Technology Basics
- Course unit code:
- 305TZ
- Course unit title:
- Technology Basics
- Mode of delivery:
- zápočet
- Range:
- 10/S
- Type of course unit:
- optional subject
- Level of course unit:
- Year of study
- předmět nemá určen ročník studia
- Semester when the course unit is delivered
- letní
- Number of ECTS credits allocated:
- 1
- Garant předmětu:
- Michal LÁNSKÝ
- Name of lecturer(s):
- Michal LÁNSKÝ
- Study Objectives:
-
Cílem předmětu je objasnit jednotlivé technologické kroky do takové míry, aby studenti nebyli pouhými vykonavateli požadavků, ale aby svojí znalostí dokázali posoudit vhodnost navrhovaných řešení a v ideálním případě přinést řešení jiná. Metodou je pak objasnění technologických kroků, příklady z praxe osobní a v literatuře citované.
- Mode of delivery:
-
Předmět je rozdělen do šesti přednášek, každá dvě vyučovací hodiny.
Hlavními tématy jsou: Technologické základy výroby s důrazem na přímou vazbu fáze natáčecí s etapou postprodukční. Teze: Výsledný produkt zcela určuje všechny kroky předcházející. Proto pochopení postprodukce objasňuje zpětně natáčení. A bez pochopení základních principů, potřeb jednotlivých složek, produkce nemůže pochopit a korigovat případné excesivní, egoistické a jinak celku škodlivé manýry jednotlivých složek štábu. Protože až skrze celek, tedy film se uspokojují zdravě jednotlivé ambice. Celkově srovnávám americkou průmyslovou praxi s evropskou autorskou tendencí, protože produkce v našem prostředí musí být připravena na obě, v mnohém protichůdné metody.
Rámcová znalost obou metod dovoluje využívat výhod té které metody pro dosažení různých výsledků. Rozdílné pojetí vychází už ze zasazení evropské tradice do múzických oborů, na rozdíl od anglosaské praxe, kdy film je součástí kateder literatury. Snažím se tuto šíři postihnout vědomě i za cenu horší přehlednosti. Povědomí o jiných metodách je podle mého názoru důležitější. Sám jsem podobným rozčarováním přišel př setkání s tou praxí které upřednostňuje stavbu a její zánitosti před osobním prožitkem. Pro produkci je, myslím, důležité, že jsou metody, které vedle talentu a mystériu osvícení nápadu staví zákonitost a logiku vývoje postav a spád příběhu. Proti citu a pocitu měřitelnost reakce publika během střihu kontrolovaného projekcemi cílové skupině diváků na místo souboru přátel.
1. přednáška - produkce pro postprodukci
2. přednáška - časté fatální chyby z natáčení,
3. přednáška - film versus video
4. přednáška - záběrová a sekvenční technika snímání
5. přednáška - exkurse do off line střižny - praktické ukázky probraného
6. přednáška termíny, rozpočty a paralelní technologické kroky, výsledek jako hlavní smysl, smysl produkce
Studijní pomůcky:
Studenti dostávají 3 stránkové sumaré technolgických kroků postprodukce s možnými variantami, aktualizovaná verze k dispozici ke stažení ve formátu pdf v září 2005.
- Prerequisites and co-requisites:
-
Aktivní, neformální spolupráci v hodinách. Aplikaci probírané problematiky na osobní zkušenosti studentů,
nadpoloviční docházku.
- Recommended optional programme components
- Course contents:
-
Předmět je rozdělen do šesti přednášek, každá dvě vyučovací hodiny.
Hlavními tématy jsou: Technologické základy výroby s důrazem na přímou vazbu fáze natáčecí s etapou postprodukční. Teze: Výsledný produkt zcela určuje všechny kroky předcházející. Proto pochopení postprodukce objasňuje zpětně natáčení. A bez pochopení základních principů, potřeb jednotlivých složek, produkce nemůže pochopit a korigovat případné excesivní, egoistické a jinak celku škodlivé manýry jednotlivých složek štábu. Protože až skrze celek, tedy film se uspokojují zdravě jednotlivé ambice. Celkově srovnávám americkou průmyslovou praxi s evropskou autorskou tendencí, protože produkce v našem prostředí musí být připravena na obě, v mnohém protichůdné metody.
Rámcová znalost obou metod dovoluje využívat výhod té které metody pro dosažení různých výsledků. Rozdílné pojetí vychází už ze zasazení evropské tradice do múzických oborů, na rozdíl od anglosaské praxe, kdy film je součástí kateder literatury. Snažím se tuto šíři postihnout vědomě i za cenu horší přehlednosti. Povědomí o jiných metodách je podle mého názoru důležitější. Sám jsem podobným rozčarováním přišel př setkání s tou praxí které upřednostňuje stavbu a její zánitosti před osobním prožitkem. Pro produkci je, myslím, důležité, že jsou metody, které vedle talentu a mystériu osvícení nápadu staví zákonitost a logiku vývoje postav a spád příběhu. Proti citu a pocitu měřitelnost reakce publika během střihu kontrolovaného projekcemi cílové skupině diváků na místo souboru přátel.
1. přednáška - produkce pro postprodukci
2. přednáška - časté fatální chyby z natáčení,
3. přednáška - film versus video
4. přednáška - záběrová a sekvenční technika snímání
5. přednáška - exkurse do off line střižny - praktické ukázky probraného
6. přednáška termíny, rozpočty a paralelní technologické kroky, výsledek jako hlavní smysl, smysl produkce
Studijní pomůcky:
Studenti dostávají 3 stránkové sumaré technolgických kroků postprodukce s možnými variantami, aktualizovaná verze k dispozici ke stažení ve formátu pdf v září 2005.
- Study materials:
-
Francois Truffaut: Rozhovory Hitchcock Truffaut ČS filmový ústav, 1986
Karel Reisz: The technique of Film Editing 2nd Edition Focal Press 1968, 2002
Dominic Case: Film Technology in postproduction Focal Press 2001
Walter Murch: In the blick of an eye 2nd edition Silman-James Press 1998
Barbara Clark-Susan J.Spohr: Guide to postproduction for TV and Film 2nd edition Focal Press 2002
Ken Dancyger: The technique of film and video editing 3rd edition Focal Press 2000
Peter Biskind: Easy Riders Ragging Bulls Simon & Schuster, 1998
Peter Biskind: Down and dirty pictures Bloomsbury 2004
Robert McKee: Story Methuen 1998
Syd Field: Screenplay 3rd edition Dell Publishing 1994
Alistair Owen: Story and Character Bloomsbury 2003
George Perry: Steven Spielberg Orion 1998
George O. Custen: Twentieth Century Fox - Darryl F. Zanuck And The Culture Of The Hollywood Basic Books 1997
American Cinematographer Manual 8th edition ASC press 2001
www.arri.de
www.aaton.com
www.kodak.com
www.SMPT.com
DVD:
Alfred Hitchcock - série - making of
Universal 2003
Charles Chaplin - série
Mk2 2003
A personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies The British film institute 1995
- Planned learning activities and teaching methods
- Assessment methods and criteria
-
Aktivní, neformální spolupráci v hodinách. Aplikaci probírané problematiky na osobní zkušenosti studentů,
nadpoloviční docházku.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Course web page:
- Note:
- Schedule for winter semester 2010/2011:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2010/2011:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon Tue Fri Thu Fri - The subject is a part of the following study plans:
-
- Produkce - bakalář (optional subject)