AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Šíření audiovizuální tvorby 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
305SAT2
Název předmětu:
Šíření audiovizuální tvorby 2
Způsob ukončení:
zkouška
Rozsah:
24/S
Typ předmětu:
povinný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
2. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
letní
Počet přidělených kreditů ECTS:
3
Garant předmětu:
Aleš DANIELIS
Jméno přednášejícího:
Aleš DANIELIS
Cíle studia:

Cílem předmětu je poskytnout studentům informace o vlastní činnosti distribuční organizace a naučit je samostatně připravit strategii a rozpočet distribuce zahraničního i domácího filmu.

Způsob uskutečnění:

Předávání praktických zkušeností pedagoga, řízený a neřízený dialog, studium podkladových materiálů

Prerekvizity a korekvizity:

Úspěšné absolvování předmětu Šíření audiovizuální tvorby 1.

Doporučené nepovinné složky programu:

Doporučuji pravidelnou návštěvu běžných filmových projekcí, nikoli omezení pouze na uzavřené projekce.

Doporučuji vlastní zkušenosti s organizováním filmové přehlídky.

Obsah předmětu:

Seznámení s vlastní činnosti distribuční organizace, procesem distribuce filmů a klíčovými rozhodovacími mechanizmy.

1. Ekonomika šíření AVT a členění výnosů a nákladů

2. Výnosy vlastní filmové distribuce a jiného užití licence

3. Estimace výnosu konkrétního filmu

4. Ostatní výnosy spojené s filmovou distribucí - veřejné zdroje, marketingové aktivity

5. Stanovení distribuční strategie a její důsledky

6. Akvizice filmů - kalkulace ceny, minimální garancie, odvod licenčních poplatků

7. Akvizice filmů - organizačně ekonomické zajištění - domácí, studiová, nezavislý film

8. Technické a produkční náklady distribuce filmů, vliv digitalizace

9. Marketingové vstupy producenta

10. Marketingové vstupy distributora

11. Programování filmu, vliv digitalizace

12. Vnitřní náklady distribuční organizace

13. Aproximativní bilance distribuce filmu

Studijní materiály:

Martin Kotík - Struktura a strategie multiplexu - diplomová práce

Květoslava Ničková - Distribuce uměleckých filmů - diplomová práce

Jana Sedláčková - Televizní reklama jako prostředek masové komunikace - diplomová práce

Doporučuji přečíst i některou z řady učebnic marketingu.

Filmový přehled

www.ufd.cz

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

přednášky a semináře

Metody a kritéria hodnocení:

V průběhu semestru a několika samostatných testech se ověřije schopnost studentů odhadnout potenciál typově odlišných filmů

Absolvování zaávěrečného testu skladajícího se ze zpracování rozpočtu vybraného filmu, zdůvodnění odhadovaného výsledku a stanovení marketingové a obchodní strategie.

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 330
Učebna KP

(Lažanský palác)
DANIELIS A.
16:30–18:05
(přednášková par. 1)
St
Čt

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet305SAT2.html