
- zkouška
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- povinný předmět
- Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- 1. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 2
- Garant předmětu:
- Petr SLÁDEČEK
- Jméno přednášejícího:
- Petr SLÁDEČEK
- Cíle studia:
-
Cílem interaktivní přednášky je důkladně seznámit studenty prvního ročníku bakalářského studia produkce s nejdůležitějšími pojmy a odbornými termíny managementu a marketingu.
Tak a ne jinak by tomu mělo na začátku studia být: odborné pojmosloví je pro studenta vstupem do každého specializovaného oboru lidské činnosti, ať už jde o zedníka, právníka, lékaře... (zkusme přijmout názor, že za určitou odbornou profesi lze dnes považovat i management).
Teprve po osvojení si odborné terminologie student získává základní znalosti, jež mu umožňují další, bezpečnější pohyb v oboru. Teprve po získání základních znalostí se může student odpovědně pouštět do analýzy problémů, do hodnocení situací, do užívání znalostí v dovednostech, do aplikace v praxi.
- Způsob uskutečnění:
-
interaktivní přednáška, diskuse, projekce
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Všeobecné znalosti na úrovni absolventa střední školy, zkušenost s organizováním a z týmové a projektové práce vítána.
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Obsah předmětu:
-
Na začátku semestru studenti obdrží seznam 170 odborných pojmů (ke stažení na sladecek.webnode.cz), jejichž osvojení a pochopení bude v závěru semestru zhodnoceno zkouškovým písemným testem.
Všechny odborné termíny studentům vyložím a vysvětlím ve výuce. Odborné termíny(170 povinných pojmů) budou vyloženy v 17 výukových blocích.
Při výkladu i zkoušení budu dávat zvláštní důraz na oblast marketingu.
Rámcový popis jednotlivých bloků (terminologie):
1.Obecný management
2.Time management
3.Management osobního rozvoje
4.Komunikační management
5.Práce ve skupině a v týmu
6.Konflikt
7.Moc, vliv, autorita
8.Organizační struktura a kultura
9.Personalistika a Řízení lidských zdrojů
10.Marketing
11.Strategické řízení
12.Finanční řízení
13.Řízení výroby
14.Řízení kvality
15.Projektové řízení
16.Organizační učení a řízení znalostí
17.Hospodářská etika
- Studijní materiály:
-
Povinná:
- 170 základních pojmů Managementu (na sladecek.webnode.cz )
- Petr Sládeček: Slabikář managementu (poskytnu on-line)
- vlastní www. rešerše
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
interaktivní přednáška
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Na začátku semestru studenti obdrží seznam 170 odborných pojmů (ke stažení na sladecek.webnode.cz), jejichž osvojení a pochopení bude v závěru semestru zhodnoceno zkouškovým znalostním písemným testem. Test obsahuje 20 otázek, odpovědi a), b), c), d), jedna je správně, 15 správných odpovědí ze 20 je minimem pro zisk zkoušky. Orientační výsledek: 20 a 19 bodů A, 18 a 17 bodů B, 16 bodů C, 15 bodů D.
Všechny odborné termíny studentům pečlivě vyložím a vysvětlím ve výuce. Od studentů očekávám aktivní účast v hodinách a samostatnost při přípravě na závěrečný zkouškový test.
Součástí atestace je také písemná semestrální práce v rozsahu tří normostran (cca 5400 znaků včetně mezer + - 10%). Nejméně 2/3 textu musejí být věnovány popisu, nikoli tedy hodnotícím úvahám atp.
Studenti si vyberou jedno ze dvou témat:
a) Můj systém učení a práce s informacemi,
b) Můj systém nakládání se studijním (pracovním) a volným časem.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Webová stránka předmětu:
- sladecek.webnode.cz
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce (Bc.) (předmět určující obor)