AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Media Management

Register Display Schedule
Course unit code:
305PD
Course unit title:
Media Management
Mode of delivery:
zkouška
Range:
24/S
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
Year of study
1st year
Semester when the course unit is delivered
letní
Number of ECTS credits allocated:
3
Garant předmětu:
Kateřina FRIČOVÁ
Name of lecturer(s):
Kateřina FRIČOVÁ
Study Objectives:

Cílem je rozvíjet u studentů již získané teoretické poznatky z managementu o specifické potřeby producentů - budoucích managerů. Uvědomí si podobnost i rozdílnost práce jednak v jednotlivých médiích, jednak v odlišných pozicích / nezávislý producent x vedení média apod./

Mode of delivery:

přednáška, společná diskuse, společně formulované závěry, prezentace hostů z oboru

Prerequisites and co-requisites:

Navazuje na předešlá bakalářská studia / výroba, management, právo /

Recommended optional programme components

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu

Course contents:

Výuka vychází z faktu, že studenti již mají základní znalosti z managementu, orientují se v pojmech a základních metodách. Na tyto znalosti navazuje a rozvíjí je z pohledu potřeb producenta.

Vymezení pojmu producent, rozdílná pojetí.

Pravomoce, kompetence, zodpovědnost.

Rozdíly a shody mezi producentem v TV veřejné služby, privátní,závislým, „nezávislým“ a nezávislým.

Jak vybírat projekt, míra uplatňování diktatury ve štábu, kde začíná a končí svoboda tvůrců.

Znalosti dobrého producenta z oblastí jiných profesí.

Jak získávat znalost potřeb trhu, diváků, klientů. Potřeby, představy, iluze a deziluze.

Komerční tlak, hranice vkusu, míra kompromisů?je-li,kdy, v čem, proč.

Je rozdíl mezi zodpovědností producenta z privátní sféry a tím „veřejnoprávním“ , V čem a proč .

Znalost technologií, jejich výběr

Základní principy tvorby programového schematu, rozdílný přístup privátní TV a TV veřejné služby. Cílové skupiny.

Jak snižovat náklady bez negativního vlivu na kvalitu.

Sponzoři, produkt placement. Možnosti v rámci zákona, prohřešky proti zákonu - byť v dobré víře.

Jak prezentovat projekt, zabezpečení financování.

Cíl je jeden, cesty různé.

Strategie prezentace, rozdíly mezi příjemci - grantová komise, ČT, Nova, bohatý mecenáš, marketingový ředitel velké firmy...

Psychologie prezentace, nejčastější chyby, jak je odstranit.

Jak vyvracet námitky, jak argumentovat proti šíleným či nezákonným představám sponzorů.

Sponzor nebo koproducent.

Rozbor prezentací studentů, získávání nových dovedností

Některé přednášky navštíví zajímaví hosté s významnými praktickými zkušenostmi, na výběru jmen se budou podílet i studenti, spolu s vysvětlením, proč chtějí pozvat právě tenkterý typ hosta.

Každá přednáška se skládá z úvodu do problematiky, následuje diskuse - názory studentů, otázky, poté pak společně formulované závěry.

Kateřina Fričová

Kontakt fricovak@centrum.cz

Study materials:

www.digizone.cz

www.mediar.cz

www.uvdt.cz

www.ceskamedia.cz

www.louc.cz

www.omd.cz

www.radiotv.cz

Planned learning activities and teaching methods

přednáška

diskuse

hosté - TOP špičky oboru

Assessment methods and criteria

kredity jsou uděleny na základě:

aktivita při výuce 30%

písemná zkouška 50%

ústní zkouška 20%

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Course web page:
Note:

kontakt:

fricovak@centrum.cz

Schedule for winter semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon
Tue
Fri
Thu
místnost 334
Učebna KP

(Lažanský palác)
FRIČOVÁ K.
19:50–21:25
(přednášková par. 1)
Fri
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2011-6-17
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet305PD.html