Introduction of Management/marketing 1
- Course unit code:
- 206ZAM1
- Course unit title:
- Introduction of Management/marketing 1
- Mode of delivery:
- zkouška
- Range:
- 2/T
- Type of course unit:
- compulsory subject
- Level of course unit:
- Year of study
- 1st year
- Semester when the course unit is delivered
- zimní
- Number of ECTS credits allocated:
- 2
- Garant předmětu:
- Petr SLÁDEČEK
- Name of lecturer(s):
- Petr SLÁDEČEK
- Study Objectives:
-
Cílem interaktivní přednášky je důkladně seznámit studenty prvního ročníku bakalářského studia produkce s nejdůležitějšími pojmy a odbornými termíny managementu a marketingu.
Tak a ne jinak by tomu mělo na začátku studia být: odborné pojmosloví je pro studenta vstupem do každého specializovaného oboru lidské činnosti, ať už jde o zedníka, právníka, lékaře... (zkusme přijmout názor, že za určitou odbornou profesi lze dnes považovat i management).
Teprve po osvojení si odborné terminologie student získává základní znalosti, jež mu umožňují další, bezpečnější pohyb v oboru. Teprve po získání základních znalostí se může student odpovědně pouštět do analýzy problémů, do hodnocení situací, do užívání znalostí v dovednostech, do aplikace v praxi.
- Mode of delivery:
-
interaktivní přednáška, diskuse, projekce
- Prerequisites and co-requisites:
-
Všeobecné znalosti na úrovni absolventa střední školy, zkušenost s organizováním a z týmové a projektové práce vítána.
- Recommended optional programme components
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Course contents:
-
Na začátku semestru studenti obdrží seznam 170 odborných pojmů (ke stažení na sladecek.webnode.cz), jejichž osvojení a pochopení bude v závěru semestru zhodnoceno zkouškovým písemným testem.
Všechny odborné termíny studentům vyložím a vysvětlím ve výuce. Odborné termíny(170 povinných pojmů) budou vyloženy v 17 výukových blocích.
Při výkladu i zkoušení budu dávat zvláštní důraz na oblast marketingu.
Rámcový popis jednotlivých bloků (terminologie):
1.Obecný management
2.Time management
3.Management osobního rozvoje
4.Komunikační management
5.Práce ve skupině a v týmu
6.Konflikt
7.Moc, vliv, autorita
8.Organizační struktura a kultura
9.Personalistika a Řízení lidských zdrojů
10.Marketing
11.Strategické řízení
12.Finanční řízení
13.Řízení výroby
14.Řízení kvality
15.Projektové řízení
16.Organizační učení a řízení znalostí
17.Hospodářská etika
- Study materials:
-
Povinná:
- 170 základních pojmů Managementu (na sladecek.webnode.cz )
- Petr Sládeček: Slabikář managementu (poskytnu on-line)
- vlastní www. rešerše
- Planned learning activities and teaching methods
-
interaktivní přednáška
- Assessment methods and criteria
-
Na začátku semestru studenti obdrží seznam 170 odborných pojmů (ke stažení na sladecek.webnode.cz), jejichž osvojení a pochopení bude v závěru semestru zhodnoceno zkouškovým znalostním písemným testem. Test obsahuje 20 otázek, odpovědi a), b), c), d), jedna je správně, 15 správných odpovědí ze 20 je minimem pro zisk zkoušky. Orientační výsledek: 20 a 19 bodů A, 18 a 17 bodů B, 16 bodů C, 15 bodů D.
Všechny odborné termíny studentům pečlivě vyložím a vysvětlím ve výuce. Od studentů očekávám aktivní účast v hodinách a samostatnost při přípravě na závěrečný zkouškový test.
Součástí atestace je také písemná semestrální práce v rozsahu tří normostran (cca 5400 znaků včetně mezer + - 10%). Nejméně 2/3 textu musejí být věnovány popisu, nikoli tedy hodnotícím úvahám atp.
Studenti si vyberou jedno ze dvou témat:
a) Můj systém učení a práce s informacemi,
b) Můj systém nakládání se studijním (pracovním) a volným časem.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Course web page:
- sladecek.webnode.cz
- Note:
- Schedule for winter semester 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon Tue Fri Thu Fri - Schedule for summer semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Produkce (Bc.) (subject determining qualification)