AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

 French Horn Playing 6

Register Display Schedule
Course unit code:
106LR6
Course unit title:
 French Horn Playing 6
Mode of delivery:
zápočet
Range:
2/T
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
bakalářský
Year of study
3rd year
Semester when the course unit is delivered
letní
Number of ECTS credits allocated:
12
Garant předmětu:
Zdeněk DIVOKÝ
Name of lecturer(s):
Zdeněk DIVOKÝ
Study Objectives:

V obou rovinách hry na lesní roh -technické i přednesové je uplatňována maximální náročnost na provedení a precizitu. Etudy jsou nejnáročnějšího charakteru jak po stránce technické, tak i rytmické, intonační, nátiskové i dechové. Přednesy svou náročností kladou velké nároky na studentovu úroveň hry nejenom po stránce technické, ale i interpretační.

1. Etudy - Nauber, Kautsky.

2. Přednesy např. W. A. Mozart, J. Haydn, P. Hindemith.

3. Dvojité staccato se procvičuje na orchestrálních skladbách, které použití dvojitého staccata vyžadují.

Mode of delivery:

Průběžná účast studentů v soutěžích komorní hry a v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Prerequisites and co-requisites:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Recommended optional programme components

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Course contents:

Předmět vybaví studenty technikou, tónovou kulturou, intonací a interpretačními schopnostmi tak, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Vede budoucího umělce k samostatnosti, k realizacím vlastních představ a k obhájení svých myšlenek. Poslední bakalářský předmět je již zcela v režii bak. abs. koncertu a dotažení písemné diplomní práce do závěrečné podoby. Etudy jsou voleny tak, aby umožnily nastudovat zvolený bakalářský repertoár. Většinou se jedná o nejnáročnější - Nauber, Kautsky. Po technické i přednesové stránce je uplatňována maximální pozornost na provedení a precizitu. Přednesy opět korespondují s repertoárem abs. koncertu, ale pozornost se zaměřuje i na některé skladby období či stylů, které nebyly v průběhu studia dostatečně procvičeny. Přednesy W. A. Mozart, J. Haydn, P. Hindemith.

Study materials:

Nauber Etudy, Kautsky Koncertní etudy

W. A. Mozart Koncert č. 2

J. Haydn Koncert č. 2

P. Hindemith Sonáta 1945

Planned learning activities and teaching methods

Průběžná účast studentů v soutěžích komorní hry a v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Assessment methods and criteria

Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):

Nejsou stanoveny, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech a komorních souborech.

Course web page:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Note:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.

Schedule for winter semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2011-6-17
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet106LR6.html