AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Digitální postprodukce 1

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
304DP1
Název předmětu:
Digitální postprodukce 1
Způsob ukončení:
zkouška
Rozsah:
2/T
Typ předmětu:
povinný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
1. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
zimní
Počet přidělených kreditů ECTS:
1
Garant předmětu:
Antonín WEISER
Jméno přednášejícího:
Antonín WEISER
Cíle studia:

Seznámení a výuka nejdůležitějších grafických nástrojů používaných v současné digitální obrazové postprodukci.

Způsob uskutečnění:

Přednáška formou prezentace, obrazový doprovod,ukázky z tvorby triků prováděných digitálními postupy. Analýza ukázek s podrobným rozborem. Projekce trikových pasáží,vše za přítomnosti autora většiny těchto ukázek.Diskuse s posluchači o jejich projektech.

Prerekvizity a korekvizity:

Základní znalosti klasických trikových technologií-duplikační proces,základní vědomosti o digitální fotografii,orientace v digitálních postprodukčních technologiích.

Doporučené nepovinné složky programu:
Obsah předmětu:

1. Digitální nástroje a postupy v trikové práci

1.1.1. Sillicon Graphics , Descreet logic

1.1.2. Seznámení s používanými technologiemi normami, formáty a rozlišením .

2. 2D grafika a 2D animace

2.1.1. Barevné korekce obrazu

2.1.2. Digitální klíčování.

2.1.3. Ostatní nástroje používané v digitální obrazové postprodukci

3. 3D grafika a 3D animace

3.1.1. Modelování,výroba drátěných modelů,

3.1.2. Zadání pohybu objektu,motion capturing,

3.1.3. Zadání povrchu objektu,materiál,barevnost,lesk,stín,průhlednost.

3.1.4. Práce s povrchem, možnosti promítání, deformace, prostorové promítání, banky s povrchy

3.1.5. Digitální kompozice v reálném obraze, v části reálného obrazu a její integrace.

3.1.6. 3D - scéna -libovolný pohyb kamerou, různé objektivy, použití světel (hlavní,efektová) význam a použití stínů a odrazů (reflexů).

3.1.7. 3D - částicový systém - částice zadané, zdroj vzniku, rychlost pohybu, gravitace, silové pole, kolize, délka života částic, změna jasu, změna barvy, exploze, hvězdy.Simulace fyzikálních jevů - déšť, oheň, kouř.

3.1.8. Efekty Deadtime;Bullett time- zastavený čas v prostoru, možnosti.

4. Scanování a zápis digitálního signálu na filmový negativ.

4.1.1. Scanování , typy scanerů, Cineon Genesis, problematika

4.1.2. Zápisníky, typy zápisníků, Celko,Arrilaser, problematika

4.1.3. Digitální intermediát

4.1.4. Digitální kinematografie

Studijní materiály:

Bob Pank: „The Digital Fact Book“, Vydavatel : Quantel limited 1999

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
Metody a kritéria hodnocení:

Kredity jsou uděleny na základě aktivní účasti na přednáškách,klasifikovaný zápočet probíhá individuálně, formou pohovoru,otázky z tématu, vysvětlení postupů na konkrétních příkladech.

Potvrzení znalostí a orientace v oboru.

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost 225
Učebna B KK

(Lažanský palác)
WEISER A.
17:20–18:55
(paralelka 1)
Út
St
Čt

Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet304DP1.html