Podnikání v komerčních médiích 1
- Kód předmětu:
- 305PKM1
- Název předmětu:
- Podnikání v komerčních médiích 1
- Způsob ukončení:
- zápočet
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- povinný předmět
- Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- 2. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 2
- Garant předmětu:
- Kateřina FRIČOVÁ
- Jméno přednášejícího:
- Kateřina FRIČOVÁ
- Cíle studia:
-
Základní seznámení se s principy podnikání v oblasti komerčního tisku,rozhlase a televizi.
- Způsob uskutečnění:
-
přednáška, diskuse, prezentace pozvaných hostů - špiček oboru
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Navazuje na bakalářské studium, přednášky z oboru managementu, mediálního managementu a práva
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu
- Obsah předmětu:
-
Přednášky budou rozděleny do čtyř bloků: Televize, rozhlas, tisk a Nová média
Základní rozdíly mezi subjekty privátními a médii veřejné služby
Zákony společné, zákony odlišné
Způsoby financování jednotlivých médií
Odlišné způsoby prodeje reklamní plochy
Odlišné způsoby práce tvůrčích týmů, novinářů
Jednotlivým typům médiím bude věnován prostor nerovnoměrně - bude vymezeno na první přednášce na základě společné diskuse.
Televize - „ o čem jsme za čtyři roky nejméně diskutovali“
Co přinesla a ještě přinese digitalizace, „stará“ a Nová média, vztahy, vzájemná ovlivňování, vzájemná vymezování se
Diferenciace stanic, tematické možnosti - strategická rozhodnutí, samotný provoz v návaznosti na možnosti financování
Rádia
Základní rozdělení progamové - proudové, blokové; hudební dle cílových skupin
Orientace na trhu, nejčastější typy rádií, proč
Pro zájemce o další licenci - co vše potřebuji vědět, na co klást důraz, který žánr chybí?
Rozpočty rádií ve srovnání s rozpočty TV
Způsoby financování, způsoby prodeje reklamního času - odlišné od TV
metody výzkumů poslechovosti
Obchodní zastoupení
Print
Deníky, časopisy - jejich rozdělení, největší vydavatelství
Vztah novinářů a inzertního oddělení
Podíl na reklamním trhu, způsoby prodeje, mediamix
Každý jednotlivý okruh bude doplněn návštěvou hosta s velkými praktickými zkušenostmi.
V rámci diskuse bude kladen důraz na schopnost studenta pochopit jednotlivá média v jejich odlišnosti a podobnosti.
Chci-li pracovat v jednom z médií, musím je pochopit v jejich komplexnosti.
Chci-li pracovat v privátním médiu, musím pochopit médium veřejné služby.
Chci-li pracovat v médiu veřejné služby, musím pochopit styl práce privátního subjektu.
Čím úžeji se chci specializovat, tím více znalostí o celku musím mít.
- Studijní materiály:
-
Zákon o rozhlasovém a televizním vysílání 231/2001 Sb; Tiskový zákon 46/2000 Sb; Zákon o regulaci reklamy 40/1995 Sb;
www.radiotv.cz
www.digizone.cz
www.omd.cz
www.ceskamedia.cz
www.mediar.cz
www.louc.cz ...
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
přednáška, diskuse, prezentace hostů
- Metody a kritéria hodnocení:
-
aktivita na přednáškách 20%
test 60%
ústní zkouška 10%
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce - magistr (oborový předmět)