AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

 Flute Playing 4

Register Display Schedule
Course unit code:
106FL4
Course unit title:
 Flute Playing 4
Mode of delivery:
zkouška
Range:
2/T
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
bakalářský
Year of study
2nd year
Semester when the course unit is delivered
letní
Number of ECTS credits allocated:
7
Garant předmětu:
Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
Name of lecturer(s):
Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
Study Objectives:

Veškerá problematika týkající se hry na flétnu -prstová technika, intonace, správné dýchání a interpretace, je zdokonalována na náročnějších etudách s důrazem na ty nedostatečnosti, které ještě nejsou úplně zvládnuty. Při velmi dobrém jednoduchém staccatu se zdokonaluje dvojité staccato.

1. Náročnější etudy pro prstovou a rytmickou přesnost Jeanjean ,Tomaszewski, Tillmetz

2. Zdokonaluje se dvojité staccato a zárověň zlepšují různé druhy nasazení tónu.

3. Fantazijněší přednesové skladby - student zapojí vlastní hudební představy- Martinů, Migot, Quantz, Richter, Rivier , Andersen, Casella, Rivier, Honegger.

Mode of delivery:

Individuální kontaktní výuka.

Prerequisites and co-requisites:

Nejsou.

Recommended optional programme components

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Course contents:

Předmět vybaví studenty technikou, tónovou kulturou, intonací a interpretačními schopnostmi tak, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Vede budoucího umělce k samostatnosti, k realizacím vlastních představ a k obhájení svých myšlenek. To je v tomto předmětu základem výuky. Rozvíjení vlastní osobnosti je zde prioritou. Veškerá problematika týkající se hry na flétnu je zdokonalována na etudách Jeanjean, Tomaszewski, Tillmetz, s důrazem na ty nedostatečnosti, které ještě nejsou úplně zvládnuty. Pokud není jednoduché staccato v pořádku, hledají se cesty k jeho zlepšení; taktéž se hledá způsob naprosto jednoznačného dvojitého staccata. Přednesové skladby se obracejí i k dílům s větším obsahem fantazie, kde musí student zapojit vlastní myšlenky a představy - Martinů, Migot, Quantz, Richter, Rivier, Andersen ,Casella ,Rivier, Honegger.

Study materials:

Paul Jeanjean Etudes modernes pour Flute

Feliks Tomaszewski Výběr etud pro flétnu

Rudolf Tillmetz Triller- Studie

Bohuslav Martinů First Sonata fl. + kl.

Gearges Migot Sonate pour flute et piano

František Benda Sonáta pro flétnu a cemballo F dur

G. F. Händel Kammersonate Nr. 1

Johann Joachim Quantz Koncert pro flétnu A dur

Franz Xaver Richter Koncert D Dur

Jean Rivier Concerto pour Flute

W. A. Mozart Koncert D dur

Joachim Andersen Balada a tanec Sylfů

Alfredo Casella Siciliane et Bourlesque

Jean Rivier Oiseaux tendres pour Flute solo

Arthur Honegger Danse de la Chevre pour flute solo

Planned learning activities and teaching methods

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Assessment methods and criteria

Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru.

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):

No internship established for this course.

Course web page:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Note:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.

Schedule for winter semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2011-6-17
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet106FL4.html