AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

 Orchestral Parts and Solos for Bassoon 5

Register Display Schedule
Course unit code:
106PFG5
Course unit title:
 Orchestral Parts and Solos for Bassoon 5
Mode of delivery:
zápočet
Range:
1/T
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
bakalářský
Year of study
3rd year
Semester when the course unit is delivered
zimní
Number of ECTS credits allocated:
1
Garant předmětu:
František HERMAN, Jiří SEIDL
Name of lecturer(s):
František HERMAN, Jiří SEIDL
Study Objectives:

Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře v oblasti orchestrální hry a prakticky procvičí nejdůležitější sóla ,se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. Ve všech předmětech se postupně objeví všichni skladatelé a jejich významná sóla pro fagot v orchestrálním světě. Pracuje se s orchestrálními studiemi tuzemských i zahraničních edicí a se specializovanými party orchestrů České republiky (ČF, FOK, SOČR, ND).

Mode of delivery:

Kontaktní výuka.

Prerequisites and co-requisites:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Recommended optional programme components

Komorní literatura v obsazení dua a tria dechových nástrojů

Course contents:

Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře v oblasti orchestrální hry a prakticky procvičí nejdůležitější sóla ,se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. V tomto předmětu se procvičují orchestrální party světové symfonické a operní tvorby -Šostakovič, Prokofjev. Rachmaninov, Bartók, Debussy, Elgar. Orchestrální svět těchto ruských skladatelů je velmi specifický. Klade nesmírné nároky na hráčovu prstovou techniku, rytmus i souhru. Předmět v praktických ukázkách projde výběrem z děl těchto skladatelů. V předmětu je vysvětleno, v čem je orchestrální hra specifická, jaké klade nároky na hráče. Vyučuje se princip intonace s různými nástroji. Předmět objasňuje principy ladění s klarinetem, flétnou, hobojem či jinými. Barevná intonace, jakési barevné doladění je také důležitou stránkou hry v orchestru. Dynamika hry v orchestru má také jiné zákonitosti, např. sóla je nutné hrát přece jen o dynamiku silněji ,než je psáno atd. Je pojmenován a prakticky procvičován i rozdíl v orchestrálním hraní v operním a symfonickém orchestru. V předmětu jsou uváděny i zvukové ukázky různých interpretací jedné skladby. Pojetí stejného dirigenta s různými orchestry, či stejného orchestru s různými dirigenty.

Study materials:

Orchestrální studie Frehsee Albin, Wipperich Emil,Ritzkowsky Johannes, party České filharmonie.

Planned learning activities and teaching methods

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Assessment methods and criteria

Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru, praktická ověření v rámci AKS, vše uzavřeno přidělením kreditů.

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):

Nejsou stanovena, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech.

Course web page:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Note:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.

Schedule for winter semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2011-6-17
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet106PFG5.html