Creative Project 2
- Course unit code:
- 205STK2
- Course unit title:
- Creative Project 2
- Mode of delivery:
- zkouška
- Range:
- 45/S
- Type of course unit:
- compulsory subject
- Level of course unit:
- magisterský
- Year of study
- 2nd year
- Semester when the course unit is delivered
- letní
- Number of ECTS credits allocated:
- 9
- Garant předmětu:
- Jaroslav PROVAZNÍK, Irina ULRYCHOVÁ, Radek MARUŠÁK, Karel VOSTÁREK
- Name of lecturer(s):
- Jaroslav PROVAZNÍK, Irina ULRYCHOVÁ, Radek MARUŠÁK, Karel VOSTÁREK
- Study Objectives:
-
1. Ověření dovedností a vědomostí z oblasti didaktiky dramatické výchovy a dalších předmětů, které posluchač získal v průběhu studia.
2. Příprava samostatného tvůrčího projektu.
3. Realizace samostatného tvůrčího projektu.
- Mode of delivery:
-
lektorská činnost, diskuse
- Prerequisites and co-requisites:
-
In the winter semester an independent project is classified based on the written work - a record of the to-date work on the project, description of the current status of project preparations and plans for further work.
In the summer semester the project execution is classified.
Defense of the project is a part of the state masters Drama training exam.
- Recommended optional programme components
-
Posluchači mají možnost podle svého zájmu samostatně koncipovat a vést dramatickovýchovné dílny pro dětské recitátory nebo členy dětských divadelních souborů v rámci celostátních přehlídek a dílen Dětská scéna nebo v rámci krajských či jiných přehlídek a dílen dětského divadla nebo dětského přednesu - po dohodě s vedením KVD DAMU (v kterémkoli ročníku studia).
- Course contents:
-
1. Selection of project type.
2. Gathering of material.
3. Project concept and plan; consulting about the project with colleagues.
4. Execution of the project.
5. Reflecting upon the project.
The independent creative project may have one of the following forms:
A) A staging with a children's or middle-school ensemble;
B) Internal drama training project in the extent of at least 8 lessons (or 2 projects - each of at least 4 lesons - according to the group type)
C) A workshop of at least 2 whole days;
D) A theatre staging in education and training, theatre forum or other type of interactive production with a focus upon children or middle-school youth.
Other that one's own work upon the projet the students also have regularly scheduled classes in which they with discuss the course of their projects.
- Study materials:
-
BLÁHOVÁ, Krista; VACEK, Pavel; ULRYCHOVÁ, Irina; PROVAZNÍK, Jaroslav. Uvedení do systému školní dramatiky: Dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy. Praha: IPOS-ARTAMA; Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1996. 84 s. ISBN 80-7068-070-9.
BUDÍNSKÁ, Hana. Hry pro šest smyslů: Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. 7., uprav. vyd. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2008 [1984]. 28, 16, 218 s. ISBN 978-80-7068-217-3.
DISMAN, Miloslav. Receptář dramatické výchovy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1976. 148 s.
KONÝVKOVÁ, Irena. Kroky a hledání při práci s dětským divadelním souborem. Tvořivá dramatika. 1998, roč. IX, č. 2-3, s. 18-23. ISSN 1211-8001.
MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007 [2004]. 224 s. ISBN 978-80-7331-089-9.
MARUŠÁK, Radek, KRÁLOVÁ, Olga, RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: Využití metod a technik. Praha: Portál, 2008. 128 s. ISBN 978-80-7367472-4.
MLEJNEK, Josef. Dětská tvořivá hra. 2., přeprac. vyd. Praha: IPOS-ARTAMA; Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1997. 152 s. ISBN 80-7068-104-7.
MORGAN(OVÁ), Norah; SAXTON(OVÁ), Juliana. Vyučování dramatu: hlava plná nápadů. Přel. Helena Zymonová a Jaroslav Provazník. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. 252 s. Přel. z Teaching drama : a mind of many wonders [1987]. ISBN 80-901660-2-4.
PALARČÍKOVÁ, Alena. Tygr v oku aneb O tvorbě inscenace s dětmi a mládeží. Praha: STD; Společnost Amatérské divadlo a svět, 2001. 144 s. ISBN 80-901660-5-9.
SLAVÍK, Mirek. Cesta k divadelnímu tvaru s dětským souborem. Praha: IPOS-ARTAMA, 1996. 52 s. ISBN 80-7068-094-6.
SVOZILOVÁ, Dana. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno JAMU, 2005. 194 s. ed. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 80-86928-10-1.
ULRYCHOVÁ, Irina. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha: Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. 104 s. ISBN 978-80-7331-096-7.
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. 3., upr. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1.
WAY, Brian. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Přel. Eva Machsková. Praha: ISV nakladatelství, 1996. 220 s. Přel. z: Development Through Drama. ISBN 80-85866-16-1.
ZÁMEČNÍKOVÁ, Emilie. Cesta k přednesu aneb Průvodce pro pedagogy a mladé recitátory. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2009. 144 s. ISBN 978-80-7068-236-4.
- Planned learning activities and teaching methods
-
odborné cvičení, seminář
- Assessment methods and criteria
-
Kredity jsou uděleny na základě:
- systematického vedení vlastní skupiny dětí nebo mládeže a realizace vlastního projektu,
- aktivity na seminářích,
- realizace projektu.
Během semestru se vyžaduje samostatná četba a aktivní účast v diskusích na seminářích. Zkouška praktická a písemná.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Course web page:
- Note:
- Schedule for winter semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Dramatická výchova - dvouleté kombinované (Mgr.) (main subject)