AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Distributing Audiovisual Work 2

Register Display Schedule
Course unit code:
305SAT2
Course unit title:
Distributing Audiovisual Work 2
Mode of delivery:
zkouška
Range:
24/S
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
Year of study
2nd year
Semester when the course unit is delivered
letní
Number of ECTS credits allocated:
3
Garant předmětu:
Aleš DANIELIS
Name of lecturer(s):
Aleš DANIELIS
Study Objectives:

Cílem předmětu je poskytnout studentům informace o vlastní činnosti distribuční organizace a naučit je samostatně připravit strategii a rozpočet distribuce zahraničního i domácího filmu.

Mode of delivery:

Předávání praktických zkušeností pedagoga, řízený a neřízený dialog, studium podkladových materiálů

Prerequisites and co-requisites:

Úspěšné absolvování předmětu Šíření audiovizuální tvorby 1.

Recommended optional programme components

Doporučuji pravidelnou návštěvu běžných filmových projekcí, nikoli omezení pouze na uzavřené projekce.

Doporučuji vlastní zkušenosti s organizováním filmové přehlídky.

Course contents:

Seznámení s vlastní činnosti distribuční organizace, procesem distribuce filmů a klíčovými rozhodovacími mechanizmy.

1. Ekonomika šíření AVT a členění výnosů a nákladů

2. Výnosy vlastní filmové distribuce a jiného užití licence

3. Estimace výnosu konkrétního filmu

4. Ostatní výnosy spojené s filmovou distribucí - veřejné zdroje, marketingové aktivity

5. Stanovení distribuční strategie a její důsledky

6. Akvizice filmů - kalkulace ceny, minimální garancie, odvod licenčních poplatků

7. Akvizice filmů - organizačně ekonomické zajištění - domácí, studiová, nezavislý film

8. Technické a produkční náklady distribuce filmů, vliv digitalizace

9. Marketingové vstupy producenta

10. Marketingové vstupy distributora

11. Programování filmu, vliv digitalizace

12. Vnitřní náklady distribuční organizace

13. Aproximativní bilance distribuce filmu

Study materials:

Martin Kotík - Struktura a strategie multiplexu - diplomová práce

Květoslava Ničková - Distribuce uměleckých filmů - diplomová práce

Jana Sedláčková - Televizní reklama jako prostředek masové komunikace - diplomová práce

Doporučuji přečíst i některou z řady učebnic marketingu.

Filmový přehled

www.ufd.cz

Planned learning activities and teaching methods

přednášky a semináře

Assessment methods and criteria

V průběhu semestru a několika samostatných testech se ověřije schopnost studentů odhadnout potenciál typově odlišných filmů

Absolvování zaávěrečného testu skladajícího se ze zpracování rozpočtu vybraného filmu, zdůvodnění odhadovaného výsledku a stanovení marketingové a obchodní strategie.

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Course web page:
Note:
Schedule for winter semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2010/2011:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon
Tue
místnost 330
Učebna KP

(Lažanský palác)
DANIELIS A.
16:30–18:05
(přednášková par. 1)
Fri
Thu
Fri
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2011-6-17
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet305SAT2.html