AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Interaktivita a physical computing 1

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
373IPC1
Název předmětu:
Interaktivita a physical computing 1
Způsob ukončení:
zápočet
Rozsah:
2/T
Typ předmětu:
Studijní plán Animovaná tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Dokumentární tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Dokumentární tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Animovaná tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Scenáristika a dramaturgie - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Scenáristika a dramaturgie - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Režie - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Režie - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Kamera - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Kamera - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Produkce - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Produkce - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Audiovizuální studia - bakalář – povinně volitelný předmět
Studijní plán Střihová skladba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Střihová skladba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Zvuková tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Zvuková tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Audiovizuální studia - magistr – povinně volitelný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - magistr: restaurování – volitelný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
předmět nemá určen ročník studia
Semestr, kdy je předmět vyučován:
zimní
Počet přidělených kreditů ECTS:
2
Garant předmětu:
Eric ROSENZVEIG, Martin BLAŽÍČEK
Jméno přednášejícího:
Eric ROSENZVEIG, Martin BLAŽÍČEK
Cíle studia:

Cílem předmětu je senzámit studenty s možnostmi interaktivních aplikací v oblasti audiovizuálního umění. Na začátku budou představena významná díla a realizace využívající interaktivní prvky, bude diskutován smysl a praktické omezení interaktivních komponent. Následně budou představeny základní komerční nástroje používané pro kontrolu multimediálního obsahu pomocí MIDI a OSC protokolu, komerčně uživatelsky dostupné senzory a ovládací prvky a mikrokontrolery. Významná část bude věnována formou demonstrace základům elektrotechniky.

Způsob uskutečnění:

Explikace, úvod do problematiky, společně drobná realizace.

Prerekvizity a korekvizity:

Obecná znalost základních funkcí počítače.

Doporučené nepovinné složky programu:
Obsah předmětu:

1. Úvod do interaktivity v umění (Vojtěchovský)

2. Technické řešení interaktivních systémů (Guštar)

3. Komerční MIDI kontrolery ve spojení se softwarem pro kontrolu zvuku a obrazu (Blažíček)

4.Vnitřní komunikace protokolem MIDI, síťová komunikace OSC, synchronizace přehrávačů videa (Blažíček)

5. Wii (Blažíček)

6. Modulární videosekvencer ve spojení s iCubeX (Blažíček)

7. Základy elektroniky - obvody, signály, analog, digitál (Guštar)

8 Senzory, snímače, vstupní obvody, převodníky - ukázky, příklady (Guštar)

9. Výstupní obvody, převodníky - ukázky, příklady (Guštar)

10. Arduino/Wiring - přehled architektury, jednoduchý kód (Guštar)

11. Mikroprocesory Atmel - přehled architektury, jednoduchý kód v assembleru (Guštar)

12. PC, USB a MIDI - komunikace, jednoduchý kód v Pythonu (Guštar)

Studijní materiály:

Literatura:

The Complete MIDI 1.0 Detailed Specification. MMA, 1997.

Daryl Harms, Kenneth McDonald: Začínáme programovat v jazyce Python. Cpress, 2008

Milan Guštar: Elektrofony. Uvnitř, 2007/2008

Odkazy:

Nástroje pro práci se zvukem a obrazem

http://cas.famu.cz/wiki/index.php/N%C3%A1stroje_pro_pr%C3%A1ci_se_zvukem_a_obrazem

IcubeX - http://www.infusionsystems.com/

Arduino - http://www.arduino.cc/

Atmel - http://www.atmel.com/products/avr

Wii - http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_Remote

MIDI protokol - http://en.wikipedia.org/wiki/Midi

MIDI kontroller - http://en.wikipedia.org/wiki/Midi_controller

OSC - http://en.wikipedia.org/wiki/Open_Sound_Control

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

Přednáška, cvičení

Metody a kritéria hodnocení:

Kredity budou uděleny na základě realisticky vypracovaného projektu. Projekt musí obsahovat následující náležitosti:

1. Název

2. Řešitel(é)

3. Stručný popis, smysl a cíl

4. Podrobný popis

5. Návrh technického řešení

6. Rozpočet

7. Harmonogram realizace, termín dokončení a praktické demonstrace

Vybrané navržné projekty budou realizovány v průběhu letního semestru v rámci předmětu Interaktivita a physical computing 2. Vybrané projekty budou finančně podpořeny.

Studenti bakalářského studia budou pracovat ve skupinách po dvou až třech a studenti magisterského studia rovněž mohou spolupracovat, ale také mohou vyvinout individuální projekt.

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 428
Učebna CAS

(Lažanský palác)
BLAŽÍČEK M.
14:00–15:35
(paralelka 1)
St
Čt

Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet373IPC1.html