Distributing Audiovisual Work 2
- Course unit code:
- 305SAT2
- Course unit title:
- Distributing Audiovisual Work 2
- Mode of delivery:
- zkouška
- Range:
- 24/S
- Type of course unit:
- compulsory subject
- Level of course unit:
- Year of study
- 2nd year
- Semester when the course unit is delivered
- letní
- Number of ECTS credits allocated:
- 3
- Garant předmětu:
- Aleš DANIELIS
- Name of lecturer(s):
- Aleš DANIELIS
- Study Objectives:
-
Cílem předmětu je poskytnout studentům informace o vlastní činnosti distribuční organizace a naučit je samostatně připravit strategii a rozpočet distribuce zahraničního i domácího filmu.
- Mode of delivery:
-
Předávání praktických zkušeností pedagoga, řízený a neřízený dialog, studium podkladových materiálů
- Prerequisites and co-requisites:
-
Úspěšné absolvování předmětu Šíření audiovizuální tvorby 1.
- Recommended optional programme components
-
Doporučuji pravidelnou návštěvu běžných filmových projekcí, nikoli omezení pouze na uzavřené projekce.
Doporučuji vlastní zkušenosti s organizováním filmové přehlídky.
- Course contents:
-
Seznámení s vlastní činnosti distribuční organizace, procesem distribuce filmů a klíčovými rozhodovacími mechanizmy.
1. Ekonomika šíření AVT a členění výnosů a nákladů
2. Výnosy vlastní filmové distribuce a jiného užití licence
3. Estimace výnosu konkrétního filmu
4. Ostatní výnosy spojené s filmovou distribucí - veřejné zdroje, marketingové aktivity
5. Stanovení distribuční strategie a její důsledky
6. Akvizice filmů - kalkulace ceny, minimální garancie, odvod licenčních poplatků
7. Akvizice filmů - organizačně ekonomické zajištění - domácí, studiová, nezavislý film
8. Technické a produkční náklady distribuce filmů, vliv digitalizace
9. Marketingové vstupy producenta
10. Marketingové vstupy distributora
11. Programování filmu, vliv digitalizace
12. Vnitřní náklady distribuční organizace
13. Aproximativní bilance distribuce filmu
- Study materials:
-
Martin Kotík - Struktura a strategie multiplexu - diplomová práce
Květoslava Ničková - Distribuce uměleckých filmů - diplomová práce
Jana Sedláčková - Televizní reklama jako prostředek masové komunikace - diplomová práce
Doporučuji přečíst i některou z řady učebnic marketingu.
Filmový přehled
www.ufd.cz
- Planned learning activities and teaching methods
-
přednášky a semináře
- Assessment methods and criteria
-
V průběhu semestru a několika samostatných testech se ověřije schopnost studentů odhadnout potenciál typově odlišných filmů
Absolvování zaávěrečného testu skladajícího se ze zpracování rozpočtu vybraného filmu, zdůvodnění odhadovaného výsledku a stanovení marketingové a obchodní strategie.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Course web page:
- Note:
- Schedule for winter semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon Tue Fri Thu Fri - The subject is a part of the following study plans:
-
- Produkce - bakalář (qualification subject)