Marketing Communication 2
- Course unit code:
- 305MK2
- Course unit title:
- Marketing Communication 2
- Mode of delivery:
- zkouška
- Range:
- 24/S
- Type of course unit:
- compulsory subject
- Level of course unit:
- Year of study
- 1st year
- Semester when the course unit is delivered
- letní
- Number of ECTS credits allocated:
- 3
- Garant předmětu:
- Pavel MAURER
- Name of lecturer(s):
- Pavel MAURER
- Study Objectives:
-
Vytvoření schopnosti studentů uvažovat o své práci z pohledu marketingu
- Mode of delivery:
-
Znalost 5P marketingu, schopnost tvůrčího myšlení a aplikace marketingových zásad do běžného tvůrčího procesu, produkce, producentství , vedení týmů.
- Prerequisites and co-requisites:
-
úspěšné absolvování přednášek Marketingová komunikace 1
- Recommended optional programme components
- Course contents:
-
1. Marketingová komunikace
Co je to marketingová komunikace? (Product/Price/Positioning/Placement/Promotion/People).
Briefing (Kdo/co/kdy/kde/jak/za co). Systém zadání a zpracování zakázky. KISS + SMART.
Reklama jako fenomén doby - citace studentů (1994-2004). Citace D. Ogilvy
2. Agentura
Jak funguje reklamní agentura, charakteristika jednotlivých oddělení. Angličtina v reklamě, odborná terminologie. Jak vypadá komunikační agentura (reklama, public relations, One-2-One nebo B-2-B komunikace, ATL, BTL, Internet). Prezentace agentury (credentials Ogilvy Group). Produkce. In house a externí produkce. Produkce TV, Foto, Print?(vliv na výběr tvůrčího týmu, casting-bolest malých trhů, lokace (Forte), režisérské stáje, jak dělat showreel?
3. Kreativita
Kdo kreativně vytváří reklamu? Vztah agentury a externích umělců. Umělci v reklamě (zneužití a využití). Schopnost zkratky. Jak vzniká autorský nápad? Autorský honorář. Právní aspekty „umělecké smlouvy“. Nebezpečí kradení nápadů. Kdo je skutečným autorem v reklamě? (jak vznikla značka Forte - vývoj storyboardu a strategie klienta).
Kritéria úspěchu (single minded, vtip, zkratka, moment překvapení, memorable moment, tech. dokonalost).
4. Festival reklamy
Projekce Cannes, Epica, Portorose (komentovaná projekce nejzajímavějších reklam na světě).
5. Reklama bez hranic?
Existuje? Specifika mezinárodního a lokálního pojetí reklamy (komentovaná projekce, Diesel Jeans „for your successful living“). Apple Macintosh Story.
6. Sponzoring
Umění sponzoringu aneb jak získat finančního partnera pro svůj projekt film/divadlo/výstavu/sportovní klub a nepřipadat si jako žebrák? (3oaks, Gurmán, film, Festival). Goodwill, Corporate Citizen. Forma nabídky, marketingová znalost situace a potřeb budoucího partnera. Nedávat číst scénář! Mecenášství, globální problémy (Shell, Cannon-wild Life, Benetton, British Gas).
7. Brand Stewardship
Brand building, Brand awareness, Corporate Identity. Příklady zachování stylové jednoty v rámci reklamní komunikace (Vývoj projektu Gurmán/Grand Restaurant. 360 Degree Branding.
8. Pivní Positioning
Tajemství správné komunikace a positioningu, aneb - neskutečné historky fungují nejlépe! „Neuvěřitelné vlastnosti piva“. Nejslavnější TV reklamy na pivo v Evropě a USA.
9. VOLVO Brand Building
Jednotný způsob komunikace zaručuje bezpečnou a trvalou pozici značky na trhu.
10. Jak zabít nápad?
Základní zásady tvůrčího procesu v reklamě. 10 zaručených rad jak definitivně zničit dobrou myšlenku.
11. Umění prezentace
Nejdůležitější body správné prezentace projektu či nápadu. Technické i osobnostní předpoklady úspěchu. Hodnotící žebříček A-B-C. Má PowerPoint nějakou Power?
12. Reklamní text
Každé textové sdělení má své zákonitosti. Co psát a co nepsat. Claim - slogan - headline. Lidé chtějí slyšet příběhy.
13. Křehký pojem loajalita
Co je to CRM, „One 2 One“ komunikace, reklama je nezvaný host, který chce násilně vniknout do našich životů - jak to jde jinak? Boj značek.
14. Umělci v reklamě
Ti, co nikdy, ti co vždy, ti co neztratí svou tvář. Nebezpečí personifikace značky s „face“.
UBS - nedělní chvilka poezie.
15. The God has an Image Problem a IKEA Ostrava
Dvě případové studie zajímavých komunikačních projektů.
- Study materials:
-
Kotler, Philip: Marketing Management
Ogilvy, David: Zpověď muže reklamy
Ogilvy, David: Ogilvy o reklamě
Toscani, Olivier: Navoněná zdechlina
týdeníky:
Strategie
marketing & Media
Websites:
www.advertising.com
www.mam.cz
www.istrategie.cz
www.brandchannel.com
- Planned learning activities and teaching methods
- Assessment methods and criteria
-
Účast na přednáškách, ústní zkouška.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Course web page:
- Note:
- Schedule for winter semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon Tue Fri Thu Fri - The subject is a part of the following study plans:
-
- Produkce - magistr (qualification subject)