AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Podnikání v komerčních médiích 1

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
305PKM1
Název předmětu:
Podnikání v komerčních médiích 1
Způsob ukončení:
zápočet
Rozsah:
2/T
Typ předmětu:
povinný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
2. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
zimní
Počet přidělených kreditů ECTS:
2
Garant předmětu:
Kateřina FRIČOVÁ
Jméno přednášejícího:
Kateřina FRIČOVÁ
Cíle studia:

Základní seznámení se s principy podnikání v oblasti komerčního tisku,rozhlase a televizi.

Způsob uskutečnění:

přednáška, diskuse, prezentace pozvaných hostů - špiček oboru

Prerekvizity a korekvizity:

Navazuje na bakalářské studium, přednášky z oboru managementu, mediálního managementu a práva

Doporučené nepovinné složky programu:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu

Obsah předmětu:

Přednášky budou rozděleny do čtyř bloků: Televize, rozhlas, tisk a Nová média

Základní rozdíly mezi subjekty privátními a médii veřejné služby

Zákony společné, zákony odlišné

Způsoby financování jednotlivých médií

Odlišné způsoby prodeje reklamní plochy

Odlišné způsoby práce tvůrčích týmů, novinářů

Jednotlivým typům médiím bude věnován prostor nerovnoměrně - bude vymezeno na první přednášce na základě společné diskuse.

Televize - „ o čem jsme za čtyři roky nejméně diskutovali“

Co přinesla a ještě přinese digitalizace, „stará“ a Nová média, vztahy, vzájemná ovlivňování, vzájemná vymezování se

Diferenciace stanic, tematické možnosti - strategická rozhodnutí, samotný provoz v návaznosti na možnosti financování

Rádia

Základní rozdělení progamové - proudové, blokové; hudební dle cílových skupin

Orientace na trhu, nejčastější typy rádií, proč

Pro zájemce o další licenci - co vše potřebuji vědět, na co klást důraz, který žánr chybí?

Rozpočty rádií ve srovnání s rozpočty TV

Způsoby financování, způsoby prodeje reklamního času - odlišné od TV

metody výzkumů poslechovosti

Obchodní zastoupení

Print

Deníky, časopisy - jejich rozdělení, největší vydavatelství

Vztah novinářů a inzertního oddělení

Podíl na reklamním trhu, způsoby prodeje, mediamix

Každý jednotlivý okruh bude doplněn návštěvou hosta s velkými praktickými zkušenostmi.

V rámci diskuse bude kladen důraz na schopnost studenta pochopit jednotlivá média v jejich odlišnosti a podobnosti.

Chci-li pracovat v jednom z médií, musím je pochopit v jejich komplexnosti.

Chci-li pracovat v privátním médiu, musím pochopit médium veřejné služby.

Chci-li pracovat v médiu veřejné služby, musím pochopit styl práce privátního subjektu.

Čím úžeji se chci specializovat, tím více znalostí o celku musím mít.

Studijní materiály:

Zákon o rozhlasovém a televizním vysílání 231/2001 Sb; Tiskový zákon 46/2000 Sb; Zákon o regulaci reklamy 40/1995 Sb;

www.radiotv.cz

www.digizone.cz

www.omd.cz

www.ceskamedia.cz

www.mediar.cz

www.louc.cz ...

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

přednáška, diskuse, prezentace hostů

Metody a kritéria hodnocení:

aktivita na přednáškách 20%

test 60%

ústní zkouška 10%

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost 334
Učebna KP

(Lažanský palác)
FRIČOVÁ K.
19:00–20:35
(přednášková par. 1)

Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet305PKM1.html