AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

 French Horn Playing 9

Register Display Schedule
Course unit code:
106LR9
Course unit title:
 French Horn Playing 9
Mode of delivery:
zápočet
Range:
2/T
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
magisterský
Year of study
2nd year
Semester when the course unit is delivered
zimní
Number of ECTS credits allocated:
20
Garant předmětu:
Zdeněk DIVOKÝ
Name of lecturer(s):
Zdeněk DIVOKÝ
Study Objectives:

Předmět dotváří vlastní osobnost studenta, hledá cesty jak jej připravit na budoucí dráhu sólisty či komorního hráče popřípadě hráče orchestru či na pedagogickou kariéru. Názory studenta jsou konfrontovány s pedagogy a usměrňovány do správných či možných rovin. Klade se důraz na snahu o vlastní koncepci dramaturgie koncertů. Skladby kladou nejvyšší nároky na zvládnutí všech stránek hry na lesní roh, na skladby, které jsou prubířským kamenem všech předních sólistů tohoto nástroje. Pokračuje se i ve výuce moderních a netradičních technik.

1.Skladby typu Ch. Förster, R. Strauss, J. Pauer.

2.Skladby mezinárodních soutěží

3.Výuka moderních a netradičních technik

Mode of delivery:

Průběžná účast studentů v soutěžích komorní hry a v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Prerequisites and co-requisites:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Recommended optional programme components

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Course contents:

Předmět Hra na lesní roh 9 je orientován na přípravu abs. mag. koncertu a mag. písemné diplomové práce. Hledá se vhodný repertoár a téma . Vzhledem k tomu, že tento abs.koncert je nejenom vizitkou pedagoga, vede se student k samostatnému rozhodnutí, co do dramaturgie koncertu zahrne. Toto rozhodnutí musí být opřeno o znalosti dramaturgie, o myšlenku , která propojí celý večer. Předmět dává studentům možnost zvolit si svou vlastní koncepci. Podobně v tématu písemné práce, která také odráží studentův zájem o některé z témat. Toto vede studenta k samostatné tvůrčí cestě, která jej po opuštění školy čeká. Je připravován na samostatnou kariéru. jeho vlastní názory jsou konfrontovány s názory profesora a usměrňovány do správných či možných rovin. Předmět pracuje se studenty již jako s výraznými hudebními osobnostmi, které nemají zjevné problémy ve hře na nástroj. Mají na vysoké úrovni technickou, retnou, tónovou kulturu, intonaci i interpretační schopnost. To jsou předpoklady k tomu, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Předmět pokračuje v nastolené cestě z minulého předmětu a vše, tedy hlavně vlastní tvůrčí činnost, velmi dobrou techniku, kvalitní tón, intonaci, posouvá směrem v uvozovkách k dokonalé podobě. Cílem je na nejvyšší úrovni zvládnout co největší počet skladeb pro lesní roh. Mezinárodní soutěže jsou dobrým vodítkem, které skladby volit. Skladby typu Ch. Förster, R. Strauss, J. Pauer mohou být zařazeny do výuky, i když třeba nebudou použity v programu abs. koncertu.

Study materials:

Ch. Förster Koncert č. 2

R. Strauss Koncert č. 2

J. Pauer Koncert

Planned learning activities and teaching methods

Průběžná účast studentů v soutěžích komorní hry a v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Assessment methods and criteria

Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):

Nejsou stanoveny, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech a komorních souborech.

Course web page:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Note:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.

Schedule for winter semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2011-6-17
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet106LR9.html