AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

 Trumpet Playing 1

Register Display Schedule
Course unit code:
106TR1
Course unit title:
 Trumpet Playing 1
Mode of delivery:
zápočet
Range:
2/T
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
bakalářský
Year of study
1st year
Semester when the course unit is delivered
zimní
Number of ECTS credits allocated:
9
Garant předmětu:
Zdeněk ŠEDIVÝ, Vladimír REJLEK, Jaroslav ROUČEK
Name of lecturer(s):
Zdeněk ŠEDIVÝ, Vladimír REJLEK, Jaroslav ROUČEK
Study Objectives:

Na jednodušších etudách a přednesových skladbách se rozpoznají a definují jednotlivé nástrojové a hráčské problémy, které si student přinesl z předešlého studia - ty se mohou týkat hlavně tvoření tónu, nesprávného dýchání a neznalosti principů správné techniky. J. Arban ,R. Sabarich.

1. Technická problematika se vyučuje pomocí snadnějších etud

2. Individuální cvičení pro tónovou kulturu, principy správného nátisku a dechová cvičení.

3. Hudebnost a principy interpretace klasické literatury se vyučují na skladbách autorů J. N. Hummel , J. Hubeau, P. J.Vejvanovský

Mode of delivery:

Soustavná pódiová praxe v rámci sólových kreací, komorních souborů a menších, či symfonických orchestrů. Pravidelná prezentace v rámci interpretačních seminářů a přehrávek jednotlivých nástrojových tříd.

Prerequisites and co-requisites:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Recommended optional programme components

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Course contents:

Tento předmět má za cíl studenty připravit na samostatnou dráhu sólisty, komorního hráče či hráče výborného orchestru. Také oblast pedagogického rozhledu není pominuta, absolvent bude připraven k pedagogické dráze na středních školách a konzervatořích. Do předmětu musí studenti vykonat přijímací zkoušku, na které se hodnotí hudební talent, schopnost pódiového hraní a přiměřená technická zralost. Primární složkou výuky je rozpoznání nesprávných návyků, či neřešených problémů, které si student přinesl s sebou. Mohou se týkat hlavně tvoření tónu, nesprávného dýchání a neznalosti principů správné techniky. Technická stránka hry na nástroj se vyučuje pomocí snadnějších etud ? J. Arban ,R. Sabarich, kde je možné přesně ukázat, v čem je nutná náprava a jak tohoto co možná nejefektivněji dosáhnou. Jedná se především o nácvik pozdržení první noty ze skupinky rychlejších např. první a třetí ze čtyř šestnáctinových not, či první ze tří v triole a pod. Individuální cvičení pro tónovou kulturu, principy správného nátisku a dechová cvičení jsou také součástí výuky a jsou vedeny tak, aby každé cvičení odpovídalo individuálním schopnostem studenta. Hudebnost a principy interpretace klasické literatury se vyučují na skladbách autorů J. N. Hummel, J. Hubeau, P. J. Vejvanovský, pro jejich průhlednou stavbu a jednodušší technickou stránku. Jedná se především o stavbu frází, témat, vrcholů, dynamiky, o stavbu vlastních kadencí apod. Toto vše je sice součástí výuky na střední škole, ale ne vždy má student obsáhlejší vědomosti, které může použít pro svůj konkrétní obor.

Study materials:

J. B. Arban Etudy, R. Sabarich 10 etud (výběr), J. N. Hummel Concerto in Es, J. Hubeau Sonata, P. J.Vejvanovský Sonata g moll

Planned learning activities and teaching methods

Průběžná účast studentů v soutěžích komorní hry a v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Assessment methods and criteria

Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):

Nejsou stanoveny, pedagogové využívají možnosti hospitace studentů v jejich orchestrech a komorních souborech.

Course web page:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Note:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.

Schedule for winter semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2011-6-17
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet106TR1.html