Music and the Media
- Course unit code:
- 108HAM
- Course unit title:
- Music and the Media
- Mode of delivery:
- zkouška
- Range:
- 2/T
- Type of course unit:
- compulsory subject
- Level of course unit:
- Year of study
- 2nd year
- Semester when the course unit is delivered
- letní
- Number of ECTS credits allocated:
- 2
- Garant předmětu:
- Jiří ŠTILEC
- Name of lecturer(s):
- Jiří ŠTILEC
- Study Objectives:
-
Důkladná teoretická i praktická znalost médií, mediálního trhu a úlohy médií při šíření a zprostředkování hudby včetně znalosti příslušných zákonných úprav
- Mode of delivery:
-
Kontaktní výuka.
- Prerequisites and co-requisites:
-
Zkouška předpokládá znalost základních faktů historie a současnosti mediální sféry, orientaci ve všech příslušných zákonných úpravách, znalost nejvýznamnějších rozhlasových a televizních žánrů v oblasti rozhlasového a televizního vysílání a internetových forem šíření hudby, schopnost zhodnotit místo a význam médií pro manažerskou sféru
- Recommended optional programme components
-
none
- Course contents:
-
Předmět seznamuje se starší, ale zejména novodobou a současnou historií vztahu hudby a její medializované podoby. Výklad začíná významem zápisu a nototisku až k prvním formám záznamu zvuku a zejména k masovému šíření hudby rozhlasem.
Rozebírá historii rozhlasového a televizního vysílání, definuje rozdíly mezi různými druhy rozhlasového vysílání v České republice, v Evropě i v zámoří, podrobně rozebírá příslušnou legislativní úpravu Čveského rozhlasu i České televize. Analyzuje situaci a místo rozhlasového vysílání v době informační revoluce.
Přednáška je spojena s návštěvou dvou rozhlasových pracovišť a České televize,
případně s návštěvou a přednáškou špičkových a zkušených pracovníků z těchto institucí.
Jsou definovány základní programové a publicitické žánry od prostého programování, přes publicistické pořady o hudbě až k přímému přenosu. Analyzována je úloha rozhlasového a televizního vysílání v současném hudebním světě.
Přednášky zahrnují úvod do problematiky přímého a nepřímého šíření /obchod hotovými produkty a nosiči/ hudby internetem se všemi klady i zápory tohoto jevu, aktuální tendence v tomto oboru.
Přednášená problematika je aplikována na současnou manažerskou praxi zejména v oblasti zprostředkování, prezentace a propagace tzv. klasické hudby.
- Study materials:
-
množství internetových stránek, zejména však www.rozhlas.cz /kapitola Dokumenty, kde jsou uvedeny veškeré zákony vztahujícíc se k rozhlasovému vysílání a www.czech-tv.cz, kde jsou analogicky zákony vztahující se k televiznímu vysílání
- Planned learning activities and teaching methods
-
none
- Assessment methods and criteria
-
Aktivita na přednáškách.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
-
none
- Course web page:
- Note:
-
none
- Schedule for winter semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon Tue Fri Thu Fri - The subject is a part of the following study plans:
-
- Obor Hudební management (Bc) (compulsory subject of the main qualification)