Šíření audiovizuální tvorby 2
- Kód předmětu:
- 305SAT2
- Název předmětu:
- Šíření audiovizuální tvorby 2
- Způsob ukončení:
- zkouška
- Rozsah:
- 24/S
- Typ předmětu:
- povinný předmět
- Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- 2. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- letní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 3
- Garant předmětu:
- Aleš DANIELIS
- Jméno přednášejícího:
- Aleš DANIELIS
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je poskytnout studentům informace o vlastní činnosti distribuční organizace a naučit je samostatně připravit strategii a rozpočet distribuce zahraničního i domácího filmu.
- Způsob uskutečnění:
-
Předávání praktických zkušeností pedagoga, řízený a neřízený dialog, studium podkladových materiálů
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Úspěšné absolvování předmětu Šíření audiovizuální tvorby 1.
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Doporučuji pravidelnou návštěvu běžných filmových projekcí, nikoli omezení pouze na uzavřené projekce.
Doporučuji vlastní zkušenosti s organizováním filmové přehlídky.
- Obsah předmětu:
-
Seznámení s vlastní činnosti distribuční organizace, procesem distribuce filmů a klíčovými rozhodovacími mechanizmy.
1. Ekonomika šíření AVT a členění výnosů a nákladů
2. Výnosy vlastní filmové distribuce a jiného užití licence
3. Estimace výnosu konkrétního filmu
4. Ostatní výnosy spojené s filmovou distribucí - veřejné zdroje, marketingové aktivity
5. Stanovení distribuční strategie a její důsledky
6. Akvizice filmů - kalkulace ceny, minimální garancie, odvod licenčních poplatků
7. Akvizice filmů - organizačně ekonomické zajištění - domácí, studiová, nezavislý film
8. Technické a produkční náklady distribuce filmů, vliv digitalizace
9. Marketingové vstupy producenta
10. Marketingové vstupy distributora
11. Programování filmu, vliv digitalizace
12. Vnitřní náklady distribuční organizace
13. Aproximativní bilance distribuce filmu
- Studijní materiály:
-
Martin Kotík - Struktura a strategie multiplexu - diplomová práce
Květoslava Ničková - Distribuce uměleckých filmů - diplomová práce
Jana Sedláčková - Televizní reklama jako prostředek masové komunikace - diplomová práce
Doporučuji přečíst i některou z řady učebnic marketingu.
Filmový přehled
www.ufd.cz
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
přednášky a semináře
- Metody a kritéria hodnocení:
-
V průběhu semestru a několika samostatných testech se ověřije schopnost studentů odhadnout potenciál typově odlišných filmů
Absolvování zaávěrečného testu skladajícího se ze zpracování rozpočtu vybraného filmu, zdůvodnění odhadovaného výsledku a stanovení marketingové a obchodní strategie.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce - bakalář (oborový předmět)