History and Theory of Music 4
- Course unit code:
- 107DTH4
- Course unit title:
- History and Theory of Music 4
- Mode of delivery:
- zkouška
- Range:
- 1+1/T
- Type of course unit:
- Study plan Obor Pedagogika tance (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Choreografie (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Taneční věda (Bc) – compulsory subject - Level of course unit:
- Year of study
- Study plan Obor Pedagogika tance (Bc) – 2nd year
Study plan Obor Choreografie (Bc) – 2nd year
Study plan Obor Taneční věda (Bc) – 2nd year - Semester when the course unit is delivered
- letní
- Number of ECTS credits allocated:
- 3
- Garant předmětu:
- Ivana BAŽANTOVÁ
- Name of lecturer(s):
- Ivana BAŽANTOVÁ
- Study Objectives:
-
Cílem studia je získat celistvější a kontinuální přehled z jednotlivých epoch vývoje dějin hudby, znalost biografie a díla konkrétních skladatelů a také představa, jaké formální útvary se pod mnohými názvy hudebních skladeb skrývají.
- Mode of delivery:
-
Čtení, lektorská činnost.
- Prerequisites and co-requisites:
-
Absolvování DTH1, DTH 2, DTH 3. Přehled základního historického vývoje slohových epoch, jejich znaků.
- Recommended optional programme components
-
Sledování hudebního dění na AMU i ve veřejné koncertní (operní, taneční) nabídce dle svých možností.
- Course contents:
-
Taneční umění je bezprostředně svázáno s hudbou. Zejména tempo, rytmus, ale i vazba na melodické případně další hudební předivo (frázování, výraz harmonie apod.). Předmět má osvětlit dějinné cesty hudby a jejích vybraných osobností ve spojení s poučením o technických a teoretických jevech, které jsou k vyjádření hudby a jejích dějinných etap nezbytné, s důrazem na aktuální stav užívaných prostředků.
1. Novoromantismus (pokračování):
a) Cesty opery ve Francii, Německu a Itálii
b) Národní školy: Itálie, Francie, Rusko, Rakousko, Skandinávie, Španělsko, Polsko, Británie
c)Romantismus v Českých zemích (národní obrození a rozvinutý romantismus)
2. Pozdní romantismus a hudba přelomu 19. a 20. století
a) Mahler, R. Strauss, M. Reger
b) Impresionismus (Debussy, Ravel, Roussel, Skrjabin) a verismus (Puccini)
3.Pařížská šestka a Stravinskij
4. Hudba 1. poloviny 20. století,
a)2. vídeňská škola
b) Bartók, Hindemith, Prokofjev Šostakovič.
5. Hudba 2. poloviny 20. století - vznik nových skladebných stylů (Stockhausen, Boulez, Cage, Lutoslawski, Penderecki aj.)
6. Česká hudba 20. století (Janáček, Suk, OstrčilJ. Křička, B. Martinů, J. Ježek, A. Hába, M. Kabeláč, K. Slavický, J. Kapr, J. Hanuš, J. Rychlík, K. Husa, P.Eben ad.)
- Study materials:
- Planned learning activities and teaching methods
-
Přednáška
- Assessment methods and criteria
-
Kredity jsou uděleny na základě:
a) testu (látka romantismu a hudby přelomu 19. a 20. století)
b) ústní zkoušky z hudby 20. století, zahrnující celkový přehled a znalost biografie a díla alespoň dvou vybraných autorů.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Course web page:
- Note:
- Schedule for winter semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon Tue Fri Thu Fri - The subject is a part of the following study plans:
-
- Obor Pedagogika tance (Bc) (next compulsory subject)
- Obor Choreografie (Bc) (next compulsory subject)
- Obor Taneční věda (Bc) (next compulsory subject)