AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Základy managementu / marketingu 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
207ZMK2
Název předmětu:
Základy managementu / marketingu 2
Způsob ukončení:
zápočet
Rozsah:
2/T
Typ předmětu:
Studijní plán Dramaturgie činoherního divadla (Mgr.) – volitelný předmět
Studijní plán Teorie a kritika (Bc.) – povinný předmět
Studijní plán Režie činoherního divadla (Mgr.) – volitelný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
Studijní plán Teorie a kritika (Bc.) – 3. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
letní
Počet přidělených kreditů ECTS:
2
Garant předmětu:
Alexander GREGAR
Jméno přednášejícího:
Alexander GREGAR
Cíle studia:

1.Seznámit posluchače s problematikou managementu a marketingu v umění, především v divadelní činnosti včetně divadelního provozu

2.Získat orientaci v problematice divadla veřejné služby, divadelního podnikání a neziskových divadelních subjektů

Způsob uskutečnění:

Výklad, diskuse, analýza audio-vizuálních záznamů a tištěných materiálů.

Prerekvizity a korekvizity:

1.obecná znalost divadelního provozu

2.schopnost analýzy a reflexe

3.kreativní předpoklady

Doporučené nepovinné složky programu:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné k absolvování tohoto předmětu

Obsah předmětu:

1.Občanská společnost a neziskový sektor

2.Finanční zdroje neziskových organizací, finanční řízení

3.Fundraising, metody a techniky fundraisingu

4.Public relation neziskových organizací

5.Podnikání v kultuře, podnikatelské a nepodnikatelské subjekty v divadelní činnosti

6.Produkční činnosti, vznik a tvorba projektu, pořadatelství kulturních akcí - festivaly, eventy

7.Marketing v produkční práci

8.Právní zajištění produkčních činností, autorské právo

Studijní materiály:

DVOŘÁK Jan, Kapitoly k tématu realizace divadla, Akademie múzických umění Praha, divadelní fakulta, 3. upravené a aktualizované vydání, 2005, ISBN 80-7331-037-6

REKTOŘÍK Jaroslav, Organizace neziskového sektoru, 1. vydání, EKOPRESS s.r.o., 2001, ISBN 80-86119-41-6

HAGOORT Giep, Umělecký management v podnikatelském stylu, edice Disk-velká řada sv. 9, AMU Praha a Kant, 2009, ISBN 978-80-7437-008-3 (KANT)

KAISER Michael M., Strategické plánování v umění, Institut umění-Divadelní ústav Praha, 2009, ISBN 978-80-7008-236-2

Smolíková Marta, ed., Management umění, VŠUP, Otevřená společnost o.p.s./Pro Culture, 2008, ISBN 978-80-86863-24-5

Hrbek Daniel, Budování divadla, edice Disk-velká řada sv. 12, AMU Praha a Kant, 2009, ISBN 978-80-7437-012-0 (KANT)

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

Seminář.

Metody a kritéria hodnocení:

80% docházka.

Aktivity na seminářích.

Absolvování závěrečného testu.

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost K224
Pracovna pedagogů

(Karlova 26, Praha 1)
GREGAR A.
12:30–14:00
LICHÝ TÝDEN

(paralelka 1)
Út
St
Čt

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet207ZMK2.html