Workshop 6
- Course unit code:
- 305D6
- Course unit title:
- Workshop 6
- Mode of delivery:
- zápočet
- Range:
- 3/T
- Type of course unit:
- compulsory subject
- Level of course unit:
- Year of study
- 1st year
- Semester when the course unit is delivered
- zimní
- Number of ECTS credits allocated:
- 1
- Garant předmětu:
- Petr OUKROPEC, Čestmír KOPECKÝ, Otakar SVOBODA, Tereza HORSKÁ, Jaromír KALLISTA
- Name of lecturer(s):
- Petr OUKROPEC, Čestmír KOPECKÝ, Otakar SVOBODA, Tereza HORSKÁ, Jaromír KALLISTA
- Study Objectives:
-
Rozvoj kulturního rozhledu studentů
Teorie a praktické aplikace práce filmového producenta.
Konzultace praktických cvičení.
- Mode of delivery:
-
Dialog mezi vedoucím dílny a studenty.
Předpokládá se i vzájemný dialog mezi studenty různých ročníků.
SPECIFIKA JEDNOTLIVÝCH PEDAGOGŮ A JEJICH DÍLEN JE UVEDENA V KOLONCE ?POZNÁMKA?
- Prerequisites and co-requisites:
-
Scénáře, natáčecí plány a rozpočty praktických cvičení.
Materiály k vlastním projektům studentů.
- Recommended optional programme components
- Course contents:
-
- rozbory aktuálních kulturních událostí
- rozbory praktických cvičení, analýza scénářů, tvorba rozpočtu, složek a harmonogramu výroby
- plánování a strategie výroby, případné koprodukční a sponzorské vztahy
- kontrola výroby v hlavních fázích
- kontrola úplnosti administrativních požadavků
- společné konzultace a rozbory projektů v přítomnosti autora a režiséra
- konzultace ostatních projektů studentů
- definování a možnosti naplňování producentských záměrů
- výběr projektu
- definice developmentu filmového projektu (obsah, fáze a možnosti vývoje)
- definice cíle a strategie developmentu
- úloha a práce producenta v období developmentu
- finanční plán jako součást developmentu (odhad nákladů, strategie financování, varianty řešení)
- formální podoby projektu
- způsoby prezentace projektu
- příprava a prezentace vlastních projektů studentů
- rozbory a srovnání projektů z praxe vedoucího dílny
- komunikace s režisérem a tvůrčím štábem
- štáb produkce jako nástroj producenta
- způsoby a metody ovlivňování výroby ve fázi preproduction
- způsoby a metody ovlivňování výroby ve fázi production
- způsoby a metody ovlivňování výroby ve fázi postproduction
- finanční toky, práce s rozpočtem
- příklady a analýzy způsobů spolupráce a komunikace z praxe vedoucího dílny a hostů dílny
- definice a nástroje filmového marketingu (EU, ČR, Svět)
- stanovení distribuční a marketingové strategie a cíle (odhad potenciálu filmu)
- role a možnosti producenta pro optimální uvedení filmu v distribuci
- rozpočet na marketing a distribuci
- kreativita
- sales agent a distributor - definice, ukázky a analýzy smluv
- finanční toky a dlouhodobá práce s filmem
- distribuce a marketing krátkých a dokumentárních filmů
-diskuze a příklady z praxe vedoucího dílny a hosta dílny
-
SPECIFIKA JEDNOTLIVÝCH PEDAGOGŮ A JEJICH DÍLEN JE UVEDENA V KOLONCE ?POZNÁMKA?
- Study materials:
-
Autorský zákon, zákoník práce, obchodní právo, občanský zákoník, mediální zákony.
Přehledy a statistiky UFD,
- Planned learning activities and teaching methods
- Assessment methods and criteria
-
Podmínkou udělení kreditů je:
- aktivní účast v jednotlivých hodinách dílny,
- kvalitní práce na společných cvičeních,
- splnění všech úkolů zadaných vedoucím dílny,
- prezentace vlastních rozsáhlých kulturních aktivit (kino, divadlo, literatura atd. dle požadavků vedoucího dílny.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Course web page:
- Note:
-
Dílna Terezy Horské
Dílna funguje v interaktivním prostředí se zaměřením především na současnou praxi při výrobě dokumentárních filmů. Od studentů se očekává aktivní účast a vzájemná konzultační výpomoc napříč ročníky, komunikativnost a sdílení vlastních dosavadních zkušeností.
