Hudební dramaturgie v animovaném filmu 3
- Kód předmětu:
- 309HDA3
- Název předmětu:
- Hudební dramaturgie v animovaném filmu 3
- Způsob ukončení:
- zápočet
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- povinný předmět
- Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- 2. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 1
- Garant předmětu:
- Miroslav WANEK
- Jméno přednášejícího:
- Miroslav WANEK
- Cíle studia:
-
Cílem studia v tomto semestru je seznámit studenty s historií hudby obecně a hudby k filmu zvlášť. Na základě těchto poznatků by si měli lépe uvědomit úlohu hudby ve filmu a vývoj hudby vůbec. Studenti se také seznámí s různorodostí hudby a jejích stylů a směrů, ať už jsou to styly euroamerické nebo pocházející s rzůných kultur a národů z celého světa. Tímto studiem by si měli studenti rozšířit svůj hudební obzor a pochopit, že hudeb je veliká spousta a že ta, kterou znají, je jen malou výsečí.
Studiem zvukových a hudebních přechodů a také podílu hudby na výstavbě formy AV dokončí základy dramaturgie hudby a zvuku ve filmu.
- Způsob uskutečnění:
-
1. Přednášky
2. Ukázky a jejich analýza
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Předchozí znalosti hudebních stylů, vlastní vkus a zkušenosti, znalost hudebních komponent
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Vytváření vlastního hudebního archivu - dlouhodobě
- Obsah předmětu:
-
1. Zvukové přechody
2. Analýza zvukové složky vybraných filmů
3. Podíl zvuku a hudby na výstavbě formy AV
4. Historie hudby - základ
5. Hudební směry z hlediska stylů
6. Různé druhy hudeb z hlediska geografie a různách kultur
7. Atonální hudba
8. Dějiny hudby ve filmu
- Studijní materiály:
-
Naďa Hrčková ? Dějiny hudby, IKAR 2007
Susane Langerová ? O významovosti v hudbě. Geneze uměleckého smyslu, SNEH, 1998
Alain Garel, Francois Porcile ? Hudba a film, FAMU, 1999
Juraj Lexman ? Teorie filmové hudby, VEDA, 1981
Richard Davis ? Complete Guide to Film Scoring, Focal Press, 1997
Jiří Pilka, Tajemství filmové hudby, Orbis, 1960
Brousil. A.M. Hudba v našem filmu, ČFN, 1948
Vladimír Bor: O filmové hudebnosti, ČFN, 1946
Ivo Bláha ? Zvuková dramaturgie v AVD, AMU 2004
Richard Davis - Complete Guide to Film Scoring, Berklee Press, 1999
Earle Hagen - Advanced Techniques for Film Scoring, Alfred Publishing, 1986
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
Poslech hudby, přednášky, analýzy
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
- aktivity na přednáškách
- absolvování závěrečného testu
- docházka
Během semestru se vyžaduje aktivní účast na přednáškách, která je podmínkou k získání zápočtu. Závěrečný test je písemný a týká se ověření znalostí z dramaturgie hudby, hudebních přechodů a podílu hudby a zvuku na výstavbě AV. Součástí testu je i praktická část a to zařazení zadané hudební ukázky do určitého stylu, doby, případně georgafické určení.
Celkové hodnocení se skládá ze 20% z hodnocení aktivity na přednáškách, 60% z písemné zkoušky a 20% z docházky.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na přednáškách, docházka alespoň 50% a absolvování písemného testu, který je bodován a k zápočtu je třeba dosáhnout alespoň 40% bodů.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hudebni-scena.cz/slovnik-hudebnich-pojmu/ http://www.sbor.webzdarma.cz/slovnik%20hudby/INDEX.htm www.filmscoremonthly.com
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Animovaná tvorba - magistr (oborový předmět)