Consumer-Oriented Marketing
- Course unit code:
- 305MOS
- Course unit title:
- Consumer-Oriented Marketing
- Mode of delivery:
- zkouška
- Range:
- 2/T
- Type of course unit:
- Study plan Animovaná tvorba - bakalář – optional subject
Study plan Dokumentární tvorba - magistr – optional subject
Study plan Dokumentární tvorba - bakalář – optional subject
Study plan Animovaná tvorba - magistr – optional subject
Study plan Scenáristika a dramaturgie - bakalář – optional subject
Study plan Scenáristika a dramaturgie - magistr – optional subject
Study plan Režie - bakalář – optional subject
Study plan Režie - magistr – optional subject
Study plan Kamera - bakalář – optional subject
Study plan Kamera - magistr – optional subject
Study plan Produkce - bakalář – optional subject
Study plan Produkce - magistr – optional subject
Study plan Audiovizuální studia - bakalář – optional subject
Study plan Střihová skladba - bakalář – optional subject
Study plan Střihová skladba - magistr – optional subject
Study plan Zvuková tvorba - bakalář – optional subject
Study plan Zvuková tvorba - magistr – optional subject
Study plan Fotografie CZ - bakalář – optional subject
Study plan Fotografie CZ - magistr – optional subject
Study plan Audiovizuální studia - magistr – optional subject
Study plan Fotografie CZ - magistr: restaurování – optional subject - Level of course unit:
- Year of study
- předmět nemá určen ročník studia
- Semester when the course unit is delivered
- zimní
- Number of ECTS credits allocated:
- 2
- Garant předmětu:
- Ivan TOMEK
- Name of lecturer(s):
- Ivan TOMEK
- Study Objectives:
-
Naučit studenty chápat základní principy marketingového uvažování od vytváření nového produktu po jeho uvedení na trh a řízení produktu / značky. Vyložíme základní analýzu okolního prostředí , vnitřních a vnějších faktorů, cílových skupina segmentace, pojem marketingového mixu a marketingového plánu. Jednotlivá „P“ marketingového mixu a jejich smysl v životním cyklu produktu. Specifika filmové a televizní produkce se objevují zejména v oblasti cenové tvorby a v marketingu umění, neziskovém marketingu a marketingu veřejnoprávních medií.
- Mode of delivery:
-
Přednáška a diskuse se studenty o aktuálních marketingovýchi jevech nad běžnými mediálními informacemi marketingové povahy. Jsou využívány zejména HN a TV. .V některých přednáškách jsou využívány projekce a powerpointové prezentace pedagoga.
- Prerequisites and co-requisites:
-
Základní orientace v teorii nabídky a poptávky. Znalost základních ekonomických pojmů. Ochota zapomenout na některé mýty.
- Recommended optional programme components
- Course contents:
-
1) Co je marketing, co jsou potřeby zákazníka (zejména odlišení funkčních, emocionálních a statutových potřeb), chování spotřebitele (rozhodovací proces při výběru produktu)
2) Pojem cílová skupina, segmentace cílové skupiny, smysl a v ČR užívané segmentační postupy (příjmy, životní cykly, životní styly)
3) Pojem distribuce produktu, klasické formy přes prodejní řetězce a vlastní značky po distribuční roli výrobců, přímý osobní prodej a roli Internetu
4) Pojem marketingového mixu, různé koncepce, ale jedna podstata
5) Zboží - produkt - služba, role značky. Globální značky a lokální značky. Příklady komunikace značek v ČR.
6) Pojem image, co to je, image produktu a firmy, pojem positioning, k čemu slouží a jak se s ním pracuje (příklad Fernet Stock * Becherovka)
7) Hledání a využívání marketingových příležitostí
- tvorba nového produktu, jak se provádí, jak se ověřuje,
- jak se produkt vytváří a nasazuje do distribuce
- zpětná vazba
8) Základy z oblasti CRM, aplikační postupy
9) Základy Public relations
10) Základy výzkumu trhu a práce s takto získanými informacemi
11) Marketingová komunikace
- Study materials:
-
Philip Kotler, Marketing, libovolné vydání Grada po roce 1995
Philip Kotler, Marketing Management, libovolné vydání Grada
Dušan Pavlů, Efektivní marketingová komunikace, Grada
Gustav Tomek, Věra Vávrová, Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada
Kjell, A. Nodrström, Jonas Ridderstale : Funky Business, Grada 2005
Časopisy Marketing & Media, Strategie, Trend marketing
- Planned learning activities and teaching methods
- Assessment methods and criteria
-
Hondotí se pochopení problematiky, při zkoušce jsou studenti postaveni do situace, kdy musí řešit určitý marketingový úkol. Při řešení tohoto problému se posuzuje, nakolik využívají marketingového uvažování a chápou základní principy. Není vyžadována znalost definic.Součástí hodnocení je i aktivita studenta během přednášek
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Course web page:
- Note:
- Further information:
- This course is an elective for all AMU students
- Schedule for winter semester 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon Tue Fri Thu Fri - Schedule for summer semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Animovaná tvorba - bakalář (optional subject)
- Dokumentární tvorba - magistr (optional subject)
- Dokumentární tvorba - bakalář (optional subject)
- Animovaná tvorba - magistr (optional subject)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář (optional subject)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr (optional subject)
- Režie - bakalář (optional subject)
- Režie - magistr (optional subject)
- Kamera - bakalář (optional subject)
- Kamera - magistr (optional subject)
- Produkce - bakalář (optional subject)
- Produkce - magistr (optional subject)
- Audiovizuální studia - bakalář (optional subject)
- Střihová skladba - bakalář (optional subject)
- Střihová skladba - magistr (optional subject)
- Zvuková tvorba - bakalář (optional subject)
- Zvuková tvorba - magistr (optional subject)
- Fotografie CZ - bakalář (optional subject)
- Fotografie CZ - magistr (optional subject)
- Audiovizuální studia - magistr (optional subject)
- Fotografie CZ - magistr: restaurování (optional subject)