Trombone Playing 3
- Course unit code:
- 106PO3
- Course unit title:
- Trombone Playing 3
- Mode of delivery:
- zápočet
- Range:
- 2/T
- Type of course unit:
- compulsory subject
- Level of course unit:
- bakalářský
- Year of study
- 2nd year
- Semester when the course unit is delivered
- zimní
- Number of ECTS credits allocated:
- 8
- Garant předmětu:
- Jiří SUŠICKÝ
- Name of lecturer(s):
- Jiří SUŠICKÝ
- Study Objectives:
-
1.Komplexní rozvoj techniky studium technicky velmi náročných etud.
2.Studium etud rozvíjejících hru násobným staccatem.
3.Denní práce na rozšíření rozsahu nástroje.
4.Kombinace kantabilního repertoáru, technicky virtuózního přednesu a progresivní soudobé skladby pro pozoun sólo.
- Mode of delivery:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Prerequisites and co-requisites:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
- Recommended optional programme components
-
Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů
- Course contents:
-
Předmět je zaměřen na maximální rozvoj technické vyspělosti studenta. Na počátku proběhne jakási inventura výchozí dispozice a flexibilní volbou technických etud (Ušák, Boutry, Buonomo, Pichereau, Bitsch, Blaževič) se tato schopnost dále velice intenzivně rozvíjí. Zde také zcela jistě musí být zopakována hra násobným staccatem, dvojitým i trojitým a to ve velmi rychlých tempech (Ušák, Clarke, Klainhammer). Z přednesové literatury se zaměříme na současné skladby pro sólový pozoun (Bulis, Riedelbauch, Cage, Henze, Hidas, Lang, Berio, Crespo).
- Study materials:
-
J. Ušák:25 etud
R. Boutry:12 etudes
O.Buonomo:Etudes
C. Pichereau:Special legato
M. Bitsch:15 Etudes
V.Blaževič:26 Etudes
J. Ušák:Škola násobného staccata
H. Clarke:Technické studie
C. Gordon:Systematic Approach
E. Kleinhammer:Art of the Trombone Playing
J. Bulis:Soukromé poselství
V. Riedelbauch:Svlékání hadích kůží
S. Adler:Canto 2
I. Berlin:Trombone
D. Bourgeois:Coat de Bone
N. Cage:Music for ? Posaune
D. Fetter:Variations
W. Henze:Sonatine
I. Lang:Libero
V.Persichetti:Parable
L. Berio:Sequenza V.
A. Schnittke:Dialog
I.Xenakis:Keren
B. Childs:Sonata
E. Crespo:Improvisation No. 1
- Planned learning activities and teaching methods
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Assessment methods and criteria
-
Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
-
Nejsou stanoveny, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech a komorních souborech.
- Course web page:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Note:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.
- Schedule for winter semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Obor Pozoun (Bc) (compulsory subject of the main qualification)