Essay 2
- Course unit code:
- 205RPR2
- Course unit title:
- Essay 2
- Mode of delivery:
- zápočet
- Range:
- Type of course unit:
- compulsory subject
- Level of course unit:
- bakalářský
- Year of study
- 2nd year
- Semester when the course unit is delivered
- letní
- Number of ECTS credits allocated:
- 1
- Garant předmětu:
- Eva MACHKOVÁ
- Name of lecturer(s):
- Eva MACHKOVÁ
- Study Objectives:
-
Guiding students to an overview of their to-date knowledge about field work acquired in study (including previous) and in practice, searching for subject matter in literature based on a framework of topics. Formulate a topic, goal and working method and name them. Expand the range of literature knowledge, considering work in drama training, in genre areas of the fundaments of culture. To provide educators education information about the level of maturity of students and their intentions, issues, questions and the like.
- Mode of delivery:
-
příprava, koncipování a psaní odborné práce, studium literatury
- Prerequisites and co-requisites:
-
- General bearing in drama training fundamentals.
- Analytical and reflection skills.
- Basic information about professional styles.
- Recommended optional programme components
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Course contents:
- Study materials:
-
MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007 [2004]. 224 s. ISBN 978-80-7331-089-9.
---. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. 11., upravené vyd. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2007 [1978]. 156 s. ISBN 978-80-901660-9-0.
---. Volba literární předlohy pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha: Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2000, 126 s. ISBN 80-85883-54-6.
MORGAN(OVÁ), Norah; SAXTON(OVÁ), Juliana. Vyučování dramatu: hlava plná nápadů. Přel. Helena Zymonová a Jaroslav Provazník. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. 252 s. Přel. z Teaching drama : a mind of many wonders [1987]. ISBN 80-901660-2-4.
ULRYCHOVÁ, Irina. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha: Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. 104 s. ISBN 978-80-7331-096-7.
ULRYCHOVÁ, Irina; GREGOROVÁ, Vlasta; ŠVEJDOVÁ, Hana. Hrajeme si s pohádkami: dramatická výchova v mateřské škole a na 1. stupni základní školy Praha: Portál, 2000. 120 s. ISBN 80-7178-355-2.
WAY, Brian. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Přel. Eva Machsková. Praha: ISV nakladatelství, 1996. 220 s. Přel. z: Development Through Drama. ISBN 80-85866-16-1.
Tvořivá dramatika. Vydává NIPOS-pracoviště ARTAMA ve spolupráci se Sdružením pro tvořivou dramatiku a katedrou výchovné dramatiky DAMU. 1990-, roč. 1, č. 0-. Praha: NIPOS-pracoviště ARTAMA. 3x ročně. ISSN 1211-8001.
- Planned learning activities and teaching methods
-
seminář, e-learning
- Assessment methods and criteria
-
Kredity jsou uděleny na základě zpracování písemné práce podle zadání tématu i osnovy, přičemž je požadováno používání odborného stylu a dodržení pravidla psaní odborných textů.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Course web page:
- Note:
- Schedule for winter semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Dramatická výchova - kombinované (Bc.) (compulsory subject)