AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Mediální management

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
305PD
Název předmětu:
Mediální management
Způsob ukončení:
zkouška
Rozsah:
24/S
Typ předmětu:
povinný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
1. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
letní
Počet přidělených kreditů ECTS:
3
Garant předmětu:
Kateřina FRIČOVÁ
Jméno přednášejícího:
Kateřina FRIČOVÁ
Cíle studia:

Cílem je rozvíjet u studentů již získané teoretické poznatky z managementu o specifické potřeby producentů - budoucích managerů. Uvědomí si podobnost i rozdílnost práce jednak v jednotlivých médiích, jednak v odlišných pozicích / nezávislý producent x vedení média apod./

Způsob uskutečnění:

přednáška, společná diskuse, společně formulované závěry, prezentace hostů z oboru

Prerekvizity a korekvizity:

Navazuje na předešlá bakalářská studia / výroba, management, právo /

Doporučené nepovinné složky programu:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu

Obsah předmětu:

Výuka vychází z faktu, že studenti již mají základní znalosti z managementu, orientují se v pojmech a základních metodách. Na tyto znalosti navazuje a rozvíjí je z pohledu potřeb producenta.

Vymezení pojmu producent, rozdílná pojetí.

Pravomoce, kompetence, zodpovědnost.

Rozdíly a shody mezi producentem v TV veřejné služby, privátní,závislým, „nezávislým“ a nezávislým.

Jak vybírat projekt, míra uplatňování diktatury ve štábu, kde začíná a končí svoboda tvůrců.

Znalosti dobrého producenta z oblastí jiných profesí.

Jak získávat znalost potřeb trhu, diváků, klientů. Potřeby, představy, iluze a deziluze.

Komerční tlak, hranice vkusu, míra kompromisů?je-li,kdy, v čem, proč.

Je rozdíl mezi zodpovědností producenta z privátní sféry a tím „veřejnoprávním“ , V čem a proč .

Znalost technologií, jejich výběr

Základní principy tvorby programového schematu, rozdílný přístup privátní TV a TV veřejné služby. Cílové skupiny.

Jak snižovat náklady bez negativního vlivu na kvalitu.

Sponzoři, produkt placement. Možnosti v rámci zákona, prohřešky proti zákonu - byť v dobré víře.

Jak prezentovat projekt, zabezpečení financování.

Cíl je jeden, cesty různé.

Strategie prezentace, rozdíly mezi příjemci - grantová komise, ČT, Nova, bohatý mecenáš, marketingový ředitel velké firmy...

Psychologie prezentace, nejčastější chyby, jak je odstranit.

Jak vyvracet námitky, jak argumentovat proti šíleným či nezákonným představám sponzorů.

Sponzor nebo koproducent.

Rozbor prezentací studentů, získávání nových dovedností

Některé přednášky navštíví zajímaví hosté s významnými praktickými zkušenostmi, na výběru jmen se budou podílet i studenti, spolu s vysvětlením, proč chtějí pozvat právě tenkterý typ hosta.

Každá přednáška se skládá z úvodu do problematiky, následuje diskuse - názory studentů, otázky, poté pak společně formulované závěry.

Kateřina Fričová

Kontakt fricovak@centrum.cz

Studijní materiály:

www.digizone.cz

www.mediar.cz

www.uvdt.cz

www.ceskamedia.cz

www.louc.cz

www.omd.cz

www.radiotv.cz

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

přednáška

diskuse

hosté - TOP špičky oboru

Metody a kritéria hodnocení:

kredity jsou uděleny na základě:

aktivita při výuce 30%

písemná zkouška 50%

ústní zkouška 20%

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost 334
Učebna KP

(Lažanský palác)
FRIČOVÁ K.
19:50–21:25
(přednášková par. 1)

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet305PD.html