AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

 Bassoon Playing 3

Register Display Schedule
Course unit code:
106FG3
Course unit title:
 Bassoon Playing 3
Mode of delivery:
zápočet
Range:
2/T
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
bakalářský
Year of study
2nd year
Semester when the course unit is delivered
zimní
Number of ECTS credits allocated:
8
Garant předmětu:
František HERMAN, Jiří SEIDL
Name of lecturer(s):
František HERMAN, Jiří SEIDL
Study Objectives:

Všechny nově nabyté poznatky o technické stránce hry, o intonaci, rytmu, správném dýchání, interpretaci jsou upevňovány pomocí etud náročnějšího charakteru i skladeb pozdějšího klasicismu.

Mode of delivery:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Prerequisites and co-requisites:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Recommended optional programme components

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Course contents:

Předmět vybaví studenta všemi schopnostmi, které při hře na fagot potřebuje . Hledá cesty, jak studentům umožnit zvládnout hru na fagot na té nejvyšší úrovni po technické stránce hry, intonaci, nátiskové a tónové kultuře i po stránce interpretační. Všechny nároky, které jsou kladeny na hráče a které byly objasněny v předmětech Hra na fagot 1 a 2 jsou v tomto předmětu pomocí vhodně volených etud a přednesů zdokonalovány. Zároveň se obrací pozornost k jazyku, jako velmi důležitému fenoménu jemného nasazení tónu či rychlého staccata. Při potížích se hledají / to samozřejmě již od předmětu Hra na fagot 1/ možnosti nápravy. Nyní se učí, co vše nám tato práce s jazykovou technikou nabízí. Jednotlivé druhy nasazení od nejjemnějších až po akcentované či přeforsírované a ve staccatu nejenom rychlost , ale také délka jednotlivých staccatovaných not. Je možno hrát od detaché až po staccatissimo. Nejenom na etudách se procvičují nové poznatky, ale i přednesové skladby jsou voleny tak, aby se tyto poznatky využily v koncertní činnosti . Ve výběru etud se nacházejí již charakterově náročnější : Pivoňka, Milde, Bovel . V přednesových skladbách se dává přednost autorům např. Vivaldi, Reicha, Weber.

Study materials:

Pivoňka, Karel: Technické a rytmické etudy, Rytmická studia

Milde, L : Technické etudy

Bovel,C : Concerto

Vivaldi,Antonio : Concerto a,d,e, g moll, C Dur

Reicha, Antonín : Sonáta, Téma a variace

Weber,Carl Maria von : Koncert F dur

Planned learning activities and teaching methods

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Assessment methods and criteria

Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru, praktická ověření v rámci AKS, vše uzavřeno přidělením kreditů.

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):

Nejsou stanovena, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech.

Course web page:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Note:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.

Schedule for winter semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2011-6-17
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet106FG3.html