AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

 Trombone Playing 9

Register Display Schedule
Course unit code:
106PO9
Course unit title:
 Trombone Playing 9
Mode of delivery:
zápočet
Range:
2/T
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
magisterský
Year of study
2nd year
Semester when the course unit is delivered
zimní
Number of ECTS credits allocated:
20
Garant předmětu:
Jiří SUŠICKÝ
Name of lecturer(s):
Jiří SUŠICKÝ
Study Objectives:

1.Studium skladeb určených pro vlastní absolutorium.

2.Snaha o premiérové uvedení české nebo světové kompozice v závěrečném absolventském koncertu.

3.Dramaturgická otázka zařazení klíčových skladeb do celkového programu.

4.Zájem o historii pozounu; výběr zajímavého a ještě nezpracovaného tématu pro absolventskou písemnou práci.

Mode of delivery:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Prerequisites and co-requisites:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Recommended optional programme components

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Course contents:

Předmět se zaměřuje na závěr celého studia na vysoké škole. Zde vrcholí snaha o vlastní prezentaci v tom nejpříhodnějším světle v souvislostech přípravy na závěrečné absolventské magisterské vystoupení. Zde dochází k hledání vhodných kompozic pro závěr studia a zároveň snaha nalézt díla nová vzniklá díky osobní iniciativě například na kompoziční katedře školy. Je kladem velký důraz na novátorství, originalitu a do jisté míry i riskantní přístup k hodnotám, které ještě nejsou ověřeny opakovanou interpretací. Nezanedbatelnou součástí studia je otázka dramaturgie ať už současných, tak i budoucích sólových vystoupení. Je třeba posilovat jistým způsobem vžitou dramaturgii, která je obvyklá především v evropském kontextu. Velký důraz by měl být kladen na důkladné studium dějin nástroje, výuky nástroje, nástrojové interpretační tradice v našich zemích i ve světě a na základě toho vhodná a především zajímavá volba tématu písemné závěrečné magisterské práce, která by erudovaně doplnila a rozvinula dosavadní vědomosti o našem oboru.

Study materials:

L. Simon:Fantasie

J. Pauer:Trombonetta

J. Francaix:Concerto

J. Koetsier:Concertino op. 91

I. Laudová:Sonata angelica

J. de Meij:T-Bone Concerto

J. Pugh:Concerto

D. Uber: Sonata

Planned learning activities and teaching methods

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Assessment methods and criteria

Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):

Nejsou stanoveny, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech a komorních souborech.

Course web page:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Note:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.

Schedule for winter semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2011-6-17
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet106PO9.html