Script Editing for Producers 2
- Course unit code:
- 305DP2
- Course unit title:
- Script Editing for Producers 2
- Mode of delivery:
- zkouška
- Range:
- 13/S
- Type of course unit:
- compulsory subject
- Level of course unit:
- Year of study
- 1st year
- Semester when the course unit is delivered
- letní
- Number of ECTS credits allocated:
- 2
- Garant předmětu:
- Pavel BOROVAN
- Name of lecturer(s):
- Pavel BOROVAN
- Study Objectives:
-
Smyslem přednášky je hledání způsobů a cest, které mohou vést producenta k dosažení jeho cílů.
- Mode of delivery:
-
Aktivní dialog se studenty.
Po dohodě se studenty pozveme na některé hodiny výrazné osobnosti typu - producent, PR pracovník, režisér, scénárista.
Vypracování následujícího seminárního úkolu:
A)Vytvořte bodový scénář na Vámi již zvolené téma, (podle zadání z minulého semestru: Obecné téma, případně Osobní téma).
Při zpracování bodového scénáře budete vycházet z knih Dwight V. Swaina: Filmová scenáristika; nebo Syda Fielda: Jak napsat dobrý scénář.
Pokuste se respektovat postupy navržené v těchto knihách.
Rozsah práce minimálně 2 až 3 normostrany.
B) Vypracujte producentskou úvahu k Vámi vytvořenému bodovému scénáři a to tak aby bylo reálné předpokládat návštěvu v kinech v ČR vyšší než 100.000.
Producentská úvaha bude krok po kroku v jednotlivých bodech charakterizovat Vámi navržený postup od okamžiku zvolení tématu až po dosažení požadované návštěvnosti.
Úkolem této úvahy není řešení ekonomických otázek, teoretické náklady na Vámi zvolený postup nejsou směrodatné. Rozhodující je KREATIVITA A ORIGINALITA Vámi navržených postupů.
Rozsah práce také minimálně 2 až 3 normostrany
- Prerequisites and co-requisites:
-
Úspěšné absolvování „Dramaturgie pro producenta 1“
- Recommended optional programme components
-
Jean - Claude Carriere : Vyprávět příběh
Samuel P. Huntington: Střet civilizací - Boj o kulturu a proměna světového řádu
Fareed Zakaria: Postamerický svět
- Course contents:
-
Producentská dramaturgie, uvažování o budoucím filmu z pohledu producenta
Volba tématu, výběr látky, realizovatelnost zvolené látky, orientace na AV trhu, nasycenost a mezery na trhu, společenská poptávka, možnosti financování.
Žánry a formáty.
Čtení textu, práce se scénářem, dramaturgie z pohledu producenta, teoretické možnosti úprav.
Některá další rozhodnutí, která mohou zásadním způsobem ovlivnit výsledek.
Práce producenta rozhodně nekončí první distribuční kopií.
Komunikace s divákem - dílo bez diváka postrádá většinu svého smyslu.
Producentovou stejně jako autorovou ambicí má být komunikace s divákem - snaha, aby jejich sdělení slyšelo a pochopilo co nejvíc lidí. Producent by měl svým snažením napomoci vzájemnému dorozumění mezi autorem a divákem.
Hledání všech možných cest, které mohou napomoci setkání diváka s dílem.
Zisk není neslušné slovo, dnešní zisk nám může poskytnout věší svobodu v při příštím rozhodování.
- Study materials:
-
Dwight V. Swain : Manual for the scriptwriters (Filmová scénáristika)
Syd Field: Jak napsat dobrý scénář
David Ogilvy: O Reklamě
Sergio Zyman: Konec marketingu, jak jsme jej dosud znali.
- Planned learning activities and teaching methods
-
Vypracování následujícího seminárního úkolu:
A)Vytvořte bodový scénář na Vámi již zvolené téma, (podle zadání z minulého semestru: Obecné téma, případně Osobní téma).
Při zpracování bodového scénáře budete vycházet z knih Dwight V. Swaina: Filmová scenáristika; nebo Syda Fielda: Jak napsat dobrý scénář.
Pokuste se respektovat postupy navržené v těchto knihách.
Rozsah práce minimálně 2 až 3 normostrany.
B) Vypracujte producentskou úvahu k Vámi vytvořenému bodovému scénáři a to tak aby bylo reálné předpokládat návštěvu v kinech v ČR vyšší než 100.000.
Producentská úvaha bude krok po kroku v jednotlivých bodech charakterizovat Vámi navržený postup od okamžiku zvolení tématu až po dosažení požadované návštěvnosti.
Úkolem této úvahy není řešení ekonomických otázek, teoretické náklady na Vámi zvolený postup nejsou směrodatné. Rozhodující je KREATIVITA A ORIGINALITA Vámi navržených postupů.
Rozsah práce také minimálně 2 až 3 normostrany
- Assessment methods and criteria
-
Podmínkou klasifikace je:
aktivní účast na hodinách
Vypracování následujícího seminárního úkolu: viz („Plánované činnosti související“ nebo „Způsob uskutečnění“)
Při závěrečném pohovoru prokázaná znalost a pochopení textu Syda Fielda: Jak napsat dobrý scénář,
a znalost problematiky probírané v hodinách.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Course web page:
- Note:
- Schedule for winter semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon Tue Fri Thu Fri - The subject is a part of the following study plans:
-
- Produkce - magistr (qualification subject)