AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Individual Voice Education 6

Register Display Schedule
Course unit code:
202IHV6
Course unit title:
Individual Voice Education 6
Mode of delivery:
zkouška
Range:
1/T
Type of course unit:
Study plan Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Mgr.) – optional subject
Study plan Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Bc.) – optional subject
Level of course unit:
Year of study
předmět nemá určen ročník studia
Semester when the course unit is delivered
letní
Number of ECTS credits allocated:
3
Garant předmětu:
Libuše VÁLKOVÁ, Ivana VOSTÁRKOVÁ
Name of lecturer(s):
Libuše VÁLKOVÁ, Ivana VOSTÁRKOVÁ
Study Objectives:

-vytvořit podnět k obecnému uznání významu psychologického základu funkčně optimálního hlasového výcviku jedince.

-vypracovat základy hlasové a tudíž i psychosomatické kondice jedince; k tomu je zapotřebí navodit hlasovým výcvikem systém psychosomaticky odpovídajících, pro každý organismus harmonicky sladěných funkcí (ve smyslu harmonické souhry zdravého, životadárného, psychického, somatického a hlasového projevu)

-prostředníkem je především vědomé ovládání dechu, které obnovuje harmonickou rovnováhu mezi tělem, myslí a emocemi

-pochopit mechanismus přirozeného (smíšeného) dýchání a jeho vztah k myšlení, svalům a emocím, tj. navodit princip sebeuvědomování a pokoušet se tak o integraci racionálního, smyslového a citového vědomí

- odůvodnit skutečnost, že hlas je sdělování o kvalitě lidské psychosomatiky a spoluvytváří celostný výraz individuality

- v kvalitě hlasu se odráží sladění vědomého a podvědomého života jedince

Mode of delivery:

-sólová a skupinová hlasová výuka, seminář, analýza písemných reflexí posluchačů, analýza ukázek, zaznamenaných na médiích

-výcvik hlasových dovedností, zaměřených přednostně na rozvíjení prostorových a hmatových představ ? např. tělový hmat ? v technických hlasových cvičeních; jde tedy o vědomou práci s hlasem a nikoli o hlasovou nápodobu pedagoga; za pomoci sluchové analýzy je tak možné vyhmatat souhry propojených napětí somatických i psychosomatických

-hodnocení dosažené úrovně dovedností lze provést ve výuce a na klauzurách

Prerequisites and co-requisites:

lze vyžadovat základní hudebně-teoretické znalosti; středoškolské znalosti dechového, hlasového a artikulačního ústrojí; hudebnost, zájem o obor, vzdělanostní předpoklady

Recommended optional programme components

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu

Course contents:

Hlasová výchova je chápána jako jeden z komponentů autorské výchovy ? kvalitní seberealizace ? ve smyslu směřování k sebepoznání a vlastní mohoucnosti. V tomto nasměrování je též nazývána výchovou hlasem. K tomuto směřují všechny psychosomatické disciplíny studia KATaP.

Study materials:
Planned learning activities and teaching methods
Assessment methods and criteria

Kredity jsou uděleny na základě:

Pracovní aktivity ve cvičeních a seminářích; Vypracování dvou reflexí na klauzurách obou semestrů; teoretického pohovoru o základech pěvecké techniky a jejím významu pro rozvoj osobnosti

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Course web page:
Note:
Schedule for winter semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2011-6-17
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet202IHV6.html