Individual Voice Education 4
- Course unit code:
- 202IHV4
- Course unit title:
- Individual Voice Education 4
- Mode of delivery:
- zkouška
- Range:
- 1/T
- Type of course unit:
- Study plan Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Mgr.) – compulsory subject
Study plan Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Bc.) – compulsory subject - Level of course unit:
- Year of study
- Study plan Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Mgr.) – 2nd year
Study plan Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Bc.) – 2nd year - Semester when the course unit is delivered
- letní
- Number of ECTS credits allocated:
- 2
- Garant předmětu:
- Libuše VÁLKOVÁ, Ivana VOSTÁRKOVÁ
- Name of lecturer(s):
- Libuše VÁLKOVÁ, Ivana VOSTÁRKOVÁ
- Study Objectives:
-
-vytvořit podnět k obecnému uznání významu psychologického základu funkčně optimálního hlasového výcviku jedince.
-vypracovat základy hlasové a tudíž i psychosomatické kondice jedince; k tomu je zapotřebí navodit hlasovým výcvikem systém psychosomaticky odpovídajících, pro každý organismus harmonicky sladěných funkcí (ve smyslu harmonické souhry zdravého, životadárného, psychického, somatického a hlasového projevu)
-prostředníkem je především vědomé ovládání dechu, které obnovuje harmonickou rovnováhu mezi tělem, myslí a emocemi
-pochopit mechanismus přirozeného (smíšeného) dýchání a jeho vztah k myšlení, svalům a emocím, tj. navodit princip sebeuvědomování a pokoušet se tak o integraci racionálního, smyslového a citového vědomí
- odůvodnit skutečnost, že hlas je sdělování o kvalitě lidské psychosomatiky a spoluvytváří celostný výraz individuality
- v kvalitě hlasu se odráží sladění vědomého a podvědomého života jedince
- Mode of delivery:
-
-sólová a skupinová hlasová výuka, seminář, analýza písemných reflexí posluchačů, analýza ukázek, zaznamenaných na médiích
-výcvik hlasových dovedností, zaměřených přednostně na rozvíjení prostorových a hmatových představ ? např. tělový hmat ? v technických hlasových cvičeních; jde tedy o vědomou práci s hlasem a nikoli o hlasovou nápodobu pedagoga; za pomoci sluchové analýzy je tak možné vyhmatat souhry propojených napětí somatických i psychosomatických
-hodnocení dosažené úrovně dovedností lze provést ve výuce a na klauzurách
- Prerequisites and co-requisites:
-
lze vyžadovat základní hudebně-teoretické znalosti; středoškolské znalosti dechového, hlasového a artikulačního ústrojí; hudebnost, zájem o obor, vzdělanostní předpoklady
- Recommended optional programme components
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu
- Course contents:
-
Hlasová výchova je chápána jako jeden z komponentů autorské výchovy ? kvalitní seberealizace ? ve smyslu směřování k sebepoznání a vlastní mohoucnosti. V tomto nasměrování je též nazývána výchovou hlasem. K tomuto směřují všechny psychosomatické disciplíny studia KATaP.
- Study materials:
- Planned learning activities and teaching methods
- Assessment methods and criteria
-
Kredity jsou uděleny na základě:
Pracovní aktivity ve cvičeních a seminářích; Vypracování dvou reflexí na klauzurách obou semestrů; teoretického pohovoru o základech pěvecké techniky a jejím významu pro rozvoj osobnosti
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Course web page:
- Note:
- Schedule for winter semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon Tue Fri Thu Fri - The subject is a part of the following study plans:
-
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Mgr.) (subject determining qualification)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Bc.) (subject determining qualification)