AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Prezentační a mediální dovednosti 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
206PMD2
Název předmětu:
Prezentační a mediální dovednosti 2
Způsob ukončení:
zkouška
Rozsah:
3/T
Typ předmětu:
povinný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
1. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
letní
Počet přidělených kreditů ECTS:
2
Garant předmětu:
Petr STUDENOVSKÝ
Jméno přednášejícího:
Petr STUDENOVSKÝ
Cíle studia:

Naučit posluchače správným návykům při přípravě a realizaci veřejné prezentace

Způsob uskutečnění:

Lektorská činnost, diskuse, praktický nácvik

Prerekvizity a korekvizity:

Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu

Doporučené nepovinné složky programu:
Obsah předmětu:

1. Role komunikace v současném světě

2. Komunikační řetězec a jeho hlavní články

3. Tři základní komunikační potřeby člověka

4. Vztah formy a obsahu sdělení

5. Hlavní zásady pro úspěšnou prezentaci

6. Práce s technikou při prezentaci

7. Šum a zpětná vazba

8. Praktický nácvik

Studijní materiály:

Allhoff, D., Allhoff W.: Rétorika a komunikace, Grada, Praha 2008

Borg, J.: Umění přesvědčivé komunikace, Grada, Praha 2007

Ehrenborg, J. - Mattock, J.: Přesvědčivé vystupování, Management Press, Praha 1995

Hurst, B.: Encyklopedie komunikačních technik, Grada, Praha 1994

Kraus, J. : Rétorika a řečová kultura, UK v Praze, Nakl. Karolinum, Praha 2004

Kunczik, M.: Základy masové komunikace, Praha, Karolinum 1995

McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace, Portál, Praha 1999

Nöllke, C.: Umění prezentace, Grada, Praha 2004

Watson, J.: Media Comunication; An Introduction to Theory and Process, Macmillan Press Ltd., London 1998

McLuhan, M.: Jak rozumět médiím, Odeon, Praha 1991

McLuhan, M.: Člověk, média a elektronická kultura, Jota, Brno 2000

Medlíková, O., Přesvědčivá prezentace, Grada Praha 2010

Ramonet, I.: Tyranie médií, MF, Praha 2003

Šmajsová-Buchtová, B.: Vážnost mluveného slova, Grada Publishing, Praha 2010

Špačková, A.: Moderní rétorika, Grada, Praha 2006

Vymětal, J.: Průvodce úspěšnou komunikací, Efektivní komunikace v praxi, Grada, Praha 2008

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

Seminář, nácvik prezentací

Metody a kritéria hodnocení:

Kredity jsou uděleny na základě aktivity na seminářích

Během semestru se od posluchačů očekává příprava a předvedení minimálně jedné prezentace na libovolné téma. Ústní zkouška ve formě závěrečné prezentace. Celkové hodnocení se skládá ze 30% z hodnocení aktivity na seminářích a ze 70% z hodnocení závěrečné prezentace. Pro hodnocení prezentace jsou rozhodující prezentační dovednosti, nikoli obsah prezentace.

Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na seminářích

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost R311
Učebna

(Karlova 26, Praha 1)
STUDENOVSKÝ P.
15:30–17:45
(paralelka 1)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 15:30–17:45 STUDENOVSKÝ P. Učebna
Karlova 26, Praha 1
paralelka 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 25. 6. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet206PMD2.html