Doing Business in the Commercial Media 1
- Course unit code:
- 305PKM1
- Course unit title:
- Doing Business in the Commercial Media 1
- Mode of delivery:
- zápočet
- Range:
- 2/T
- Type of course unit:
- compulsory subject
- Level of course unit:
- Year of study
- 2nd year
- Semester when the course unit is delivered
- zimní
- Number of ECTS credits allocated:
- 2
- Garant předmětu:
- Kateřina FRIČOVÁ
- Name of lecturer(s):
- Kateřina FRIČOVÁ
- Study Objectives:
-
Základní seznámení se s principy podnikání v oblasti komerčního tisku,rozhlase a televizi.
- Mode of delivery:
-
přednáška, diskuse, prezentace pozvaných hostů - špiček oboru
- Prerequisites and co-requisites:
-
Navazuje na bakalářské studium, přednášky z oboru managementu, mediálního managementu a práva
- Recommended optional programme components
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu
- Course contents:
-
Přednášky budou rozděleny do čtyř bloků: Televize, rozhlas, tisk a Nová média
Základní rozdíly mezi subjekty privátními a médii veřejné služby
Zákony společné, zákony odlišné
Způsoby financování jednotlivých médií
Odlišné způsoby prodeje reklamní plochy
Odlišné způsoby práce tvůrčích týmů, novinářů
Jednotlivým typům médiím bude věnován prostor nerovnoměrně - bude vymezeno na první přednášce na základě společné diskuse.
Televize - „ o čem jsme za čtyři roky nejméně diskutovali“
Co přinesla a ještě přinese digitalizace, „stará“ a Nová média, vztahy, vzájemná ovlivňování, vzájemná vymezování se
Diferenciace stanic, tematické možnosti - strategická rozhodnutí, samotný provoz v návaznosti na možnosti financování
Rádia
Základní rozdělení progamové - proudové, blokové; hudební dle cílových skupin
Orientace na trhu, nejčastější typy rádií, proč
Pro zájemce o další licenci - co vše potřebuji vědět, na co klást důraz, který žánr chybí?
Rozpočty rádií ve srovnání s rozpočty TV
Způsoby financování, způsoby prodeje reklamního času - odlišné od TV
metody výzkumů poslechovosti
Obchodní zastoupení
Print
Deníky, časopisy - jejich rozdělení, největší vydavatelství
Vztah novinářů a inzertního oddělení
Podíl na reklamním trhu, způsoby prodeje, mediamix
Každý jednotlivý okruh bude doplněn návštěvou hosta s velkými praktickými zkušenostmi.
V rámci diskuse bude kladen důraz na schopnost studenta pochopit jednotlivá média v jejich odlišnosti a podobnosti.
Chci-li pracovat v jednom z médií, musím je pochopit v jejich komplexnosti.
Chci-li pracovat v privátním médiu, musím pochopit médium veřejné služby.
Chci-li pracovat v médiu veřejné služby, musím pochopit styl práce privátního subjektu.
Čím úžeji se chci specializovat, tím více znalostí o celku musím mít.
- Study materials:
-
Zákon o rozhlasovém a televizním vysílání 231/2001 Sb; Tiskový zákon 46/2000 Sb; Zákon o regulaci reklamy 40/1995 Sb;
www.radiotv.cz
www.digizone.cz
www.omd.cz
www.ceskamedia.cz
www.mediar.cz
www.louc.cz ...
- Planned learning activities and teaching methods
-
přednáška, diskuse, prezentace hostů
- Assessment methods and criteria
-
aktivita na přednáškách 20%
test 60%
ústní zkouška 10%
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Course web page:
- Note:
-
kontakt:
fricovak@centrum.cz
- Schedule for winter semester 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon Tue Fri Thu Fri - Schedule for summer semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Produkce - magistr (qualification subject)