AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Současná fotografie

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód předmětu:
307SOF
Název předmětu:
Současná fotografie
Způsob ukončení:
zkouška
Rozsah:
2/T
Typ předmětu:
Studijní plán Animovaná tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Dokumentární tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Dokumentární tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Animovaná tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Scenáristika a dramaturgie - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Scenáristika a dramaturgie - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Režie - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Režie - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Kamera - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Kamera - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Produkce - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Produkce - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Audiovizuální studia - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Střihová skladba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Střihová skladba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Zvuková tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Zvuková tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - bakalář – povinný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Audiovizuální studia - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - magistr: restaurování – volitelný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
Studijní plán Fotografie CZ - bakalář – 2. nebo 3. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
zimní
Počet přidělených kreditů ECTS:
2
Garant předmětu:
Jméno přednášejícího:
Cíle studia:

seznámení studentů s tendencemi ve fotografii výtvarné i dokumentární za poslední dvě dekády

Způsob uskutečnění:

přednášky a vložené studentské tematické

prezentace/semináře

Prerekvizity a korekvizity:

Nejsou.

Doporučené nepovinné složky programu:
Obsah předmětu:

Přednáškový cyklus současná fotografie je zaměřen na vývoj fotografie od devadesátých let dvacátého století do přítomnosti a to ve všech

jejích podobách - od inscenované přes dokumentární až po postkonceptuální. Zabývá se i intemediálními přesahy fotografie.

Kromě seznámení se základními fakty klade důraz i na analýzu a příčiny daného vývoje.

Studijní materiály:

Autorské knihy a monografie:

Araki by Araki: The Photographer's Personal Selection 1963-2002

Tina Barney Photographs: Theaters of Manners

Nancy Burson: Seeing and Believing: The Art of Nancy Burson

Jean-Marc Bustamante: Tableaux, 1978-1982

Sophie Calle: Did You See Me?

Luc Delahaye: Winterreise

Lucinda Devlin: The Omega Suites

William Eggleston's Guide

Donna Ferrato: Living with the Enemy

Robert Frank: Moving Out

Nan Goldin: The Ballad of Sexual Dependency

Andreas Gursky: Photographs from 1984 to the Present by Marie Luise Syring

Naoya Hatakeyama

Jenny Holzer

Jeff Koons: Pictures 1980-2002

Brabara Kruger: Love for Sale

The Essential Duane Michals -- by Marco Livingstone

Boris Mikhailov: A Retrospective

Boris Mikhailov: Case History

Tracey Moffatt: laudanum

Tracey Moffatt

Mariko Mori by Mariko Mori, Lisa Corrin

Ryuji Miyamoto

Walter Niedermayr: Zivile Operationen/Civil Operations

Robert Polidori: Zones of Exclusion: Pripyat and Chernobyl

Richard Prince by Jeff Rian, Rosetta Brooks

Richard Prince: Women

Arnulf Rainer: Retrospective 1948-2000

Stephen Shore: Uncommon Places : The Complete Works L. Tillman, S. Schmidt-Wulffen

Joel Sternfeld: American Prospects

Thomas Struth: 1977-2002 by Douglas Eklund

Hiroshi Sugimoto Portraits¨

Hiroshi Sugimoto Architecture of Time

Sam Taylor-Wood

Juergen Teller: Zwei Schäuferle mit Kloß und eine Kinderportion Schnitzel mit Pommes Frites

Juergen Teller: Märchenstüberl

Wolfgang Tillmans: Concorde

Wolfgang Tillmans : If One Thing Matters, Everything Matters

Jeff Wall by Thierry Duve

Teoretická literatura:

Adam Brooks: Subjective Realities: The Refco Collection of Contemporary Photography

Victor Burgin: The End of Art Theory (Communications & Culture)

Victor Burgin: The End of Art Theory (Communications & Culture)

David Campany: Art and Photography

Noel Carroll: A Philosophy of Mass Art

Charlotte Cotton:

The Photograph as Contemporary Art

Umberto Eco: The Open Work

Umberto Eco: History of Beauty

Barbara Kruger: Remote Control: Power, Cultures, and the World of Appearances

Warren Neidich: Blow-Up: Photography, Cinema and the Brain

Diane Neumaier , Anne Wilkes Tucker: Reframings: New American Feminist Photographies

Peter Osborne: Conceptual Art (Themes and Movements)

Peter Weiermair: The Measure of All Things: The Synthesis of Photography and Text in Contemporary Art

Liz Wells: The Photography Reader

Tracey Warr: The Artist's Body (Themes and Movements)

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
Metody a kritéria hodnocení:

Student je povinen nabídnout během semestru připravit krátkou asi 15 min dlouhou prezentaci zabývající se tvorbou a anlýzou tvorby jednoho autora či tendence či analýzu teoretického problému spojeného se současnou fotografií. K prezentaci je nutné připravit obrazový materiál a seznam literatury. Téma navrhuje student, ale pedagog jej musí odsouhlasit. Na konci ročníku probíhá útsní zkouška - diskuse o předních představitelích tendencí posledních dvou dekád.

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet307SOF.html