AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

 E flat Clarinet Playing 3

Register Display Schedule
Course unit code:
106KRE3
Course unit title:
 E flat Clarinet Playing 3
Mode of delivery:
zápočet
Range:
1/T
Type of course unit:
compulsory optional subject
Level of course unit:
magisterský
Year of study
předmět nemá určen ročník studia
Semester when the course unit is delivered
zimní
Number of ECTS credits allocated:
1
Garant předmětu:
Jiří HLAVÁČ, Vlastimil MAREŠ
Name of lecturer(s):
Jiří HLAVÁČ, Vlastimil MAREŠ
Study Objectives:

Předmět postupně vybaví studenta všemi schopnostmi a vědomostmi, které při hře na Es klarinet bude potřebovat. Předmět se orientuje na orchestrální literaturu , převážně na sólové party Es klarinetu. Je kladen důraz i na sólovou literaturu s klavírem či jiným komorním uskupením. Vzhledem k tomu, že rozdíly ve hře na Es klarinet u studentů mohou být veliké, je vždy volena individuální cesta výuky. Také pohled studenta, proč chce na Es klarinet hrát, je určující pro metodiku předmětu. Es klarinet je velmi exponován v symfonické, ale i operní tvorbě. V tomto předmětu jsou procvičovány nejdůležitější sóla nástroje v orchestrální literatuře.

Mode of delivery:

Soustavná pódiová praxe v rámci sólových kreací, komorních souborů a menších, či symfonických orchestrů. Pravidelná prezentace v rámci interpretačních seminářů a přehrávek jednotlivých nástrojových tříd.

Prerequisites and co-requisites:
Recommended optional programme components

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Course contents:

Es klarinet je nástroj mnoha hudebních uskupení. Tento nástroj je značně používán v orchestrech, sólově a dnes již i v jiných hudebních žánrech. Předmět postupně vybaví studenta všemi schopnostmi a vědomostmi, které při hře na Es klarinet bude potřebovat. Předmět se orientuje na orchestrální literaturu, na sólové party Es klarinetu. Převážná většina klarinetistů volí Es klarinet právě pro jeho uplatnění v orchestru. Es klarinet je velmi exponován v symfonické, ale i operní tvorbě. Proto je dán v tomto předmětu celý prostor orchestrální literatuře. Pro ty, co se o orchestrální hru nezajímají, je přesto podán výklad k jednotlivým orchestrálním partům, ale je pro ně připravena i výuka sólové literatury, literatury s průvodem klavíru či s jiným komorním uskupením. Vzhledem k tomu, že rozdíly ve hře na Es klarinet u studentů mohou být veliké, je vždy volena individuální cesta výuky. Také pohled studenta, proč chce na Es klarinet hrát, je určující pro metodiku předmětu.

Study materials:

Molter (Becker, H.): Concerto n°1 la m (réd. cl, en ré eu en la 8 pne)

Molter (Becker, H.): Concerte n°2 ré m (réd. cl, en ré eu en ia 8 pne)

Lecail G.: Fantaisie cencertante (Cl. Mib 8 pne)

Marcello (VeXman): Andante et allegro frem sonata in g (Ci. Mib 8 pne)

Massenet (Smim P.): Veise des esprits (CI. Mib 8 pne)

Janáček Leoš: Concertino

Janáček Leoš: Říkadla

Bartholomey Orchesterstudien: Strauss, R. Heft 2 (ClI/II) Till Eulenspiegel, Zarathustra, Don Quixote, Heldenleben, Domestica

Bartholomey Orchesterstudien: Strauss, R Heft 3. (D-,Es-,Bass-Klar.) Macbeth, Tod und verklärung, Till, Zarathustra.

Essberger Orchesterstudien: Strauss, R Heft 1. (CI sib, Re, Mib):Feuersnot-Salome-Elektra-Rosenkavalier

Loetfler Mahler Orchesterstudien: Mahler

Hepp Rohde: Orchester probespiel (Cl.Sib, Mib, Basse)

Janáček Leoš Symfonietta

Janáček Leoš: Taras Bulba

Planned learning activities and teaching methods

Průběžná účast studentů v soutěžích komorní hry a v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Assessment methods and criteria

Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):

Nejsou stanoveny, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech a komorních souborech.

Course web page:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Note:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.

Schedule for winter semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2011-6-17
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet106KRE3.html