AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Chapter from history of Czech cinematography 2

Register Display Schedule
Course unit code:
303KDK2
Course unit title:
Chapter from history of Czech cinematography 2
Mode of delivery:
zápočet
Range:
12/S
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
Year of study
2nd year
Semester when the course unit is delivered
letní
Number of ECTS credits allocated:
1
Garant předmětu:
Petr KUBICA
Name of lecturer(s):
Petr KUBICA
Study Objectives:

Seminář se zaměřuje na české režiséry, kteří se věnovali jak hrané, tak dokumentární tvorbě, soustřeďuje se na filmová díla, v nichž se tyto dvě polohy kinematografie prolínají. (Přičemž rozlišení na hranou a dokumentární tvorbu vnímejme jen jako pracovní.)

Mode of delivery:

seminář je vždy věnován jednomu tvůrci - studenti mají zadané filmy, které představí uvozujícím komentářem a ukázkou, akcentující zaměření semináře - diskuse probíhá nad jednotlivými filmy ve výkladovém rámci, jenž poukazuje na vybrané momenty z historie českého filmu

Prerequisites and co-requisites:

Student musí mít absolvované fakultou zajišťované přednášky z historie české kinematografie.

Recommended optional programme components

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu. Předpokládá se studentova orientace v české historii a v českých kulturních dějinách.

Course contents:

Na podloží vybraných děl české kinematografie a v jejím historickém i dějepisném rámci zabývá se seminář mimo jiné imaginárními světy fikčních filmů, které svůj pravdivostní statut odvozují od užití tzv. dokumentaristických prostředků. Napětí mezi dokumentárně registrujícím realismem a iluzorností či kreativním potenciálem filmu zároveň utváří prostor, v němž se děly dějiny (a v němž se děje jejich dnešní interpretace). Tzv. hraný film se tak může nechtěně stát předmětem doličným konkrétní doby, neboť vším, čím je, je otiskem času, v němž byl natočen. Ve své stylizaci pak často paradoxně vypovídá o své době víc než dobové inscenované dokumenty. Na konkrétním materiálu postavený seminář je příležitostí k úvaze nad tím, jak různé filmové kódy utvářejí význam, i nad tím, zda si vůbec můžeme vystačit s typologickou klasifikací filmů, jejímiž kritérii jsou kategorie fiktivní a dokumentární.

Study materials:

Základním studijním materiálem jsou vybrané filmy českých režisérů (abecedně):

Miloš Forman, Pavel Hobl, Věra Chytilová, Vojtěch Jasný, Jaromil Jireš, Elmar Klos (Ján Kádar), Karel Kachyňa, Jan Němec, Vít Olmer, Evald Schorm, Vladislav Vančura, Otakar Vávra, Drahomíra Vihanová, Petr Zelenka

Planned learning activities and teaching methods

Seminář

Assessment methods and criteria

Podmínky úspěšného ukončení předmětu:

účast a aktivita na seminářích,

prezentace filmů včetně výběrů konkrétních ukázek,

vypracování semestrální práce (analytický text k vybranému tvůrci).

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Course web page:
Note:

-

Schedule for winter semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon
Tue
Fri
místnost 217
Učebna KDT

(Lažanský palác)
KUBICA P.
17:20–18:55
EVEN WEEK

(přednášková par. 1)
Thu
Fri
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2011-6-17
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet303KDK2.html