AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Pedagogický seminář klasického tance 6

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
107PSK6
Název předmětu:
Pedagogický seminář klasického tance 6
Způsob ukončení:
zápočet
Rozsah:
1/T
Typ předmětu:
povinně volitelný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
předmět nemá určen ročník studia
Semestr, kdy je předmět vyučován:
letní
Počet přidělených kreditů ECTS:
3
Garant předmětu:
Mahulena KŘENKOVÁ
Jméno přednášejícího:
Mahulena KŘENKOVÁ
Cíle studia:

Cílem předmětu je praktický rozvoj samostatné pedagogické práce, tzn. schopnosti zadat a vést hodinu v rámci zadání, schopnost komunikace s korepetitorem, schopnost analýzy vlastní práce i práce svých kolegů.

Způsob uskutečnění:

V rámci předmětu se řeší dílčí pedagogická témata, např. hudební doprovod ve výuce klasického tance, technika tance na špičkách, pedagogický odkaz významných osobností, současné tendence ve výuce. Důraz je položen na samostatnou pedagogickou činnost studentů. Především vlastní pedagogická praxe na tanečních konzervatořích a její podrobná analýza. Možnost spolupráce s hostujícími pedagogy.

Prerekvizity a korekvizity:

Praktické i teoretické znalosti techniky klasického tance. Základní schopnost pedagogické práce na základě získaných zkušeností z metodiky klasického tance.

Doporučené nepovinné složky programu:

„Nejsou žádné nepovinné nutné složky k absolvování tohoto předmětu“

Obsah předmětu:

Pedagogický seminář slouží především k samostatné pedagogické praxi, tak aby studenti uplatnili získané znalosti z hodin metodiky a techniky klasického tance.

Společné setkání a konfrontace studentů různých ročníků umožňuje uchopit a zpracovat zadané téma z pohledu různého stupně výuky. Studenti nižších ročníků jsou nuceni reagovat a rozebírat práci svých starších kolegů a naopak. Takto koncipovaná práce umožňuje chápat a aplikovat v praxi celou škálu prvků, vazeb, kombinací v technice klasického tance, rozvíjí kreativitu a schopnost pedagogického vnímání.

Důležitou součástí pedagogických seminářů jsou příležitostná pozvání tuzemských i zahraničních pedagogů (závisí především na finanční situaci).

Studenti mají možnost poznávat způsob práce jiných pedagogických osobností, seznamovat se s různými styly výuky, objevují nové možnosti v přístupu k pochopení problematiky výuky klasického tance.

V rámci diskuse dochází k analýze získaných poznatků.

Studijní materiály:

V. Kostrovická - A. Pisarev: Klasický tanec, 1976 Leningrad; V. Kostrovická: 100 hodin klasického tance, 1972 Leningrad; N.I. Tarasov: Klasický tanec, 1983 Praha; A. Messerer: Lekce klasického tance, 1967 Moskva; W.Warren: Classical Ballet Technique, 1989 Florida; S. Schorer: Balanchine Technique, 1999 New York; S. Lifar: Traité de Danse Academique; C.W.Beaumont: Theory and Practice of Theatrical Dancing (Cecchetti Method), 1932 Londýn.

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

seminář - samostatná pedagogická praxe

Metody a kritéria hodnocení:

Kredity jsou uděleny na základě:

aktivity na seminářích

schopnosti samostatné pedagogické činnosti, kreativity

prezentace

Zkouška praktická.

Celkové hodnocení: 30% aktivita 30% pedagogické schopnosti 30% prezentace 10% zkouška

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:

nejsou

Webová stránka předmětu:
nejsou
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 25. 6. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet107PSK6.html