Salón projektů 1
- Kód předmětu:
- 204SP1
- Název předmětu:
- Salón projektů 1
- Způsob ukončení:
- zápočet
- Rozsah:
- Typ předmětu:
- Úroveň předmětu:
- bez omezení
- Ročník studia:
- předmět nemá určen ročník studia
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 1
- Garant předmětu:
- Jméno přednášejícího:
- Cíle studia:
-
1)Prostřednictvím Salónu projektů (a navazujícího předmětu Burza projektů) iniciovat rozvoj spolupráce mezi studenty různých oborů, respektive ročníků a kateder, případně i fakult.
2)Vytvořit prostor, kde si studenti mohou vytvářet - nad vlastní studijní plán - další vlastní projekty v duchu zaměření KALD.
3)Vybudovat platformu, kde si studenti vyzkoušejí přípravu vlastního projektu od prvotního nápadu přes sestavení tvůrčího týmu až k jeho závěrečné prezentaci tak, aby obsahoval vedle zřetelných formulací záměru také inscenační koncept v co nejkonkrétnější podobě jakožto výsledek společného díla celého inscenačního týmu. .
4)Rozvíjet schopností studentů, jak přesvědčivým způsobem prezentovat sebe samé a vlastní práci, respektive kvalitu svých uměleckých týmů.
- Způsob uskutečnění:
-
Čtení, diskuse, individuální a týmové konzultace s pedagogy.
- Prerekvizity a korekvizity:
-
1. Umělecká invence.
2. Dispozice pro týmovou spolupráci.
3. Schopnost dovést projekt od nápadu k propracované a přesvědčivé formě prezentace.
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Obsah předmětu:
-
Salón projektů je platformou pro samostatnou práci studentů na projektech, jejichž vznik sami iniciují, a to formou kooperace se studenty různých oborů, respektive ročníků i různých fakult. V rámci tohoto předmětu rozpracují své náměty, sestaví tvůrčí týmy a své vize připraví k realizaci s ohledem na reálné produkční požadavky a limity. Salón projektů rozvíjí kreativitu studentů, jejich smysl pro týmovou spolupráci i schopnost řešit nečekané problémy a situace.
1) Vyhlášení soutěže o náměty
2) Veřejná prezentace námětů
3) Analýza námětů
4) Konzultace nad tvorbou inscenačních záměrů
5) První fáze sestavování inscenačních týmů
6) První fáze rozpracování námětů projektů
7) Supervize příprav přihlášených projektů pedagogy
- Studijní materiály:
-
DVOŘÁK Jan: Kreativní management pro divadlo. 1. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004.
ISBN 80-86102-53-X
JIRÁK Jan - Köpplová Barbara: Média a společnost - Stručný úvod do médií a mediální komunikace. 2. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 978-80-7367-287-4
Kol. autorů: Autor - Autorství. 1. vyd. Praha: AMU, 2010. ISBN 978-80-7331-187-2
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
Odborné cvíčení
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Kredity jsou uděleny na základě úspěšné prezentace přihlášeného projektu.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: přihlášení projektu, jeho zpracování a prezentace.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
-
Pracovní stáže nejsou plánovány.
- Webová stránka předmětu:
- http://www.damu.cz/katedry-a-kabinety/katedra-alternativniho-a-loutkoveho-divadla/salon-burza
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: