AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

AV cvičení s KR 3

Zapsat Nerozvrhuje se
Kód předmětu:
308ACR3
Název předmětu:
AV cvičení s KR 3
Způsob ukončení:
zápočet
Rozsah:
Typ předmětu:
povinný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
3. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
letní
Počet přidělených kreditů ECTS:
5
Garant předmětu:
Jiří MOUDRÝ
Jméno přednášejícího:
Jiří MOUDRÝ, Václav HÁLEK, Jiří KŘÍŽ
Cíle studia:

Cílem cvičení je zvládnutí potřebných technických prostředků zvolené technologie a vytvoření kompletní zvukové složky zadaného AV díla. Získání dalších tvůrčích zkušeností z týmové práce .

Způsob uskutečnění:

Práce studenta na zvukové složce zadaného praktického cvičení zahrnuje celý obvyklý technologický postup tvorby AV díla. V první fázi: studium scénáře, konzultace s režisérem a pedagogem KZT, příprava natáčení a samotné natáčení v určeném prostředí (studio, exteriér či reál). V druhé fázi: dokončovací práce na ProTools - nasazování zvuku na obraz, čištění, úpravy a synchronizování zaznamenaného zvuku, doplňování hudbou, ruchy a zvukovými atmosférami dotáčenými či vybíranými z archivu. Závěrečnou operací je zvuková mixáž připravených záznamů, rozvržených do více stop.

Při natáčení je student ve funkci mistra zvuku, který řídí práci svého asistenta ve funkci mikrofonisty - zpravidla studenta KZT z nižšího ročníku.

Nedílnou součástí cvičení je písemná explikace, kterou je nutné odevzdat zároveň s AV záznamem cvičení. V explikaci má student vysoké školy prokázat, že vedle talentu pro tvůrčí činnost má i schopnost racionálního pohledu na profesní problematiku, že uložené úkoly zvládá nejen prakticky, ale že je schopen svoji práci systematicky popsat, analyzovat, pochopit podstatu zadaného problému a ze získaných zkušeností vyvodit obecné teoretické poučení.

V explikaci je třeba

- prokázat rozborem zadání, že student pochopil smysl a specifickou povahu praktického úkolu

- zvážit možné varianty a zdůvodnit zvukově dramaturgická a realizační řešení, jež zvolil

- popsat uplatněnou technologii, použitá technická zařízení a způsob práce včetně přesných údajů o technických úpravách apod.,

- komentovat okolnosti, jež ovlivnily realizaci, (vliv prostředí, spolupráce mezi členy štábu...),

- zhodnotit výsledek své práce a vyvodit obecnější závěry, případně analyzovat příčiny nedostatků a navrhnout, jaké by bylo vhodnější řešení,

- prokázat schopnost kultivovaného písemného projevu stylizovaného jako odborný text - tedy ve spisovné formě, bez slangových výrazů a gramatických chyb.

Explikace by měla mít vhodnou formální úpravu, systematické uspořádání a přehledné členění. Na začátku musí být uvedeno jméno posluchače, obor a ročník studia, dále úplný výčet identifikačních údajů o díle - název práce, žánr, jména autorů (profese štábu), formát, stopáž, letopočet dokončení apod. Na konci musí být explikace datována a vlastnoručně podepsána.

Obsahová i formální úroveň explikace se promítá do celkového hodnocení cvičení.

Prerekvizity a korekvizity:

Aktivní přístup k práci v průběhu příprav a natáčení i v postprodukci. Průběžné konzultace s pedagogem.

Doporučené nepovinné složky programu:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.

Obsah předmětu:

Vytvoření kompletní zvukové složky zadaného AV projektu, kde student prokáže schopnost zvukově dramaturgického myšlení i zvládnutí zvukové techniky a potřebné technologie.

Studijní materiály:

Bláha, I. (2006): Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. AMU, Praha. (ISBN 80-7331-010-4

Borwick, J. (1994): Sound Recording Practice. Oxford University Press, Oxford. (ISBN 0-19-816381-9)

Chion, M. (1994): Audio-Vision. Sound of Screen. Columbia University Press, New York. (ISBN 0-231-07899-4)

Hůrka, M. - Estetika zvuku ve filmu ( ČsFÚ 1965)

Kolmer, F. - Prostorová akustika SNTL 1984

Kopecký, P. (2008): Základy elektronického zvuku a jeho kreativní zpracování. AMU, Praha. (ISBN 978-80-7331-121-6)

Kuna, M. - Zvuk a hudba ve filmu ( Panton 1968)

Stadtrucker, I. - Zvukové majstrovstvo ve F a TV (SPN 1977)

Syrový, V. (2008): Hudební akustika. AMU, Praha. (ISBN 978-80-7331-127-8)

Syrový, V. (1990): Technické základy elektroakustické hudby. SPN, Praha.

Syrový, V. (2003): O původu zvuků. In DISK 4/2003, AMU, Praha. s. 48?50. (ISSN 1213-8665)

Webers, J. (2003): Handbuch der Tonstudiotechnik. Franzis Verlag, Poing. (ISBN3-7723-5528-5)

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

Odborné cvičení.

Řízeny i neřízený dialog; analýza scénářů a natočených materiálů, konzultace postprodukce zvuku, projekce hotového filmu.

Metody a kritéria hodnocení:

Kredity a zápočet jsou uděleny na základě komisionelního hodnocení předloženého filmu a písemné explikace.

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet308ACR3.html