AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Základy programování v umělecké praxi

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
373ZPUP
Název předmětu:
Základy programování v umělecké praxi
Způsob ukončení:
zápočet
Rozsah:
2/T
Typ předmětu:
Studijní plán Animovaná tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Dokumentární tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Dokumentární tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Animovaná tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Scenáristika a dramaturgie - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Scenáristika a dramaturgie - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Režie - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Režie - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Kamera - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Kamera - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Produkce - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Produkce - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Audiovizuální studia - bakalář – povinně volitelný předmět
Studijní plán Střihová skladba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Střihová skladba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Zvuková tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Zvuková tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Audiovizuální studia - magistr – povinně volitelný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - magistr: restaurování – volitelný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
předmět nemá určen ročník studia
Semestr, kdy je předmět vyučován:
letní
Počet přidělených kreditů ECTS:
2
Garant předmětu:
Martin BLAŽÍČEK
Jméno přednášejícího:
Martin BLAŽÍČEK
Cíle studia:

Cílem předmětu je uvést studenty do základů programování a představit jeho aplikace v oblasti audiovizuální tvorby. Pro předmět nejsou předpokládané žádné vstupní znalosti. V první fázi budou předestřeny základní funkce a postupy programů, poté budou prakticky realizovány 2 malé aplikace na různých platformách s výstupem do zvuku, nebo obrazu. Významná část bude věnována interaktivitě a softwarovému řešení fyzického rozhraní pro ovládání zvuku a obrazu. Veškeré práce bude probíhat ve volně dostupných softwarových prostředích.

Způsob uskutečnění:

Lektorský úvod, prezentace ukázek, samostatná moderovaná práce na konkrétních příkladech.

Prerekvizity a korekvizity:

Doporučeno pro absolventy předmětu „Základy av technologie 1“ a „Interaktivita a physical computing“.

Doporučené nepovinné složky programu:

Předmět „Interaktivita a physical computing“.

Obsah předmětu:

1. Ukázky realizovaných projektů, úvod do problematiky. Přehled používaných technologií.

2. Základní obecné programátorské postupy, algoritmizace. Běh programu, proměnné, podmínky, cykly, objekty.

3. Vizuální programovací jazyk QuartzComposer - úvod do prostředí, realizace jednoduchého videopřehrávače a efektového procesoru.

4. QuartzComposer - základní interaktivní prvky, vstupní zařízení, ovládání pomocí zvuku - realizace jednoduchého reaktivního systému.

5. QuartzComposer - návrh a realizace interaktivní aplikace s použitím senzorů (zvuk, světlo, pohyb...).

6. QuartzComposer - samostatná práce studentů - interaktivní videopřehrávač.

7. Rozšíření QC a plug-iny, komunikace protokoly MIDI a OSC.

8. Processing - úvod do prostředí, základní stavba aplikace, příklady řídících struktur a datových typů

9. Processing - základní knihovny a funkce pro přehrávání videa a zvuku. Praktická realizace jednoduchého videopřehrávače s efekty.

10. Processing - práce s textem a základní generovaná grafika.

11. Processing - samostatná práce studentů

12. Rezerva

Studijní materiály:

QuartzComposer

http://en.wikipedia.org/wiki/Quartz_Composer

http://quartzcomposer.com

http://developer.apple.com/graphicsimaging/quartz/quartzcomposer.html

http://blazicek.net/misc.php

http://www.thepixelart.com/quartz-composer-tutorials/

Processing

http://processing.org

http://processing.org/reference

http://wiki.processing.org/w/Main_Page

Casey Reas, Ben Fry

Processing: a programming handbook for visual designers and artists [MIT 2007]

Online: http://books.google.com/books?id=tqW75bfJkxIC&printsec=frontcover&dq=processing&source=bl&ots=Sk1VSENNVd&sig=G68osbp3ifNyGROQn-D9tnc7oII&hl=cs&ei=cbIlTb24HYfB8QPrrZm4Ag&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=7&ved=0CGEQ6AEwBg#v=onepage&q&f=false

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

Explikace, moderovaná realizace příkladů, samostatná domácí práce.

Metody a kritéria hodnocení:

Aktivní účast

Samostatně realizovaná aplikce

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2010/2011:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 423
Učebna CAS

(Lažanský palác)
BLAŽÍČEK M.
15:40–17:15
(přednášková par. 1)
St
Čt

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 6. 2011
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet373ZPUP.html