Trombone Playing 2
- Course unit code:
- 106PO2
- Course unit title:
- Trombone Playing 2
- Mode of delivery:
- zkouška
- Range:
- 2/T
- Type of course unit:
- compulsory subject
- Level of course unit:
- bakalářský
- Year of study
- 1st year
- Semester when the course unit is delivered
- letní
- Number of ECTS credits allocated:
- 9
- Garant předmětu:
- Jiří SUŠICKÝ
- Name of lecturer(s):
- Jiří SUŠICKÝ
- Study Objectives:
-
1.Cvičení na rozvoj krásy tónu a práce na jeho charakteristickém zabarvení.
2.Dechová cvičení, seznámení se s velkým množstvím materiálů věnovaným této problematice.
3.Velmi jemné nasazení tónu v extrémně nízkých dynamikách.
4.Měkký začátek tónu ve velkých silných dynamikách.
5.Volba přednesové literatury podle schopností studenta.
- Mode of delivery:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Prerequisites and co-requisites:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
- Recommended optional programme components
-
Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů
- Course contents:
-
Předmět se systematicky soustředí na rozvoj tónu za pomoci častých analýz konkrétního stavu věci. Odstraňování zbytečných tenzí ať už fyzických, tak především psychických, které úzce souvisejí s ovládáním dechového aparátu. Ten rozvíjíme a jeho práci zkvalitňujeme studiem teoretických prací věnovaných této problematice (Jacobs, Ušák, Kleinhammer, Adam). Také je třeba se zaměřit na zvládnutí tzv. soft attack ? velmi jemného počátku tónu ve velmi slabé dynamice a také si osvojit jeho ekvivalent v dynamice nejsilnější. Je to totiž nedílnou součástí letité české tradice ve hře na pozoun, kterou je nutno dále pěstovat, protože je všeobecně ceněna například i celou řadou světových celebrit v oboru. V přednesové literatuře již zařazujeme skladby náročnější po technické stránce co se týká rozsahu a především hudebně (Sachse, Larsson, Domažlický,
Mc Kay).
- Study materials:
-
A. Jacobs:Song and Wind
J. Ušák:Škola
E. Kleinhammer:Art of the Trombone Playing
A.S. Adam:5 Minut´s a Day
C. Gordon:Systematic Approach to Daily Practise
E.Sachse:Koncert
G. Finger:Sonata
Anonymus:Sonata
F. Domažlický:Koncert
F. Mc Kay:Sonata
- Planned learning activities and teaching methods
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Assessment methods and criteria
-
Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
-
Nejsou stanoveny, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech a komorních souborech.
- Course web page:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Note:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.
- Schedule for winter semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Obor Pozoun (Bc) (compulsory subject of the main qualification)