AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

History of 20th Century Ballet 2

Register Display Schedule
Course unit code:
107DXX2
Course unit title:
History of 20th Century Ballet 2
Mode of delivery:
zkouška
Range:
2/T
Type of course unit:
Study plan Obor Pedagogika tance (Bc) – compulsory optional subject
Study plan Obor Pedagogika tance (Mg) – compulsory optional subject
Level of course unit:
Year of study
předmět nemá určen ročník studia
Semester when the course unit is delivered
letní
Number of ECTS credits allocated:
2
Garant předmětu:
Helena KAZÁROVÁ
Name of lecturer(s):
Helena KAZÁROVÁ
Study Objectives:

Poznání a pochopení jak jednotlivých choreografů a jejich děl, tak i vzájemných souvislostí v pokračujícím procesu prosazení nové podoby baletu v rámci divadelní kultury 20. století.

Mode of delivery:

Výklad spojený se studiem ikonografie, vybraných autorských textů a ukázek choreografických děl zaznamenaných na médiích.

Prerequisites and co-requisites:

Absolvování předmětu Dějiny baletu 20. století 1.

Recommended optional programme components

Náslech hudby, návštěva výstav výtvarníků a seznámení se s filmovou tvorbou probíraného období, tj. 1. poloviny 20. století.

Course contents:

Bronislava Nižinská jako první významná choreografka baletů v první polovině 20. století. Její spolupráce s Ballets Russes a nástupnickými soubory. Les Noces - příklad konstruktivistického přístupu v choreografické tvorbě.

Léonide Massine, všestranný choreograf a charismatický interpret demi-charakterního stylu. Jeho balety s etnickými vlivy (např. Le tricorne), humor v jeho tvorbě (Les femmes de bon humeur, Gaité Parisienne), balety s duchovním obsahem na symfonickou hudbu (Choreartium).

George Balanchine, tvůrce neoklasické linie v choreografii baletů 20. století. Jeho Apollo musagetes. Další tvorba pro soubory v Evropě i Americe, charakteristika jeho vztahu k hudbě, balety na symfonickou hudbu. Pedagogický přínos. Jeho soubor New York City Ballet.

Maurice Béjart jako popularizátor baletního umění v druhé polovině 20. století a jeho Balet XX. století. Nejvýznačnější díla a charakter jeho souborů.

Study materials:

Kolektiv: Léonide Massine. Tänzer und Choreograph. Stadtmuseum Borken

Bielefeld 2004

Massine, Leonide: My life in Ballet. New York 1968

Massine, Leonide: Massine on Choreography. London 1976

Brodská, Božena: Les Ballets russes. AMU Praha 2001

Tichonova, Nina: Ballets russes. Děvuška v siněm. Art Moskva 1992

Kolektiv: Repertoár Ruského baletu S. Ďagileva (strojopis, knihovna katedry

tance sub TK/390

Lifar, Serge: Histoire du Ballet Russe. Nagel Paris 1950

Balanchine, George: Histoire de mes ballets. Fayard Paris 1969

Taper, B.: Balanchine. Paris 1980

Planned learning activities and teaching methods

Lecture

Assessment methods and criteria

Aktivita na přednáškách, referát o vybraném tvůrci, absolvování závěrečného testu, ústní zkouška. Celkové hodnocení se skládá z 25% hodnocení referátu, 25% výsledku testu a 50% z ústní zkoušky.

Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na přednáškách, zpracování a prezentace referátu, absolvování testu a ústní zkoušky.

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Course web page:
Note:
Schedule for winter semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2011-6-17
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet107DXX2.html