AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Documentary Workshop 8

Register Display Schedule
Course unit code:
303RDV8
Course unit title:
Documentary Workshop 8
Mode of delivery:
zápočet
Range:
3/T
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
Year of study
2nd year
Semester when the course unit is delivered
letní
Number of ECTS credits allocated:
1
Garant předmětu:
Rudolf ADLER, Karel VACHEK, Miroslav JANEK, Helena TŘEŠTÍKOVÁ, Martin ŘEZNÍČEK, Martin MAREČEK
Name of lecturer(s):
Rudolf ADLER, Karel VACHEK, Miroslav JANEK, Helena TŘEŠTÍKOVÁ, Martin ŘEZNÍČEK, Martin MAREČEK
Study Objectives:

Student se seznámí komplexně s procesem dramaturgie, realizace a skladebného dokončení dokumentárního projektu, aby byl schopen samostatně a kreativně realizovat zadaná společná a oborová praktická cvičení dle studijního plánu odpovídajícího ročníku a stupně studia.

Mode of delivery:

Řízený dialog, kolektivní a individuální konzultace, analýzy natočeného materiálu.

Prerequisites and co-requisites:

Přehled o uměleckých oborech, ekonomickém a politickém dění, sociální problematice.

Schopnost analýzy a reflexe.

Kreativita

Recommended optional programme components

Doporučuje se průběžné sledování všech druhů umění, filosofie, politiky, ekonomiky a z toho vyplývajících sociálních vztahů.

Course contents:

Realizační dílna je hlavním profesním předmětem studenta Katedry dokumentární tvorby. Těžištěm její náplně je co nejintenzivnější komunikace s vedoucím pedagogem dílny.

Realizační dílna je společenství vzniklé vzájemnou volbou studentů a učitele v němž vznikají svobodně tvůrčí podněty a v procesu tvorby jsou dokončovány konkrétní projekty v atmosféře dělné spolupráce, pedagogicky efektivního sdílení profesních zkušeností ve všech fázích vzniku díla a také v otevřených diskusích, v nichž se tříbí a upevňují osobní stanoviska, umělecký projev a individuální rukopis.

Základem práce jsou důkladné rozbory námětů posluchačů v kolektivu dílny i individuálně, rozpravy o jejich možné společenské i umělecké účinnosti a systematický výklad jak postupovat při jejich realizaci. Ve fázi vytváření díla ( natáčení a skladebné dokončování ) pak pedagog analyzuje materiál především ve střižně.

Realizační dílna vede studenty k tomu aby nepodléhali profesním stereotypům, ale aby se snažili formou vlastního hledání a hledáním formy překvapovat nejen diváky, ale i sami sebe. Vede posluchače k hledání způsobů jak chápat aktuální dění a dobu v níž žijeme a ke schopnosti reflektovat ji dokumentárním filmem.

Study materials:

BILL NICHOLS

Úvod do dokumentárního filmu

Akademie múzických umění v Praze a Jihlavský spolek amatérských filmařů, 2010

ISBN 978-80-7331-181-0

Guido Aristarco

Dějiny filmových teorií

ORBIS Praha 1968

Guy Gauthier

Dokumentární film, jiná kinematografie

AMU Praha, MFDF Jihlava

2004ISBN 80-7331-023-6

Gilles Deleuze

Film 1 Obraz-Pohyb

Národní filmový archiv Praha 2000

ISBN 80-7004-098-X

Gilles Deleuze

Film 2 Obraz-Čas

Národní filmový archiv Praha 2006

ISBN 80-7004-127-7

Rudolf Adler

Cesta k filmovému dokumentu

FAMU, AMU Praha 2001

/ třetí rozšířenné vydání /

ISBN 80-8588š-72-4

Jerzy Płažewski

Dějiny filmu 1895 ? 2005

ACADEMIA Praha 2009

ISBN 978-80-200-1689-8

Béla Balázs

FILM Vývoj a podstata nového umenia

SVKL Bratislava 1958

Planned learning activities and teaching methods

Semináře,individuální a kolektivní konzultace, řízené diskuse.

Assessment methods and criteria

Podmínky úspěšného dokončení předmětu:

Prezence

aktivní účast v diskusi

aktivita při dramaturgické přípravě, realizaci a dokončení ročníkových praktických cvičení v konzultacích s pedagogem

Kvalita výsledků společných a oborových cvičení

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Course web page:
Note:

Rudolf Adler:

Cílem a smyslem předmětu a jeho programu je konstruktivní a pozitivní naplnění pojmu „Tvůrčí dílna“ v reminiscenci na tradici atelierů malířských a sochařských dílen vzdálenější historie a kolektivního úsilí programově definovaných uměleckých skupin různých tvůrčích oborů nedávné minulosti a současnosti.

Představuji si ji jako dobrovolné společenství, zaujatých, dělných, schopných, pevně morálně profilovaných a vzájemně odpovědných tvůrčích individualit, vyladěných umělecky, názorově i emotivně podobným směrem. Jako společenství, kde vznikají svobodně tvůrčí podněty a v procesu tvorby jsou dokončovány konkrétní výsledky v atmosféře dělné spolupráce, pedagogicky efektivního sdílení profesních zkušeností a znalostí ve všech fázích vzniku projektu a také v otevřených diskusích, v nichž se tříbí a upevňují osobní stanoviska, umělecký projev a individuální rukopis.

Schedule for winter semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon
místnost 211
Sborovna KDT

(Lažanský palác)
JANEK M.
09:50–12:15
(paralelka 1)
místnost 210
Kancelář vedoucího KDT

(Lažanský palác)
VACHEK K.
13:10–15:35
(paralelka 3)
místnost 212
Střižna avid KDT

(Lažanský palác)
TŘEŠTÍKOVÁ H.
09:50–12:15
(paralelka 2)
místnost 211
Sborovna KDT

(Lažanský palác)
ADLER R.
13:10–15:35
(paralelka 4)
místnost 217
Učebna KDT

(Lažanský palác)
ŘEZNÍČEK M.
13:10–15:35
(paralelka 5)
Tue
místnost 217
Učebna KDT

(Lažanský palác)
MAREČEK M.
15:40–17:15
(paralelka 6)
Fri
Thu
Fri
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2011-6-17
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet303RDV8.html