AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Consumer-Oriented Marketing

Register Display Schedule
Course unit code:
305MOS
Course unit title:
Consumer-Oriented Marketing
Mode of delivery:
zkouška
Range:
2/T
Type of course unit:
Study plan Animovaná tvorba - bakalář – optional subject
Study plan Dokumentární tvorba - magistr – optional subject
Study plan Dokumentární tvorba - bakalář – optional subject
Study plan Animovaná tvorba - magistr – optional subject
Study plan Scenáristika a dramaturgie - bakalář – optional subject
Study plan Scenáristika a dramaturgie - magistr – optional subject
Study plan Režie - bakalář – optional subject
Study plan Režie - magistr – optional subject
Study plan Kamera - bakalář – optional subject
Study plan Kamera - magistr – optional subject
Study plan Produkce - bakalář – optional subject
Study plan Produkce - magistr – optional subject
Study plan Audiovizuální studia - bakalář – optional subject
Study plan Střihová skladba - bakalář – optional subject
Study plan Střihová skladba - magistr – optional subject
Study plan Zvuková tvorba - bakalář – optional subject
Study plan Zvuková tvorba - magistr – optional subject
Study plan Fotografie CZ - bakalář – optional subject
Study plan Fotografie CZ - magistr – optional subject
Study plan Audiovizuální studia - magistr – optional subject
Study plan Fotografie CZ - magistr: restaurování – optional subject
Level of course unit:
Year of study
předmět nemá určen ročník studia
Semester when the course unit is delivered
zimní
Number of ECTS credits allocated:
2
Garant předmětu:
Ivan TOMEK
Name of lecturer(s):
Ivan TOMEK
Study Objectives:

Naučit studenty chápat základní principy marketingového uvažování od vytváření nového produktu po jeho uvedení na trh a řízení produktu / značky. Vyložíme základní analýzu okolního prostředí , vnitřních a vnějších faktorů, cílových skupina segmentace, pojem marketingového mixu a marketingového plánu. Jednotlivá „P“ marketingového mixu a jejich smysl v životním cyklu produktu. Specifika filmové a televizní produkce se objevují zejména v oblasti cenové tvorby a v marketingu umění, neziskovém marketingu a marketingu veřejnoprávních medií.

Mode of delivery:

Přednáška a diskuse se studenty o aktuálních marketingovýchi jevech nad běžnými mediálními informacemi marketingové povahy. Jsou využívány zejména HN a TV. .V některých přednáškách jsou využívány projekce a powerpointové prezentace pedagoga.

Prerequisites and co-requisites:

Základní orientace v teorii nabídky a poptávky. Znalost základních ekonomických pojmů. Ochota zapomenout na některé mýty.

Recommended optional programme components
Course contents:

1) Co je marketing, co jsou potřeby zákazníka (zejména odlišení funkčních, emocionálních a statutových potřeb), chování spotřebitele (rozhodovací proces při výběru produktu)

2) Pojem cílová skupina, segmentace cílové skupiny, smysl a v ČR užívané segmentační postupy (příjmy, životní cykly, životní styly)

3) Pojem distribuce produktu, klasické formy přes prodejní řetězce a vlastní značky po distribuční roli výrobců, přímý osobní prodej a roli Internetu

4) Pojem marketingového mixu, různé koncepce, ale jedna podstata

5) Zboží - produkt - služba, role značky. Globální značky a lokální značky. Příklady komunikace značek v ČR.

6) Pojem image, co to je, image produktu a firmy, pojem positioning, k čemu slouží a jak se s ním pracuje (příklad Fernet Stock * Becherovka)

7) Hledání a využívání marketingových příležitostí

- tvorba nového produktu, jak se provádí, jak se ověřuje,

- jak se produkt vytváří a nasazuje do distribuce

- zpětná vazba

8) Základy z oblasti CRM, aplikační postupy

9) Základy Public relations

10) Základy výzkumu trhu a práce s takto získanými informacemi

11) Marketingová komunikace

Study materials:

Philip Kotler, Marketing, libovolné vydání Grada po roce 1995

Philip Kotler, Marketing Management, libovolné vydání Grada

Dušan Pavlů, Efektivní marketingová komunikace, Grada

Gustav Tomek, Věra Vávrová, Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada

Kjell, A. Nodrström, Jonas Ridderstale : Funky Business, Grada 2005

Časopisy Marketing & Media, Strategie, Trend marketing

Planned learning activities and teaching methods
Assessment methods and criteria

Hondotí se pochopení problematiky, při zkoušce jsou studenti postaveni do situace, kdy musí řešit určitý marketingový úkol. Při řešení tohoto problému se posuzuje, nakolik využívají marketingového uvažování a chápou základní principy. Není vyžadována znalost definic.Součástí hodnocení je i aktivita studenta během přednášek

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Course web page:
Note:
Further information:
This course is an elective for all AMU students
Schedule for winter semester 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon
Tue
Fri
Thu
místnost 308
Učebna 5

(Lažanský palác)
TOMEK I.
14:00–15:35
(paralelka 1)
Fri
Schedule for summer semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2011-6-17
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet305MOS.html