Orchestral Parts and Solos for Trombone 4
- Course unit code:
- 106PPO4
- Course unit title:
- Orchestral Parts and Solos for Trombone 4
- Mode of delivery:
- zkouška
- Range:
- 1/T
- Type of course unit:
- compulsory subject
- Level of course unit:
- bakalářský
- Year of study
- 2nd year
- Semester when the course unit is delivered
- letní
- Number of ECTS credits allocated:
- 1
- Garant předmětu:
- Jiří SUŠICKÝ
- Name of lecturer(s):
- Jiří SUŠICKÝ
- Study Objectives:
-
Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře v oblasti orchestrální hry a prakticky procvičí nejdůležitější sóla ,se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. Ve všech předmětech se postupně objeví všichni skladatelé a jejich významná sóla pro pozoun v orchestrálním světě. Pracuje se s orchestrálními studiemi tuzemských i zahraničních edicí a se specializovanými party orchestrů České republiky (ČF, FOK, SOČR, ND).
- Mode of delivery:
-
Kontaktní výuka.
- Prerequisites and co-requisites:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
- Recommended optional programme components
-
Komorní literatura v obsazení dua a tria dechových nástrojů.
- Course contents:
-
Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře v oblasti orchestrální hry a prakticky procvičí nejdůležitější sóla, se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. V tomto předmětu se procvičují orchestrální party světové symfonické a operní tvorbyG. Verdi, H. Berlioz, F. Liszt, R. Wagner, C. Franck, A. Bruckner. Novoromantický orchestr, tedy mohutný zvuk, barva a pojetí hry, je odlišný od klasického orchestrálního zvuku. V tomto předmětu je vyučován rozdíl v interpretaci mezi beethovenovským, mozartovským a brahmsovským pojetím a interpretací kompozic z období novoromantizmu a pozdního romantizmu. V předmětu je vysvětleno, v čem je orchestrální hra specifická, jaké klade nároky na hráče. Vysvětluje se princip intonace s různými nástroji. Předmět objasňuje principy vyrovnané hry pozounové sekce, nebo s ostatními nástrojovými skupinami. Barevná intonace, jakési barevné doladění je také velmi důležitou stránkou hry v orchestru. Dynamika hry v orchestru má také jiné zákonitosti, např. sóla je nutné hrát přece jen o dynamiku silněji ,než je psáno atd. Je pojmenován a prakticky procvičován i rozdíl v orchestrálním hraní v operním a symfonickém orchestru. V předmětu jsou uváděny i zvukové ukázky různých interpretací jedné skladby. Pojetí stejného dirigenta s různými orchestry, či stejného orchestru s různými dirigenty.
- Study materials:
-
Základní symfonický repertoár hudebního romantismu II.
- Planned learning activities and teaching methods
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Assessment methods and criteria
-
Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru, praktická ověření v rámci AKS, vše uzavřeno přidělením kreditů.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
-
Nejsou stanoveny, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech.
- Course web page:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Note:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.
- Schedule for winter semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Obor Pozoun (Bc) (next compulsory subject)