AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Marketingová komunikace 1

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
305MK1
Název předmětu:
Marketingová komunikace 1
Způsob ukončení:
zápočet
Rozsah:
2/T
Typ předmětu:
povinný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
1. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
zimní
Počet přidělených kreditů ECTS:
1
Garant předmětu:
Pavel MAURER
Jméno přednášejícího:
Pavel MAURER
Cíle studia:

Základní informace o marketingu obecně a následně se zaměřením na AVD

Způsob uskutečnění:

Předmět seznamuje studenty se základy tohoto oboru, terminologií a hlavními postupy při marketingové práci. Vyjasňuje též rozdíl mezi komenrčním a nekomerčním marketingem.

Prerekvizity a korekvizity:

Vypracování seminární práce k udělení zápočtu.

Doporučené nepovinné složky programu:
Obsah předmětu:

1. Marketingová komunikace

Co je to marketingová komunikace? (Product/Price/Positioning/Placement/Promotion/People). Briefing (Kdo/co/kdy/kde/jak/za co). Systém zadání a zpracování zakázky. KISS + SMART. Reklama jako fenomén doby - citace studentů (1994-2004). Citace D. Ogilvy

2. Agentura

Jak funguje reklamní agentura, charakteristika jednotlivých oddělení. Angličtina v reklamě, odborná terminologie. Jak vypadá komunikační agentura (reklama, public relations, One-2-One nebo B-2-B komunikace, ATL, BTL, Internet). Prezentace agentury (credentials Ogilvy Group). Produkce. In house a externí produkce. Produkce TV, Foto, Print?(vliv na výběr tvůrčího týmu, casting-bolest malých trhů, lokace (Forte), režisérské stáje, jak dělat showreel?

3. Kreativita

Kdo kreativně vytváří reklamu? Vztah agentury a externích umělců. Umělci v reklamě (zneužití a využití). Schopnost zkratky. Jak vzniká autorský nápad? Autorský honorář. Právní aspekty „umělecké smlouvy“. Nebezpečí kradení nápadů. Kdo je skutečným autorem v reklamě? (jak vznikla značka Forte - vývoj storyboardu a strategie klienta). Kritéria úspěchu (single minded, vtip, zkratka, moment překvapení, memorable moment, tech. dokonalost).

4. Festival reklamy

Projekce Cannes, Epica, Portorose (komentovaná projekce nejzajímavějších reklam na světě).

5. Reklama bez hranic?

Existuje? Specifika mezinárodního a lokálního pojetí reklamy (komentovaná projekce, Diesel Jeans „for your successful living“). Apple Macintosh Story.

6. Sponzoring

Umění sponzoringu aneb jak získat finančního partnera pro svůj projekt film/divadlo/výstavu/sportovní klub a nepřipadat si jako žebrák? (3oaks, Gurmán, film, Festival). Goodwill, Corporate Citizen. Forma nabídky, marketingová znalost situace a potřeb budoucího partnera. Nedávat číst scénář! Mecenášství, globální problémy (Shell, Cannon-wild Life, Benetton, British Gas).

7. Brand Stewardship

Brand building, Brand awareness, Corporate Identity. Příklady zachování stylové jednoty v rámci reklamní komunikace (Vývoj projektu Gurmán/Grand Restaurant. 360 Degree Branding.

8. Pivní Positioning

Tajemství správné komunikace a positioningu, aneb - neskutečné historky fungují nejlépe! „Neuvěřitelné vlastnosti piva“. Nejslavnější TV reklamy na pivo v Evropě a USA.

9. VOLVO Brand Building

Jednotný způsob komunikace zaručuje bezpečnou a trvalou pozici značky na trhu.

10. Jak zabít nápad?

Základní zásady tvůrčího procesu v reklamě. 10 zaručených rad jak definitivně zničit dobrou myšlenku.

11. Umění prezentace

Nejdůležitější body správné prezentace projektu či nápadu. Technické i osobnostní předpoklady úspěchu. Hodnotící žebříček A-B-C. Má PowerPoint nějakou Power?

12. Reklamní text

Každé textové sdělení má své zákonitosti. Co psát a co nepsat. Claim - slogan - headline. Lidé chtějí slyšet příběhy.

13. Křehký pojem loajalita

Co je to CRM, „One 2 One“ komunikace, reklama je nezvaný host, který chce násilně vniknout do našich životů - jak to jde jinak? Boj značek.

14. Umělci v reklamě

Ti, co nikdy, ti co vždy, ti co neztratí svou tvář. Nebezpečí personifikace značky s „face“. UBS - nedělní chvilka poezie.

15. The God has an Image Problem a IKEA Ostrava

Dvě případové studie zajímavých komunikačních projektů.

Studijní materiály:

Kotler, Philip: Marketing Management

Ogilvy, David: Zpověď muže reklamy

Ogilvy, David: Ogilvy o reklamě

Toscani, Olivier: Navoněná zdechlina

týdeníky:

Strategie

Marketing & Media

Websites:

www.advertising.com

www.mam.cz

www.istrategie.cz

www.brandchannel.com

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
Metody a kritéria hodnocení:

Účast na přednáškách, zápočtová písemná práce.

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 107
Učebna 1

(Lažanský palác)
MAURER P.
16:30–18:05
(paralelka 1)
St
Čt

Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet305MK1.html