AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Producer´s Craft

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
311PC
Název předmětu:
Producer´s Craft
Způsob ukončení:
zápočet
Rozsah:
2/T
Typ předmětu:
Studijní plán Animovaná tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Dokumentární tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Dokumentární tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Animovaná tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Scenáristika a dramaturgie - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Scenáristika a dramaturgie - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Režie - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Režie - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Kamera - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Kamera - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Produkce - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Produkce - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Audiovizuální studia - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Střihová skladba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Střihová skladba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Zvuková tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Zvuková tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Fotografie EN - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Fotografie EN - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Audiovizuální studia - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Cinema and Digital Media - Cinematography – volitelný předmět
Studijní plán Cinema and Digital Media - Screenwriting – volitelný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - magistr: restaurování – volitelný předmět
Studijní plán Cinema and Digital Media - Directing – volitelný předmět
Studijní plán Fotografie EN - magistr: restaurování – volitelný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
předmět nemá určen ročník studia
Semestr, kdy je předmět vyučován:
zimní i letní
Počet přidělených kreditů ECTS:
3
Garant předmětu:
Petr SLÁDEČEK
Jméno přednášejícího:
Petr SLÁDEČEK
Cíle studia:

1. Studenti získají základní znalost důležitých marketingových, právních, obchodních, finančních, kreativních a technologických aspektů filmového a televizního producentství v mezinárodní perspektivě.

2. Studenti získají a osvědčí dovednost ve vypracování vlastního producentského projektu a jeho prezentaci.

Způsob uskutečnění:

interaktivní přednáška, analýza vybraných webových stránek, práce ve skupinách, návštěva producentské společnosti

Prerekvizity a korekvizity:

Kurs je určen studentům všech filmových, televizních a obecně mediálních oborů a nevyžaduje žádnou předchozí speciální znalost.

Doporučené nepovinné složky programu:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.

Obsah předmětu:

1. Kdo je Producent. Není řádné producentské práce, pokud nejste schopni nejprve sami sebe zorganizovat. Stručný přehled témat kurzu.

2. Úvod do Marketingu. Marketing jako obor.Produkt, marketingový mix 4P (4C), životní cyklus produktu, konkurenční výhoda, značka, vztahy se zákazníky, cílová skupina, segmentace. Marketing v médiích.

3. Propagace ve filmu a v televizi. Titul, podtitul, krátká synopse, filmová povídka. Distribuce, jak plánovat příjmy. Marketingová komunikace ve filmu a v televizi.

4. Právní aspekty. Proces uzavírání smlouvy, licence. Úvod do problematiky duševního vlastnictví, copyrightu, práv autorů a výkonných umělců.

5. Právní aspekty II. Návštěva právníka. Mediální právo EU, právní otázky v reklamě, na internetu. Autorská práva, práva výkonných umělců, užití hudby v AV díle - v detailu.

6. Obchodní aspekty. Proces obchodního vyjednávání, domlouvání ceny, jejich pravidla a techniky. Princip BATNA, strategie a taktika, různé triky při obchodním vyjednávání. Prezentace, prodejní vystoupení.

7. Vývoj a přípravné práce. Která práva musejí být vzata v potaz, které smlouvy musejí být uzavřeny. Opce, vývoj scénáře, psaní scénáře. Literární a technický scénář. Natáčecí plán, obhlídky, organizování filmového štábu. Financování, ko-financování, koprodukce, předprodej práv.

8. Natáčecí období. Rozpočtování, cash flow. Natáčení. Výkonný producent, vedoucí výroby. Práce při natáčení, technologie, štáb, týmy produkce, režiséra, kameramana, architekta, catering, bezpečnost. Nezávislá a studiová produkce. Aproximativní a skutečný rozpočet. Plánování hotovostních toků.

9. Postprodukce. Střih, zvuková a obrazová postprodukce. Návštěva digitálního postprodukčního studia UPP (www.upp.cz)

10. Distribuce. Umění a řemeslo filmové distribuce v Evropě a v USA. Účastníci distribučního procesu - producent (agent), distributor, majitel kina. Distribuční smlouva, distribuční náklady.

11. Závěrečné shrnutí. Opakování hlavních poznatků, otázky a odpovědi.

12. Závěrečná zkouška.

Studijní materiály:

Povinné:

-sladecek.webnode.cz/FAMU International/Glossary of terms

-sladecek.webnode.cz/FAMU International/Textbook

Doporučené:

-The Guerilla Film Maker?s Handbook, Chris Jones and Genevieve Joliffe, Continuum Intl Publishing Group ? Academi, London-New York, 2000 ? 2003, ISBN 0826447139

-Guerilla Film Makers Movie Blueprint, Chris Jones, Continuum Intl Publishing Group ? Academi, London-New York, 2003, ISBN 0826414532

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

interaktivní přednáška, vrstevnické vyučování ve skupinách

Metody a kritéria hodnocení:

Závěrečná zkouška sestává ze tří částí (kromě účasti na přednáškách, kde je povolená míra absence 20%).

Studenti musejí v termínu odevzdat písemný projekt AVD dle své vlastní volby (hraný, dokumentární, animovaný film, reklamní spot, videoart ad.). Projekt musí mít řádně zpracovanou marketingovou rozvahu, financování, rozpočet, plán cash-flow, distribuční a propagační strategii, zajímavě navržený titul a podtitul, poutavě napsanou krátkou synopsi. Layout projektu je při hodnocení také důležitý. Práce odevzdané po termínu nebudou přijaty, popř. bude studentovi o stupeň snížena výsledná známka.

Ústní část zkoušky zahrnuje krátkou úvodní prezentaci, při níž student svůj projekt představí (prezentační dovednosti nejsou zvlášť hodnoceny).

Druhou částí ústní zkoušky jsou odpovědi na otázky. Každý student odpovídá na 10 otázek, které mapují znalosti z celého kurzu.

Kvalita písemného projektu reprezentuje cca 50% výsledné známky, ústní prezentace projektu spojená s diskusí nad projektem reprezentuje cca 10% výsledné známky a závěrečné ústní přezkoušení znalostí reprezetuje cca 40% výsledné známky.

Jazyk, v němž probíhá výuka:
anglicky
Pracovní stáže:
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Webová stránka předmětu:
sladecek.webnode.cz
Poznámka:
Další informace:
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost 307
Učebna 6

(Lažanský palác)
SLÁDEČEK P.
08:30–10:00
(paralelka 1)

Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost 334
Učebna KP

(Lažanský palác)
SLÁDEČEK P.
08:30–10:00
(přednášková par. 1)

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet311PC.html