Úvod do problematiky médií II. 1
- Kód předmětu:
- 206UVB1
- Název předmětu:
- Úvod do problematiky médií II. 1
- Způsob ukončení:
- zápočet
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- povinný předmět
- Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- 2. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 1
- Garant předmětu:
- Vlastimil JEŽEK
- Jméno přednášejícího:
- Vlastimil JEŽEK
- Cíle studia:
-
1. Upevnit a prohloubit znalost historického vývoje struktury médií v ČR.
2. Zlepšit znalost aktuálního mediálního prostředí v ČR, s přihlédnutím k situaci v dalších evropských zemích.
3. Naučit se optimalizovat výběr médií podle zásahu cílové skupiny.
- Způsob uskutečnění:
-
Řízený dialog, diskuse, analýza a komparace médií
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Absolvování předmětu Úvod do problematiky médií I. (zápočty v zimním a letním semestru 1. ročníku).
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Kritické sledování české mediální scény
- Obsah předmětu:
-
1. Vývoj českých médií od roku 1923.
2. Aktuální struktura českých médií, duální systém.
3. Čtenost, poslechovost, sledovanost, návštěvnost - způsoby určování, míra chybovosti.
4. Jak dosáhnout optimálního zásahu zvolené cílové skupiny.
5. Reklama kontra P.R. - výhody a rizika.
- Studijní materiály:
-
1. Končelík, J.; Večeřa, A.; Orság, P.: Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál, 2010.
2. Kopplová, B.; Kryšpínová, J.; Bednařík, P.; Čábelová, L.; Moravec, V.: Dějiny českých médií v datech: rozhlas, televize, mediální právo. Praha: Karolinum, 2003.
3. Bednařík, P.; Jirák, J.; Kopplová, B.: Dějiny českých médií. Praha: Grada, 2011.
4. Ješutová, E. (ed): Od mikrofonu k posluchačům. Praha: Český rozhlas, 2003.
5. Ftorek, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada, 2009.
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
seminář, odborné cvičení
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
aktivity na seminářích,
vypracování semestrální práce a její prezentace,
znalosti předepsaných studijních materiálů,
absolvování vstupního a závěrečného testu.
Během semestru se vyžaduje samostatné studium odborné literatury, aktivní účast na seminářích.
Podmínky úspěšného zakončení předmětu:
aktivní účast na seminářích,
zpracování a prezentace semestrální práce,
absolvování vstupního a závěrečného testu.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Webová stránka předmětu:
- Webová stránka k předmětu není.
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 12:30–14:00 JEŽEK V. Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce (Bc.) (povinný předmět)