Metodika klavírní hry-jazz 3
- Kód předmětu:
- 174MKVJ3
- Název předmětu:
- Metodika klavírní hry-jazz 3
- Způsob ukončení:
- zápočet
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- volitelný předmět
- Úroveň předmětu:
- bakalářský
- Ročník studia:
- předmět nemá určen ročník studia
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 1
- Garant předmětu:
- Jméno přednášejícího:
- Cíle studia:
-
Přednášky v rozsahu čtyř semestrů připravují klavírní interprety pro profesionální pedagogické působení na uměleckých školách všech stupňů, interpretačních kurzech, seminářích i v porotách soutěží. Přednášky jsou doplněny ve všech semestrech Vyučovatelskou praxí poskytující studentům na individuálních lekcích možnost samostatné výuky modelů. Předmět vyústí ve státní bakalářskou zkoušku pro získání pedagogické aprobace, kde je komplexně hodnocena praktická i teoretická úroveň výkonu posluchačů.
- Způsob uskutečnění:
-
Kontaktní výuka.
- Prerekvizity a korekvizity:
-
1) Referát v rozsahu 20 minut, inspirativním způsobem pojednávající o vybraném studijním pramenu z oblasti teorie interpretace.
2) Prokázání získaných znalostí v odborné diskusi o vylosovaném tématu.
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Nejsou.
- Obsah předmětu:
-
Využití vědeckých poznatků z psychologie, fyziologie, didaktiky a dalších oblastí vědy i komplexní estetické výchovy a vychovy uměním. Diferencovaný a individuální přístup k žákům, vlastní výběr vyučovacích metod, optimální volba vyučovacích postupů i učební látky. Rozvíjení umělecké osobnosti žáka. Zásady moderní elementární klavírní výuky a návaznost na vyšších stupních vyspělosti žáků. Přehled v oblasti studia klavírních etud i přednesových skladeb různých stylových období s žáky různých stupňů pokročilosti a seznámení se s metodikou hry z listu, improvizace, hry v klavírním duu a komorní hry.
- Studijní materiály:
-
Borová, M.: Od peřinky ke Školičce a ještě trochu dále... Praha 2004.
Böhmová, Z., Grünfeldová, A.: Postup při výběru klavírní literatury. Praha 1962
Dítě u klavíru - sborník. Praha 1977
Heilbut, P.: Klavier spielen. Früh-Instrumentalunterricht. Mainz 1993
Martienssen, C. A.: Tvorivé vyučovanie klavírnej hry. Bratislava 1985.
Učební osnovy hry na klavír pro ZUŠ
Vlasáková, A.: Klavírní pedagogika I. Praha 1992
Waterman, F.: On Piano Teaching and Performing. Londýn 1983
This Semester's curren literature in this Piano school for beginners including their methodology knowledge, standing and study of selected chapters in Czech and foreign methodologies for comparing various authors in individual areas of pupil instruction.
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
Přednášky.
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Aktivita na přednáškách.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
-
U tohoto předmětu nejsou pracovní stáže zavedeny.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Klavír-jazz (Bc) (volitelný předmět)