Práce s hercem
- Kód předmětu:
- 309PH
- Název předmětu:
- Práce s hercem
- Způsob ukončení:
- zápočet
- Rozsah:
- 3/D
- Typ předmětu:
- Studijní plán Obor Pantomima (Bc) – povinně volitelný předmět
Studijní plán Animovaná tvorba - magistr – povinný předmět - Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- Studijní plán Animovaná tvorba - magistr – 1. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 2
- Garant předmětu:
- Štefan CAPKO
- Jméno přednášejícího:
- Štefan CAPKO
- Cíle studia:
-
Seznámit se s možnostmi využití živých herců v animovaném filmu. A naopak použít animovaný film jako součást divadelního komediálního výkonu ve formě rovnocenného hereckého partnera na jevišti.
- Způsob uskutečnění:
-
Intenzivní výukový modul uskutečněný v UVS Poněšice. Součástí výuky je i praktická zkušenost se stavbou gagu.
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Tento předmět je určen pro všechny studenty, kteří mají za sebou alespoň jednoduché režijní zkušenosti ve filmu nebo herecké zkušenosti v divadle. Skupina může mít maximálně 15 studentů.
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Nejsou ždádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Obsah předmětu:
-
Setkání s hereckou prací je pro režiséra animovaného filmu výjimečné, protože pro něj je obvyklá naopak práce s neživými, nebo neexistujícími objekty. To umožní podívat se na svoji práci z jiné perspektivy.
Animace a herec je tématem, které zase skýtá divadelním hercům doslova magické možnosti nadreálného pohybu a zároveň je vede k analýze každodenních i nekaždodenních pohybů.
Osnova předmětu:
- Člověk a objekt.
- Bohatství vztahů k nekonečnému množství objektů, se kterými se v životě setkáváme.
- Pixilovaný film.
- Filmové projekce nejvýznamějších představitelů využívajících živé herce a postupy používané v animaci od George Méliése, přes Normana Mc Larena až po Jana Švankmajera.
- Filmový trik, ?Pixilace? a ostatní metody využívající živé herce.
- Praktické cvičení na zadané téma využívající pixilaci. Součástí je Analýza pohybu herce, což znamená rozkládat gesta a mimické výrazy do jednotlivých póz, čímž se tvoří myšlený v realitě neexistující pohyb.
V průběhu natáčení hledat formu vedení herce-mima, která umožní pochopení záměru anebo jen jeho intuitivní cítění.
- Studijní materiály:
-
Filmové záznamy trikových hraných filmů a pixilací.
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
Filmové projekce. Přednášky o specifikách práce s hercem v animovaném filmu. Autorskointerpetační cvičení.
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Kritéria hodnocení jsou originalita, přesnost, tvořivost a intuice.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pantomima (Bc) (povinný předmět další)
- Animovaná tvorba - magistr (oborový předmět)