AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Organizace operního provozu 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
108OOP2
Název předmětu:
Organizace operního provozu 2
Způsob ukončení:
zkouška
Rozsah:
2/T
Typ předmětu:
povinný předmět
Úroveň předmětu:
bakalářský
Ročník studia:
3. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
zimní
Počet přidělených kreditů ECTS:
1
Garant předmětu:
Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ
Jméno přednášejícího:
Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ
Cíle studia:

1. Seznámit posluchače se specifickým prostředím operního provozu.

2. Seznámit posluchače se strukturou a organizací operního domu.

3. Seznámit posluchače s ekonomických fungováním operního provozu a různými typy jeho financování.

4. Seznámit posluchače s chodem operní isntituce v souvislosti s přípravou a realizací operní inscenace

5. Umožnit posluchači získání přehledu o operních institucích v ČR a zahraničí.

Způsob uskutečnění:

přednáška, analýza ekonomických ukazatelů, analýza praktických zkušeností

Prerekvizity a korekvizity:

Student má obecnou znalost operního prostředí v ČR a zahraničí a absolvovaný předmět 108OOP1.

Doporučené nepovinné složky programu:

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.

Obsah předmětu:

Organizace operního provozu je složitý proces, který musí respektovat hlediska umělecká, ekonomická a praktická ve vzájemném horizontálním a vertikálním propojení.

1. tvorba dramaturgického plánu a hracího plánu - vytvoření modelového plánu na základě zadání

2. harmonogram přípravy operní inscenace - plánování, smluvní zajištění, produkční zajištění

3. staggionová a repertoárová divadla - společenská zvyklost, výhody a nevýhody, specifika

4. vnitřní komunikace v operním souboru a v rámci vícesouborového divadla

5. vnější komunikace - propagace, marketing, sponzoring

6. koprodukční představení

7. mezinárodní spolupráce - hostování v zahraničí, festivaly, hostující umělci

8. propagce, marketing, sponzoring

9. návštěvnost - divák, abonent, marketingový průzkum, struktura diváků, společenská poptávka, konkurenční prostředí

10. publikační a výstavní činnost

11. výchovná činnost - projekty pro děti a mládež, školní představení, operní studio

12. zvláštní složky operních představení a jejich zajištění

13. psychologie manažera v operním prostředí

Studijní materiály:

Bing Rudolf. 5000 večerů v opeře. Editio Supraphon, Praha, 1988.

Johnová Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Grada, 2008.

Kaiser M. Michael. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. Institut umění - Divadelní ústav, 2006.

Nekolný Bohumil a kol. Divadelní systémy a kulturní politika. Edice Box, Divadelní ústav, 2006.

Orrey Leslie. A Concise History of Opera. Thames and Hudson, LTD London, GB, 1972

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

přednáška, exkurze, návštěva operních představení

Metody a kritéria hodnocení:

Kredity jsou uděleny na základě aktivity během přednášek a na základě vypracování semestrální práce.

Zkouška ústní. Celkové hodnocení se skládá z 20% z hodnocení aktivity na přednáškách, 30% z písemné části zkoušky a 50% z ústní části zkoušky.

Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast, zpracování a prezentace seminární práce.

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:

Nejsou.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
12:00–13:30 RADOK ŽÁDNÁ I. Učebna KTDH 2057
Lichenštejnský palác
přednášková par. 1
Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 25. 6. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet108OOP2.html