V dílně se konzultují jednotlivé fáze výroby dokumentárního filmu na konkrétních příkladech; úskalí výroby dokumentárního filmu s přihlédnutím k autorskému právu, rozpočtování, postprodukce,?; zpracování dle zadaného námětu žádosti o získání dotace od Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie a následná analýza; vyhledávání zdrojů financovaní v souladu s konkrétním námětem, projektem,?; postprodukční postupy, možnosti, novinky?.
Dílna Čestmíra Kopeckého
Obsahem dílny je:
1. Pohled na kulturu a zejména filmovou a televizní tvorbu, jako na umění. Pohled na umění jako na nástroj.
2. Seznamování se současnou českou kulturou, literaturou, filmem, divadlem, výtvarným uměním, televizí, atd.
3. Snaha o vlastní sebeuvědomění a nalezení svého specifika. Hledání vlastní dramaturgie.
4. Základy vlastní tvorby. Jednoduché náměty, synopse, scénáře.
5. Film jako zbraň.
Studenti v dílně se společně i individuálně budou snažit o nalezení a rozšíření svých producentských schopností, jak na teoretickém, tak i na praktickém základě.
Dílna Jaromíra Kallisty
Smysl dílny: iniciace individuálních schopností posluchačů při tvorbě audiovizuálních - po případě jiných kulturních projektů.
Programová náplň se bude skládat z části teoretické a části praktické. Výklad teoretiké části bude prováděn seminární formou. Na některé semináře budou přizváni externisté z oboru podle probíraného tématu. Teoretickou část lze rozdělit zhruba do tří částí ( které se navzájem prolínají a doplňují) a to:
I. Producentský přístup k reliazci filmového projektu.
II. Orientace v možnostech financování a evropských podpůrných systémech.
III. Informace o evropských úmluvách a konvencích v kinematografických koprodukcích.
Součástí práce dílny budou i konzultace magisterských diplomových prací a prací bakalářských.
Praktická část bude složena z přípravy, výběru, konzultací a podpory producentských projektů, praktických cvičení a po dohodě i mimoškolních projektů. Předpokládá se aktivní účast studentů, komunikace a vzájemná pomoc a sdílení zkušeností jak mezi ročníky, tak mezi katedrami. Dílna je otevřena pro konzultace všem studentům.
Dílna Otakara Svobody
V obecné rovině je cíl získání praktických produkčních návyků při tvorbě školních cvičení. Řešení konkrétních problémů při realizaci, což jest téma přímo nepřeberné, někdy překvapující a těžko publikovatelné. Metodou je osobní konkrétní konzultace vedoucího dílny nad studentskými projekty. Za podstatný však považuji praktický osobní přínos vyplývající z mé už poněkud dlouholeté praxe. Za výrazné specifikum své dílny považuji nasměrování studentů do televizní praxe na Kavčích horách. Konkrétní typy pořadů , především v oblasti velkých živých přenosů lze najít na Webu FAMU v kapitole Jednotlivé dílny na katedře produkce. Vycházím z předpokladu, že seznámení s produkční technologickou a organizační stránkou ČT jako jediná má kompletní výrobní řetěz včetně filmových laboratoří je v době růstu elektornických médií docela rozumné. Stát se členem této dílny by mělo být inspirací pro studenty, kteří zvažují perspektivu své budoucí práce v televizní práci.
Dílna Petra Oukropce
Producentská dílna se zaměřuje na podněcování individuální tvořivosti studenta a jeho schopnost iniciovat, prosadit a zodpovědně řídit filmový projekt. V teoretické a praktické rovině studenti tvoří a analyzují vznik a vývoj projektů, producentskou dramaturgii, modely financování a tvorbu finančních plánů, koprodukční strategii a také distribuční a marketingový potenciál projektů. Studenti vyhledávají a zpracovávají vlastní producentské projekty. Dílna se dále v letním semestru soustředí na tvorbu a realizaci studentských filmů studentů.
- Schedule for winter semester 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon Tue Fri Thu Fri - Schedule for summer semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Produkce - magistr (qualification subject)