Dramaturgie pro producenta 2
- Kód předmětu:
- 305DP2
- Název předmětu:
- Dramaturgie pro producenta 2
- Způsob ukončení:
- zkouška
- Rozsah:
- 13/S
- Typ předmětu:
- povinný předmět
- Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- 1. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- letní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 2
- Garant předmětu:
- Pavel BOROVAN
- Jméno přednášejícího:
- Pavel BOROVAN
- Cíle studia:
-
Smyslem přednášky je hledání způsobů a cest, které mohou vést producenta k dosažení jeho cílů.
- Způsob uskutečnění:
-
Aktivní dialog se studenty.
Po dohodě se studenty pozveme na některé hodiny výrazné osobnosti typu - producent, PR pracovník, režisér, scénárista.
Vypracování následujícího seminárního úkolu:
A)Vytvořte bodový scénář na Vámi již zvolené téma, (podle zadání z minulého semestru: Obecné téma, případně Osobní téma).
Při zpracování bodového scénáře budete vycházet z knih Dwight V. Swaina: Filmová scenáristika; nebo Syda Fielda: Jak napsat dobrý scénář.
Pokuste se respektovat postupy navržené v těchto knihách.
Rozsah práce minimálně 2 až 3 normostrany.
B) Vypracujte producentskou úvahu k Vámi vytvořenému bodovému scénáři a to tak aby bylo reálné předpokládat návštěvu v kinech v ČR vyšší než 100.000.
Producentská úvaha bude krok po kroku v jednotlivých bodech charakterizovat Vámi navržený postup od okamžiku zvolení tématu až po dosažení požadované návštěvnosti.
Úkolem této úvahy není řešení ekonomických otázek, teoretické náklady na Vámi zvolený postup nejsou směrodatné. Rozhodující je KREATIVITA A ORIGINALITA Vámi navržených postupů.
Rozsah práce také minimálně 2 až 3 normostrany
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Úspěšné absolvování „Dramaturgie pro producenta 1“
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Jean - Claude Carriere : Vyprávět příběh
Samuel P. Huntington: Střet civilizací - Boj o kulturu a proměna světového řádu
Fareed Zakaria: Postamerický svět
- Obsah předmětu:
-
Producentská dramaturgie, uvažování o budoucím filmu z pohledu producenta
Volba tématu, výběr látky, realizovatelnost zvolené látky, orientace na AV trhu, nasycenost a mezery na trhu, společenská poptávka, možnosti financování.
Žánry a formáty.
Čtení textu, práce se scénářem, dramaturgie z pohledu producenta, teoretické možnosti úprav.
Některá další rozhodnutí, která mohou zásadním způsobem ovlivnit výsledek.
Práce producenta rozhodně nekončí první distribuční kopií.
Komunikace s divákem - dílo bez diváka postrádá většinu svého smyslu.
Producentovou stejně jako autorovou ambicí má být komunikace s divákem - snaha, aby jejich sdělení slyšelo a pochopilo co nejvíc lidí. Producent by měl svým snažením napomoci vzájemnému dorozumění mezi autorem a divákem.
Hledání všech možných cest, které mohou napomoci setkání diváka s dílem.
Zisk není neslušné slovo, dnešní zisk nám může poskytnout věší svobodu v při příštím rozhodování.
- Studijní materiály:
-
Dwight V. Swain : Manual for the scriptwriters (Filmová scénáristika)
Syd Field: Jak napsat dobrý scénář
David Ogilvy: O Reklamě
Sergio Zyman: Konec marketingu, jak jsme jej dosud znali.
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
Vypracování následujícího seminárního úkolu:
A)Vytvořte bodový scénář na Vámi již zvolené téma, (podle zadání z minulého semestru: Obecné téma, případně Osobní téma).
Při zpracování bodového scénáře budete vycházet z knih Dwight V. Swaina: Filmová scenáristika; nebo Syda Fielda: Jak napsat dobrý scénář.
Pokuste se respektovat postupy navržené v těchto knihách.
Rozsah práce minimálně 2 až 3 normostrany.
B) Vypracujte producentskou úvahu k Vámi vytvořenému bodovému scénáři a to tak aby bylo reálné předpokládat návštěvu v kinech v ČR vyšší než 100.000.
Producentská úvaha bude krok po kroku v jednotlivých bodech charakterizovat Vámi navržený postup od okamžiku zvolení tématu až po dosažení požadované návštěvnosti.
Úkolem této úvahy není řešení ekonomických otázek, teoretické náklady na Vámi zvolený postup nejsou směrodatné. Rozhodující je KREATIVITA A ORIGINALITA Vámi navržených postupů.
Rozsah práce také minimálně 2 až 3 normostrany
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Podmínkou klasifikace je:
aktivní účast na hodinách
Vypracování následujícího seminárního úkolu: viz („Plánované činnosti související“ nebo „Způsob uskutečnění“)
Při závěrečném pohovoru prokázaná znalost a pochopení textu Syda Fielda: Jak napsat dobrý scénář,
a znalost problematiky probírané v hodinách.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce - magistr (oborový předmět)