AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

 Trombone Playing 2

Register Display Schedule
Course unit code:
106PO2
Course unit title:
 Trombone Playing 2
Mode of delivery:
zkouška
Range:
2/T
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
bakalářský
Year of study
1st year
Semester when the course unit is delivered
letní
Number of ECTS credits allocated:
9
Garant předmětu:
Jiří SUŠICKÝ
Name of lecturer(s):
Jiří SUŠICKÝ
Study Objectives:

1.Cvičení na rozvoj krásy tónu a práce na jeho charakteristickém zabarvení.

2.Dechová cvičení, seznámení se s velkým množstvím materiálů věnovaným této problematice.

3.Velmi jemné nasazení tónu v extrémně nízkých dynamikách.

4.Měkký začátek tónu ve velkých silných dynamikách.

5.Volba přednesové literatury podle schopností studenta.

Mode of delivery:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Prerequisites and co-requisites:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Recommended optional programme components

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Course contents:

Předmět se systematicky soustředí na rozvoj tónu za pomoci častých analýz konkrétního stavu věci. Odstraňování zbytečných tenzí ať už fyzických, tak především psychických, které úzce souvisejí s ovládáním dechového aparátu. Ten rozvíjíme a jeho práci zkvalitňujeme studiem teoretických prací věnovaných této problematice (Jacobs, Ušák, Kleinhammer, Adam). Také je třeba se zaměřit na zvládnutí tzv. soft attack ? velmi jemného počátku tónu ve velmi slabé dynamice a také si osvojit jeho ekvivalent v dynamice nejsilnější. Je to totiž nedílnou součástí letité české tradice ve hře na pozoun, kterou je nutno dále pěstovat, protože je všeobecně ceněna například i celou řadou světových celebrit v oboru. V přednesové literatuře již zařazujeme skladby náročnější po technické stránce co se týká rozsahu a především hudebně (Sachse, Larsson, Domažlický,

Mc Kay).

Study materials:

A. Jacobs:Song and Wind

J. Ušák:Škola

E. Kleinhammer:Art of the Trombone Playing

A.S. Adam:5 Minut´s a Day

C. Gordon:Systematic Approach to Daily Practise

E.Sachse:Koncert

G. Finger:Sonata

Anonymus:Sonata

F. Domažlický:Koncert

F. Mc Kay:Sonata

Planned learning activities and teaching methods

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Assessment methods and criteria

Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):

Nejsou stanoveny, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech a komorních souborech.

Course web page:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Note:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.

Schedule for winter semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2011-6-17
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet106PO2.html